  • 11. Data: 2010-02-11 20:21:51
    Temat: Re: płatność-kartą (Rybnik)
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Mithos" news:hl1o63$9qj$1@news.onet.pl

    > Nie mam pojęcia :)

    Ja niestety też nie mam pojęcia.
    Jak by jednak nie patrzeć na omawianą kwestię to stwierdzenie: "tam gdzie
    kończy się logika, zaczyna się Polska" nadal jest aktualne.

  • 12. Data: 2010-02-11 21:59:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.02.2010 20:33), Mithos wrote:

    > Urząd to nie jest biznes.
    >
    > Pewne opłaty są odpowiednio uregulowane i nikt, z uwagi na obowiązujące
    > przepisy, nie może pobierać uregulowanej opłaty pomniejszonej o 2% za
    > obsługę karty.

    Ja to widzę odwrotnie: te urzędy które pobierają bez narzutu 2%
    pobierają tyle ile nakazują przepisy, zaś urząd w Rybniku pobiera
    bezprawnie uregulowaną opłatę powiększona o 2% za obsługę karty.

    Prowizja od płatności jest dla urzędu takim samym kosztem jak pensja
    kasjerki, transport gotówki, utrzymanie sejfu/ochrony itd...

    Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację że pani Kasia w kasie ma premię w
    wysokości 1% od przyjętych wpłat zaś za konto w banku płacą 2% od
    wpływów. Czy wtedy urząd powinien w kasie kazać płacić opłaty o 1%, zaś
    na konto o 2% większe?

    p. m.

  • 13. Data: 2010-02-12 06:52:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 21:03:21 +0100, Valdi napisał(a):

    > No to jak wyjaśnisz fakt, że w jednych urzędach da się zapłacić kartą za
    > dowód itp. bez żadnych prowizji a drugich nie? Dobra wola naczelnika
    > urzędu czy coś innego?

    Przypuszczam, że po prostu niektóre urzędy odpowiednio sformułowały
    warunki przy przetargu na bank prowadzący rachunek urzędu.

  • 14. Data: 2010-02-12 08:00:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 19:29:55 +0100, SDD napisał(a):

    > A to sa faktycznie transakcje bezgotowkowe? Czy tez moze - jak na
    > poczcie - wyplata z POS-a, ktora moze sie okazac duzo bardziej bolesna
    > niz 2%-wa prowizja...

    Normalna bezgotówkowa. Wrocław. Możesz zapłacić kartą za wszystko, co
    jest w kasie UM.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 15. Data: 2010-02-12 10:00:13
    Od: bzdreg <n...@n...com>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > wysokości 1% od przyjętych wpłat zaś za konto w banku płacą 2% od
    > wpływów. Czy wtedy urząd powinien w kasie kazać płacić opłaty o 1%, zaś

    Właśnie tu jest pies pogrzebany! Dlatego mnie to bulwersuje.
    Kasjerka, pomieszczenie, ochroniarze - to koszta. Obsługa karty - to też
    koszta. Dlaczego jedne ponosi urząd, a inne ma ponosić petent płacąc TĘ
    SAMĄ należność, tylko w inny sposób?
    Jeśliby nie protestować, to za chwilę urząd do każdej urzędowej opłaty
    zacznie doliczać rozbite na ułamki pensję burmistrza i diety radnych.
    No, jeśliby będąc konsekwentnym odliczałby ich łapówki, to może wyszłoby
    dla petenta taniej... :)

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 16. Data: 2010-02-12 11:30:48
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
    > "Mithos" news:hl1m24$3b3$1@news.onet.pl

    > No to jak wyjaśnisz fakt, że w jednych urzędach da się zapłacić kartą za
    > dowód itp. bez żadnych prowizji a drugich nie?

    Może dlatego, że za dowód się nie płaci w ogóle?

    W.

  • 17. Data: 2010-02-12 12:23:17
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-12 12:30, Wielebny wrote:
    > U?ytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mo?e dlatego, ?e za dowód sie nie p?aci w ogóle?

    O czym Ty mówisz ???

    witrak()

  • 18. Data: 2010-02-12 12:25:42
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Wielebny" news:hl3e5l$64c$1@news.onet.pl

    > Może dlatego, że za dowód się nie płaci w ogóle?

    Jeżeli się orientuje wyrobienie/wymiana dowodu osobistego jest za free od 1
    stycznia br.
    Przed tą datą trzeba było płacić i w Krakowie za taką urzędniczą fanaberię
    na całe szczęście można było zapłacić kartą.
    Podobnie z wymianą prawka - również za nowy dokument można zapłacić
    plastikiem bez prowizji.

  • 19. Data: 2010-02-12 12:35:18
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witrak()" news:hl3hca$4po$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > O czym Ty mówisz ???

    Może o tym:
    http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=14888

    ile w tym prawdy nie wiem. Osoby z mojego otoczenia wymieniały dokumenty w
    zeszłym roku i musiały za to płacić.

  • 20. Data: 2010-02-12 22:09:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-12 13:25, Valdi wrote:
> [...]
    > na całe szczęście można było zapłacić kartą.
    > Podobnie z wymianą prawka - również za nowy dokument można zapłacić

    No, to może jednak będę głosował na PO :-)

    witrak()