  • 1. Data: 2010-02-11 14:22:24
    Temat: Re: wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego w CHF
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marius" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7b03ac46-ae57-486d-b20b-51934739ee18@f34g2000yq
    c.googlegroups.com...
    >Jakie widzicie alternatywy?

    >- założenie konta walutowego w Multibanku, zamiana kasy w kantorze,
    >banku i wpłata bezpośrednia CHF
    >- wpłata bezpośrednia w pln i przeliczenie po kursie sprzedaży z
    >danego dnia w Multibanku

    Dokładnie takie alternatywy widzimy jak podałeś;)
    A co się Tobie bardziej opłaci musisz sam przeliczyć
    Nie wiemy jaki kurs zastosuje Multi przy spłacie i nie wiemy po i le i czy
    wogole dostaniesz CHF w lokalnym kantorze

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-02-11 14:25:20
    Od: Marius <s...@g...com>

    On Feb 11, 3:22 pm, "kris" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > Nie wiemy jaki kurs zastosuje Multi przy spłacie i nie wiemy po i le i czy
    > wogole dostaniesz CHF w lokalnym kantorze

    Multi zastosuje kurs sprzedaży... tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
    kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje] i
    wpłacić kasę do Multi na konto walutowe
    Kantory raczej pomijam....

  • 3. Data: 2010-02-11 14:50:11
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    m.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    Multi zastosuje kurs sprzedaży... tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
    kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje] i

    Chyba nie 'split' a 'spread', a Mutli nie przyjmuje wplaty w gotowce. jezeli
    faktycznie masz mozliwosc splacania w walucie (zalezy od umowy kredytowej)
    to mozesz np. otworzyc konto oszczednosciowe 'kantor' w Aliorze, gdzie tez
    kurs jest preferencyjny w ciagu dnia (ewentualnie wziac autodealing na
    1-mies, platny 7zl, potem z niego zrezygnowac). Z takiego konta 'kantor'
    masz 1 przelew w CHF na mies. za 5zl w opcji SHA. Tym sposobem mozesz tanio
    wplacic korzystnie zakupiona walute do Multi. Rozumiem, ze jest to spora
    kwota i cala zabawa z korzystna wymina PLN na CHF ma sens.

  • 4. Data: 2010-02-11 15:07:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marius" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On Feb 11, 3:22 pm, "kris" <k...@p...onet.pl>
    >Multi zastosuje kurs sprzedaży...

    Wiesz jaki- cena?

    >tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
    >kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje] i,

    Znasz kurs- cena?
    >wpłacić kasę do Multi na konto walutowe

    Jak znasz te dwa w/w kursy to porównaj cojest dla Ciebie korzystniejsze

    >Kantory raczej pomijam....

    Dlaczego?

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-02-11 15:27:49
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Marius wrote:

    > Multi zastosuje kurs sprzedaży... tylko ciekaw jestem czy nie lepiej
    > kupic CHF ze splitem bliskim 0 [chyba deutsche bank to oferuje]

    w db mozna atrakcyjnie na chf wymienic 10000pln (vide promocyjny zwrot
    4% w wysokosci max. 400pln), wiec na splate wiekszego kredytu, to sie
    raczej nie nadaje.

  • 6. Data: 2010-02-11 15:30:34
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > autodealing na 1-mies, platny 7zl, potem z niego zrezygnowac). Z takiego
    > konta 'kantor' masz 1 przelew w CHF na mies. za 5zl w opcji SHA.

    i przelew tylko do kwoty 5000chf.

    do szybkiej wymiany wiekszej ilosci waluty w aliorze potrzeba darmowego
    ror-u chf, autodealingu (7pln) i przelewu zagranicznego (oidp, to bedzie
    30pln za SHA i 70pln OUR).

  • 7. Data: 2010-02-12 07:34:46
    Od: Marius <s...@g...com>

    On Feb 11, 3:50 pm, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wplacic korzystnie zakupiona walute do Multi. Rozumiem, ze jest to spora
    > kwota i cala zabawa z korzystna wymina PLN na CHF ma sens.

    zgadza się nie split a spread, a kolega podsunął mi pomysł
    'postraszenia' banku, że kasę przyniesie im się w walucie.... miękną
    wówczas z 12 nawet do 4-5% na spreadzie :)
    przećwiczę to na żywca...

  • 8. Data: 2010-02-13 20:10:45
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    zgadza się nie split a spread, a kolega podsunął mi pomysł
    'postraszenia' banku, że kasę przyniesie im się w walucie.... miękną
    wówczas z 12 nawet do 4-5% na spreadzie :)
    przećwiczę to na żywca...
    nie zmiekna bo nie przyjma od Ciebie CHF, w multi nie prowadzi sie oblsugi
    gotowkowej w tej walucie.
    z walut mozesz tam wplacic tylko euro i dolary, na inne mozna tylko
    przelewac i wylewac ;)
    poza tym do splaty kredytu w walucie np. ze swojego konta w CHF to musisz
    meic odpowiedni zapis w umowie, jesli nei masz to najpierw trzeba zrobic
    aneks do umowy i za niego zaplacic. i jeszcze jedna rzecz, nie wiem jak Ty
    sobie wyobrazasz, ze klient kupi od Ciebie mieszkanie z wpisem na
    hipotece-myslisz, ze da Ci kase do reki i pozwoli Ci z tym isc wplacic do
    banku?! :)

    pozdrawiam, wromek