  • 1. Data: 2010-02-11 16:49:10
    Temat: płatność-kartą (Rybnik)
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    Nawiązuję do dość aktywnego wątku sprzed paru dni.
    Dzisiaj wiadomości lokalne (katowickie) trąbią o wielkim osiągnięciu
    rybnickich qim rajców, że opłaty miejskie można wnosić kartą, ale -
    UWAGA - z NARZUTEM *2%*.
    Jawna granda, moim zdaniem.

    Za mojego dzieciństwa Rybnik był jednoznacznie kojarzony ze
    zlokalizowanym tam szpitalem dla psychicznie chorych. Myślę, że warto o
    tym sobie przypomnieć.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 2. Data: 2010-02-11 17:05:36
    Temat: Re: płatność-kartą (Rybnik)
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >Dzisiaj wiadomości lokalne (katowickie) trąbią o wielkim osiągnięciu
    >rybnickich qim rajców, że opłaty miejskie można wnosić kartą, ale - UWAGA -

    Akurat w przypadku oplat miejskich czy podatkow jestem w stanie to
    zrozumiec. Wielkosc wplywow ma byc taka i taka - zgodna z ustawa. Gdyby sie
    uparli, mogliby przeciez zadac uiszczania w gotowce w kasie UM.
    Jesli chca - dla wygody mieszkancow-podatnikow - akceptowac karty, to
    dlaczego czesc dochodow naleznych miejskiej kasie mialyby pochlaniac banki i
    organizacje platnicze?
    Co innego sklep, czy inny lokal komercyjny, gdzie karta jest takim samym
    elementem pewnego luksusu i komfortu obslugi jak samootwierajace sie drzwi
    czy suszarka do rak w kiblu. N aktore wlasciciela lokalu albo stac - i je
    instaluje i pokrywa ich koszty albo nie decyduje si ena nie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-02-11 17:46:38
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "SDD" news:hl1dd1$c6t$1@news.onet.pl

    > Akurat w przypadku oplat miejskich czy podatkow jestem w stanie to
    > zrozumiec.

    A ja nie - w innych miastach można płacić kartą bez żadnych prowizji za
    urzędnicze fanaberie :)

  • 4. Data: 2010-02-11 18:28:06
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "SDD" news:hl1dd1$c6t$1@news.onet.pl

    > A ja nie - w innych miastach można płacić kartą bez żadnych prowizji za
    > urzędnicze fanaberie :)

    Zdecydowanie organizacje platnicze powinny tepic takie doliczanie prowizji.
    Niesamowicie denerwuje to klientow, tak jak doliczanie prowizji w liniach
    lotniczych w zaleznosci od posiadanej karty. Tak powinni kalkulowac biznes,
    zeby prowizje uwzglednic w cenie. Jesli miasto wprowadza karty to bez
    zadnych prowizji, w koncu tez zatrudnia kasjerke, ktorej placa, taniej
    bedzie zlikwidowanie kase i przyjmowac tylko przelewy ( a jednak tego nie
    robia). Nikt ich nie zmusza do wprowadzania kart.

  • 5. Data: 2010-02-11 18:29:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A ja nie - w innych miastach można płacić kartą bez żadnych prowizji za
    > urzędnicze fanaberie :)

    A to sa faktycznie transakcje bezgotowkowe?
    Czy tez moze - jak na poczcie - wyplata z POS-a, ktora moze sie okazac duzo
    bardziej bolesna niz 2%-wa prowizja...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-11 19:11:55
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 11 Lut, 17:49, bzdreg <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Za mojego dzieciństwa Rybnik był jednoznacznie kojarzony ze
    > zlokalizowanym tam szpitalem dla psychicznie chorych. Myślę, że warto o

    W Warszawie, w niedawno otwartym Urzędzie Dzielnicy Bielany jest
    podobnie.
    W kasie, oprócz gotówki możesz zapłacić kartą z dodatkową opłatą
    ~1,7%.
    Czyżby wynegocjowali lepsze (0,3%) warunki? :)

  • 7. Data: 2010-02-11 19:20:28
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "SDD" news:hl1ib4$pi0$1@news.onet.pl

    > A to sa faktycznie transakcje bezgotowkowe?
    > Czy tez moze - jak na poczcie - wyplata z POS-a, ktora moze sie okazac
    duzo
    > bardziej bolesna niz 2%-wa prowizja...

    tak - brat w związku z przeprowadzką zmieniała dokumenty niecałe dwa
    miesiące temu - za dowód i prawko płacił kartą mBanku, w systemie transakcja
    widnieje jako transakcja bezgotówkowa.
    Inny przypadek to jakieś sprawy meldunkowe, które załatwiał znajomy - opłata
    za fanaberie urzędnicze również uiszczona kartą.

    A ha - sprawa dotyczy Krakowa.

    PS.
    Z tego co się orientuję (informacja tylko zasłyszana, więc nie jestem jej
    pewien na 100%) również wszelakiej maści opłaty w krakowskim sądzie można
    regulować za pomocą karty.

    PS2.
    Jak widać - da się. Jeżeli natomiast jakiś głupkowaty urzędas, który chce
    być bardziej nowoczesny niż cała dolina krzemowa, wprowadza terminal do
    urzędu i jednocześnie nakłada na klientów/petentów prowizje za korzystanie z
    POSa to lepiej niech zostanie przy gotówce bo tylko się błaźni.
    Podobnie sprawa ma się w przypadku terminali jakie znajdują się w pewnych
    placówkach poczty. O ile w przypadku posiadaczy niektórych kont (alior, db
    itp.) takie terminale są rzeczą pożyteczną i co najważniejsze użyteczną to
    niestety dla większości śmiertelników z plastikiem w portfelu stają się
    tylko dowodem na fanaberię pocztowych urzędników, fanaberię za korzystanie z
    której trzeba płacić zgodnie z TOiP, który wydał nam kartę.

  • 8. Data: 2010-02-11 19:33:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-02-11 19:28, Krzysztof pisze:
> [...]
    > kasjerke, ktorej placa, taniej bedzie zlikwidowanie kase i przyjmowac
    > tylko przelewy ( a jednak tego nie robia). Nikt ich nie zmusza do

    Urząd to nie jest biznes.

    Pewne opłaty są odpowiednio uregulowane i nikt, z uwagi na obowiązujące
    przepisy, nie może pobierać uregulowanej opłaty pomniejszonej o 2% za
    obsługę karty.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2010-02-11 20:03:21
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Mithos" news:hl1m24$3b3$1@news.onet.pl

    > Urząd to nie jest biznes.
    > Pewne opłaty są odpowiednio uregulowane i nikt, z uwagi na obowiązujące
    > przepisy, nie może pobierać uregulowanej opłaty pomniejszonej o 2% za
    > obsługę karty.

    No to jak wyjaśnisz fakt, że w jednych urzędach da się zapłacić kartą za
    dowód itp. bez żadnych prowizji a drugich nie?
    Dobra wola naczelnika urzędu czy coś innego?

  • 10. Data: 2010-02-11 20:09:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-02-11 21:03, Valdi pisze:
    > No to jak wyjaśnisz fakt, że w jednych urzędach da się zapłacić kartą za
    > dowód itp. bez żadnych prowizji a drugich nie?
    > Dobra wola naczelnika urzędu czy coś innego?

    Nie mam pojęcia :)

    --
    Mithos