  • 11. Data: 2005-01-13 09:08:42
    Temat: Re: oszustwo na allegro
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > kupuje u min plackow albo biskupow a reszta to zawsze podwyzszone
    > ryzyko i wczesniej czy pozniej ....

    A co powiesz o tym :
    http://www.allegro.pl/show_user.php?search=bor3k

    Gościu jest bardzo uczciwy ale wyjechał na wakacje i w tym czasie
    ktoś mu się na konto włamał i sprzedał kilkadziesiąt dysków, k graficzny
    i chyba jeszcze czegoś w bardzo atrakcyjnych cenach w sumie towaru za
    kilkanaście tys. zł towaru.

    A miał ponad 2000 pozytywów i żadnego negatywa jak widać ryzyko
    zawsze istnieje.

    pozdr axell

  • 12. Data: 2005-01-13 09:56:18
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Seba" <b...@g...pl> napisał:

    > nie am fizycznej możliwości, by systemy bankowe weryfikowały poprawność
    > danych w nazwie odbiorcy - cyfry sprawdzic nie problem, natomiast wyobraź
    > sobie przelew na nazwisko np Łucja Jeżyk - pomijając już fakt zwykłej
    > literówki, można to wpisac jako Lucja Jezyk, L. Jezyk, Ł.Jeżyk i wiele
    > innych
    > kombinacji, których system nie jest w stanie zweryfikować (w
    > przeciwieństwie
    > do nrb, który jest tworzony na podstawie algorytmu).

    Ale to nie musiałoby być sprawdzane przez system. Wystarczy, że dane
    te sprawdzane byłyby przez pracownika banku tylko w przypadku
    jakiejś reklamacji. Skoro zaś _w ogóle_ nie są one używane,
    to po cholerę trzeba je wszędzie wpisywać (nie tylko imię, nazwisko,
    ale i adres odbiorcy)? Zawsze mi się wydawało, że po to one właśnie
    są - żeby można było reklamować przelew, jeśli nie trafi on do adresata.
    Ale ostatnio wyczytałem w regulaminie mBanku, że faktycznie - przelew
    dokonany na rachunek o prawidłowym numerze NRB nie podlega
    reklamacji. Tak że ten obowiązek podawania danych odbiorcy to
    chyba jakaś zaszłość historyczna w takim razie...

  • 13. Data: 2005-01-13 10:30:05
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Paweł napisał(a):

    > oczywiście że jest taka możliwość - wystarczyłoby zestandaryzować te dane -
    > np osobne pole na Imie, osobne na nazwisko - czy nazwę firmy i ustawiony
    > sposób pisania - np tylko litery bez polskich znaków żeby ułatwić

    Telekomunikacja Polska SA
    Telekomunikacja Polska S.A.
    Telekomunikacja Polska S. A.
    TP SA
    TPSA
    TP S.A.
    TP S. A.
    TP S A
    Telekomunikacja SA
    Telekomunikacja
    Telekomunikacja Polska
    "TPSA"
    Telekomunikacja Polska Spółka Akcyjna
    TP Spółka Akcyjna
    T.P. Sp. Akcyjna
    T.P. SA

    długo mam wymieniać?
    o literówkach nie wspominając...

    zresztą - na szczęście KIR myśli co robi i dlatego weryfikacji nie
    wprowadzono...

  • 14. Data: 2005-01-13 10:38:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    waldek <waldek20,05@poczta.onet.pl> writes:

    > kupuje u min plackow albo biskupow

    Co to znaczy?

    MJ

  • 15. Data: 2005-01-13 10:51:35
    Od: "ptrk" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba zgodne z prawem bankowym, ale zgłoś na policji oszustwo:
    > tu masz wzór :
    > http://tiny.pl/sc6
    > i jak to zrobisz to od allegro domagaj się bezpłatnego ubezpieczenia do 300
    > zł

    Dzięki Wam wszystkim za rady i zainteresowanie. Zaraz się zbieram na policję,
    choć nie licznę na odszkodowanie z allegro, gdyż w Programie Ochrony Kupujących
    portal zastrzegł sobie, że nie wypłaca odszkodowania, gdy dane kontrahenta były
    fałszywe - a gościu w tym wypadku podszył się pod swą byłą żonę. Ale jest już
    namierzony, jak policja nic nie zrobi, to najwyżej naśle sie jakąś nieformalną
    agencję windykacji długów z Krakowa :-)
    Dzięki raz jeszcze!
    ptrk

  • 16. Data: 2005-01-13 11:05:11
    Od: Duke <d...@t...usunpost.pl>

    Użytkownik ptrk napisał:

> [...]
    > portal zastrzegł sobie, że nie wypłaca odszkodowania, gdy dane kontrahenta były

    Nie kontrahenta, a *Kupującego*. A Ty pewnie podałeś prawidłowe dane.

  • 17. Data: 2005-01-13 11:41:59
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Paweł napisał(a):

    > oczywiście że jest taka możliwość - wystarczyłoby zestandaryzować te dane -
    > np osobne pole na Imie, osobne na nazwisko - czy nazwę firmy i ustawiony
    > sposób pisania - np tylko litery bez polskich znaków żeby ułatwić

    Było to już wałkowane parę razy na tej grupie. Poszukaj w archiwum.
    Wbrew temu co Ci się wydaje nie ma takiej możliwości.
    A tak swoją drogą - w czym miało by pomóc pisanie bez polskich znaków?
    Bo chyba tylko w zwiększeniu zamieszania (imć Bąk i imć Bak staliby się
    nagle jedną osobą - czyli byłby to system szczelniejszy, ale z
    wymyślonymi na siłe dziurami).

    Pozdrawiam!

  • 18. Data: 2005-01-13 12:46:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Telekomunikacja Polska SA
    > Telekomunikacja Polska S.A.
    > Telekomunikacja Polska S. A.
    > TP SA
    > TPSA

    [itd]

    > długo mam wymieniać?
    > o literówkach nie wspominając...

    Takie rzeczy byly zalatwiane przez komputery 20 lat temu, domyslam sie
    ze teraz trudniej im nie jest.

    > zresztą - na szczęście KIR myśli co robi i dlatego weryfikacji nie
    > wprowadzono...

    KIR mialby to weryfikowac? Banki to inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2005-01-13 13:06:58
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Takie rzeczy byly zalatwiane przez komputery 20 lat temu, domyslam sie
    > ze teraz trudniej im nie jest.

    No ale jakoś tego nie wprowadzono. Jakieś powody chyba istnieją?

    > KIR mialby to weryfikowac? Banki to inna sprawa.

    Mea culpa, KIR nie dosponuje stosownymi danymi, nawet gdyby chciał
    weryfikować.

    Jeśli jednak taka opcja byłaby wdrażana - to dobrze byłoby, gdybyw
    jednym standardzie, może np. właśnie we współpracy z KIR. A nie wolna
    amerykanka - każdy robi jak mu się podoba.

    PS ktoś się orientuje jak jest w krajach UE po prowadzeniu IBAN?
    Weryfikowany jest sam numer, czy dane też?

  • 20. Data: 2005-01-13 13:24:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:
    > Jeśli jednak taka opcja byłaby wdrażana - to dobrze byłoby, gdybyw
    > jednym standardzie, może np. właśnie we współpracy z KIR. A nie wolna
    > amerykanka - każdy robi jak mu się podoba.

    Ale ja nie rozumiem - dlaczego wszyscy chca przerzucac koszty takiego
    wdrozenia na banki? Niby czemu?
    Jesli ktos chce oszukac to i tak oszukac - i prosze o podstawy prawne, ze
    to bank ma odpowiadac za udana probe oszustwa.
    Technicznie ja sobie tego nie wyobrazam - a ktos kto o tym pisze chyba
    tylko sobie gdyba.
    Co z bankami spoldzielczymi itp.
    Przeciez ten sam system musialby byc w kazdym banku. Przy kilku milionach
    przelewow - to jest jakies zakopywanie sie. No chyba, ze chodzi takim
    ludziom, zeby przelew szedl tydzien albo wiecej. I tylko po to, zeby go nie
    zrobili jak kupuje na allegro.
    Przeciez moze koszystac z rachunku typyu Escrow czy innego rozwiazania?!?

    A wlasnie - wiele instytucji - np telekomy juz dawno odeszly od potrzeby
    wrowadzania danych - liczy sie subkonto klienta - i kto tam wplaci - to juz
    firmy nie obchodzi. Dziala dobrze - wiec po cholere komplikoac sobie zycie
    dla jakiegos promila promili wszystkich przelewow?
    Ktos kto optuje za takim roziwazanim moze podac szacunkowe koszty i jak
    wplyneloby to na cene takiego przelewu? Bo jesli mysli, ze cena pozostanie
    taka sama, to....

    Aha - zawsze przeciez mozna robic przelew poczta ;) Zeby go odebrac rzeba
    sie wylegitymowac dowodem. Wiec - ja serio nie widze problemu

    Zadbaj o swoje pieniądze!