  • 1. Data: 2006-03-10 20:20:50
    Temat: opłaty za przelewy przychodzące SWIFT a groszowe przelewy?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Wiele banków pobiera opłatę za wpływ przelewu międzynarodowego SWIFT na
    rachunek (np. 11.99 PLN Inteligo, 25.00 PLN BZWBK). Również wiele banków
    w zachodnich krajach UE w strefie EURO nie pobiera opłat za przelewy
    wychodzące w EUR z opcją SHA do krajów EEA w tym do Polski.

    Czy w ten sposób ktoś może mi wyczyścić konto wysyłając odpowiednio dużo
    przelewów na kwotę 1 eurocent?

    Wysłanie 100 przelewów będzie kogoś kosztowało jedynie 1 EURO, a
    posiadaczowi konta w Inteligo może w ten sposób wyczyścić 1199 PLN z
    konta. Co wy na to?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 2. Data: 2006-03-10 20:34:16
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Wiele bankĂłw pobiera opĹ?atÄ? za wpĹ?yw przelewu miÄ?dzynarodowego
    SWIFT na
    > rachunek (np. 11.99 PLN Inteligo, 25.00 PLN BZWBK). RĂłwnieĹĽ wiele bankĂłw

    A lyzka na to ... niemozliwe. No bez jaj ... nie mozna od kogos brac
    pieniedzy za niezamówioną usługę. Znaczy się za "niezleconą" czynnosc.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-03-10 20:42:31
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > A lyzka na to ... niemozliwe. No bez jaj ... nie mozna od kogos brac
    > pieniedzy za niezamówioną usługę. Znaczy się za "niezleconą" czynnosc.

    Ale tak niestety jest... Chyba ze istnieje opcja zablokowania przyjmowania
    takich przelewow - ale jakos o tym nie slyszalem. I nie "niezlecona" - w
    topie masz zapisane, ze jesli taki przelew przyjdzie - placisz tyle a tyle.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 4. Data: 2006-03-10 20:45:10
    Temat: Re: op?aty za przelewy przychodz?ce SWIFT a groszowe przelewy?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Mar 2006 21:34:16 +0100,
    osoba podpisana: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>
    napisała:
    [...]
    > A lyzka na to ... niemozliwe. No bez jaj ... nie mozna od kogos brac
    > pieniedzy za niezamówioną usługę. Znaczy się za "niezleconą" czynnosc
    Ale Inteligo bierze. I obaiwam się, że sąd mógłby w takim przypadku
    przyznać im rację, a Tobie kazać szukać nadawcy przelewu.
    KJ

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 5. Data: 2006-03-10 20:54:03
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

> [...]
    > topie masz zapisane, ze jesli taki przelew przyjdzie - placisz tyle a tyle.

    Kompletna dyskwalifikacja ... toz to od razu nalezy zglosic do arbitra o
    ile nie do KNB. A moze UOKiK ???

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-03-10 21:27:44
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

> [...]
    > Ale Inteligo bierze. I obaiwam się, że sąd mógłby w takim przypadku
    > przyznać im rację, a Tobie kazać szukać nadawcy przelewu.

    Któremu to nadawcy co miałoby się niby udowodnić? Złośliwe przesłanie 1000
    EUR po 1 eurocencie? Zdaje się, że w ten sposób można kogoś załatwić na cacy
    i do tego w białych rękawiczkach.

  • 7. Data: 2006-03-10 23:13:25
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Kompletna dyskwalifikacja ... toz to od razu nalezy zglosic do arbitra o
    > ile nie do KNB. A moze UOKiK ???

    Podpisujac umowe z bankiem zgadzasz sie na cos takiego niestety... Inna
    sprawa - czy sa banki ktore uniemozliwiaja przyjecie przelewu zagranicznego?
    Albo czy w banku mozna zastrzezec aby takich przelewow nie przyjmowac?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 8. Data: 2006-03-10 23:16:37
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > 1000
    > EUR po 1 eurocencie? Zdaje się, że w ten sposób można kogoś załatwić na

    Mozna i nie mozna... raczej ciezko bylo by udowodnic a sprawa byla by dluga
    i kosztowna... Podobnie jak textem krazacym po necie aby wplacac na konto
    pewnego radia - przewaznie jesli wplacajacy jest zwolniony z oplaty od
    wplaty to jakis tam koszt ponosi przyjmujacy... I dokladnie w ten sam sposob
    mozna robic darmowe wplaty np. na 0,01 zl a przyjmujacy zaplaci np. 10x
    wiecej - udowodnie ciezkie - bo wplacajacy przeciez nie wie ze odbiorca
    ponosi jakies koszta...

    Pozdr.,
    Piotr