  • 31. Data: 2014-08-16 15:58:18
    Temat: Re: okre???lenie udzia???u wsp???posiadaczy w rachunku wsp???lnym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-16 15:05, zarząd komplementariusza pisze:
    > wyobrażam sobie to w ten sposób: leży na koncie
    > np. 1.182.200zł, w tym udział dłużnika 11.822zł
    > odliczamy kwotę wolną 3*3.940,33 do zajęcia 1,01
    >
    > no i tę złotówkę z grosikiem komornik niech sobie
    > weźmie, a bank niech pobierze nawet 50zł za przelew
    >
    > ale niech nie rusza miliona stu osiemdziesięciu
    > dwóch tysięcy złotych - tak to powinno zadziałać

    Jak w umowie o prowadzenie rachunku określi się, że udział
    współposiadaczy jest 99/1, to tak właśnie będzie.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2014-08-16 17:08:14
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    > Jak w umowie o prowadzenie rachunku okre�li si�, �e udzia�
    > wsp�posiadaczy jest 99/1, to tak w�a�nie b�dzie.

    no i teraz potrzebuję tylko informacji
    który bank pozwoli w umowie rachunku
    określić udział współposiadaczy w ten
    właśnie sposób

  • 33. Data: 2014-08-16 17:46:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-16 17:08, zarząd komplementariusza pisze:

    > no i teraz potrzebuję tylko informacji
    > który bank pozwoli w umowie rachunku
    > określić udział współposiadaczy w ten
    > właśnie sposób

    Pochodź, popytaj...

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2014-08-17 20:36:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-08-16 13:46, J.F. pisze:
    >Nadal nie rozumiem - mam wyjaśniać zasady zawierania umów w Polsce?

    W umowie moze i sie da zapisac, ale jak mialoby to dzialac ?

    >Mówimy o wypłacaniu, czy o zajęciu komorniczym?

    Jedno i drugie. Bo jak przy wyplacaniu bank ma cos sprawdzac ... to
    pewnie bedzie unikal :-)

    >I doprecyzuj, czy pytasz się o rachunek wspólny łączny, czy
    >rozłączny.

    Domyslam sie ze chodzi o rozłaczny - nasz "Zarzad" chce decydowac
    samodzielnie.

    Ale ... Prawo Bankowe zna te pojecia ?

    Aczkolwiek mozesz miec racje - zajecie przez komornika jest na tyle
    rzadkie, ze bank moze podejsc indywidualnie ...

    >Przedstawia się komornikowi umowę o prowadzenie konta, z którego
    >wynika

    Przedstawia ? Raczej odpisuje, ze konto zgodnie z dyspozycja
    zablokowal, ale zgodnie z umowa tylko jego czesc nalezy do dluznika
    ... komornik na tym etapie nie bedzie po bankach biegal :-)

    >udział dłużnika.W przeciwnym przypadku uznaje się za domyślne 50%
    >(przy dwóch współposiadaczach).

    ale co wtedy :
    a) zablokuje cale konto do rozstrzygniecia,
    b) zablokuje kwote proporcjonalna ? A sciagany dluznik moze nadal
    reszte wyplacic, tym razem na szkode wspolwlascicieli ?

    J.

  • 35. Data: 2014-08-17 23:28:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-17 20:36, J.F. pisze:

> [...]
    > pewnie bedzie unikal :-)

    > Domyslam sie ze chodzi o rozłaczny - nasz "Zarzad" chce decydowac

    Jest 51a prawa bankowego ("jeśli nie zapisana inaczej") i swoboda umów.

    > Aczkolwiek mozesz miec racje - zajecie przez komornika jest na tyle
    > rzadkie, ze bank moze podejsc indywidualnie ...

    Nie wydaje mi się, aby zajęcie komornicze było dla banku czymś rzadkim.

    > Przedstawia ? Raczej odpisuje, ze konto zgodnie z dyspozycja zablokowal,
    > ale zgodnie z umowa tylko jego czesc nalezy do dluznika ... komornik na
    > tym etapie nie bedzie po bankach biegal :-)

    To, że tylko część należy do dłużnika ma właśnie wynikać z umowy.
    Dłużnik jest zobowiązany do przedłożenia umowy w ciągu 7 dni od zajęcia
    rachunku (891(1)kpc).

    > ale co wtedy :
    > a) zablokuje cale konto do rozstrzygniecia,

    Czeka się na rozstrzygnięcie.

    > b) zablokuje kwote proporcjonalna ? A sciagany dluznik moze nadal reszte
    > wyplacic, tym razem na szkode wspolwlascicieli ?

    Wypłacić może zawsze (w rachunku rozłącznym) i bez zajęcia, to nie ma
    nic wspólnego z egzekucją. Jeśli współposiadacze chcą decydować wspólnie
    o pieniądzach, muszą założyć rachunek złączny (wymagana zgoda każdego z
    nich do wypłaty).

    --
    Liwiusz