  • 1. Data: 2008-09-01 17:29:13
    Temat: "okazje" w programie lojalnosciowym ING
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Dostalem smsa ze zebraly mi sie jakies punkty w programie ing. Wchodze
    na strone i sie okazuje ze moge kupic "okazyjnie" jakies artykuly po
    cena specjalnie dla mnie. Biore pierwszy z brzegu przedmiot i podaja:
    cena detaliczna sugerowana przez producenta 240 zlotych, cena w
    programie : 120 zlotych. Wchodze na porownywarke cen i ten produkt
    kosztuje 140 zlotych. Moim zdaniem podaawnie jakichs wirtualnych cen
    producenta a nie rynkowych to wprowadzanie mnie klienta w blad. To cos
    jak w sklepie odziezowym promocja -50% od ceny ktora nigdy nie
    obowiazywala. Czy to sie nadaje do jakiejs federacji konsumentow ?

  • 2. Data: 2008-09-01 17:43:53
    Temat: Re: "okazje" w programie lojalnosciowym ING
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > odziezowym promocja -50% od ceny ktora nigdy nie obowiazywala. Czy to sie
    > nadaje do jakiejs federacji konsumentow ?

    tutaj możesz sobie przyczytać dyskusję na ten temat:
    http://www.goldenline.pl/forum/banking/347878

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-09-01 17:47:04
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Sep 1, 7:29 pm, Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com> wrote:
    > Dostalem smsa ze zebraly mi sie jakies punkty w programie ing. Wchodze
    > na strone i sie okazuje ze moge kupic "okazyjnie" jakies artykuly po
    > cena specjalnie dla mnie.

    To chyba standardowa praktyka - dla przykładu mBank (mSZOP)
    Nokia E51 - Black Steel
    959.00 PLN

    cena dla
    Klientów mBanku
    849.00 PLN

    (Cena w sklepie obok - 749.00 PLN)

  • 4. Data: 2008-09-01 18:25:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Piotr Wojcicki" g9h97o$fq1$...@n...news.neostrada.pl

> [...]
    > blad. To cos jak w sklepie odziezowym promocja -50% od ceny ktora nigdy nie
    obowiazywala. Czy to sie nadaje do jakiejs federacji

    Mnie dziwią już w Polsce uczciwi ludzie, nie zaś nieuczciwi. :)
    Do wszelakich złych praktyk chyba przywykłem.

    Przed kilkunastu laty było znacznie lepiej.
    A jak sięgam pamięcią -- ćwierć wieku temu było w ogóle dobrze,
    choć wówczas półki sklepowe świeciły pustkami. Nauczyciele
    uczyli mnie (i moich rówieśników) poszanowania cudzej (i wspólnej,
    czyli niczyjej) własności, tłumaczyli skutki głupoty (na przykład
    tłumaczyli, czym skutkuje kradzież autobusowych młotków
    przyokiennych i tłumaczyli, dlaczego autobus chętniej zapala
    się w wyniku wypadku/kolizji niż samochód osobowy) i pokazywali
    skutki zwykłej życzliwości.

    Teraz jest jakiś pęd q Europie i światu, ale pęd nie q temu co dobre, a q temu, co
    jakieś paranoiczne.
    Jak klient ma zaufać bankowi, który go stara się oszukać?!?

    Inna sprawa, że takie postępowanie banku jest właśnie
    uczciwością -- bank po prostu ostrzega klienta o tym, że jest nieuczciwy. ;)

  • 5. Data: 2008-09-01 19:11:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 01 Sep 2008 19:29:13 +0200, Piotr Wojcicki napisał(a):

> [...]
    > jak w sklepie odziezowym promocja -50% od ceny ktora nigdy nie
    > obowiazywala. Czy to sie nadaje do jakiejs federacji konsumentow ?

    Kiedyś się z ciekawości przeklikałem przez te nagrody - przy tańszych
    produktach jest tak jak piszesz, przy droższych zaczyna to być nawet
    opłacalne - sprawdziłem sobie jakąś lodówkę i pralkę (nawet jak się doda
    obowiązkową opłatę za dostarczenie, dość wysoką u nich).

    Narzędzia też nie wychodziły wcale najgorzej.

    Weź też pod uwagę, że w takim Ceneo będziesz miał kupę ofert sklepów które
    pojawiają się i znikają, bo kolejni wymyślili sobie złoty pomysł na biznes
    typu "sprzedam z marżą 2%, byle dużo". Póki kupujesz towar z gwarancją
    producenta to można ryzykować...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2008-09-01 21:48:49
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Weź też pod uwagę, że w takim Ceneo będziesz miał kupę ofert sklepów które
    > pojawiają się i znikają, bo kolejni wymyślili sobie złoty pomysł na biznes

    Ceneo to często jakies oszustwo ... na spisie widzisz cene za laptopa
    1700 zł, wchodzisz do sklepu i widzisz 2499 ... oszukują tylko po to,
    zeby wypunktować się na spisie.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 7. Data: 2008-09-01 22:00:53
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    KsZZysiek pisze:

    > Ceneo to często jakies oszustwo ... na spisie widzisz cene za laptopa
    > 1700 zł, wchodzisz do sklepu i widzisz 2499 ... oszukują tylko po to,
    > zeby wypunktować się na spisie.

    Bywaja tez oferty sprzetu uzywanego, z wystawy badz zdekompletowanego,
    ktore poszerzaja nierealnie widelki cen, jesli sie nie przeanalizuje
    przyczyn takiego rozrzutu.
    Jest rowniez jakas francuska firma, ktora sprzedaje wysylkowo na cala
    Europe, dajac wyjatkowo niskie ceny (potem dopiero po zamowieniu i
    przedplaceniu zaczynaja sie rozne jazdy - czesc porownywarek chyba juz
    ich nie uwzglednia).

  • 8. Data: 2008-09-01 23:19:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 02 Sep 2008 00:00:53 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > Bywaja tez oferty sprzetu uzywanego, z wystawy badz zdekompletowanego,
    > ktore poszerzaja nierealnie widelki cen, jesli sie nie przeanalizuje
    > przyczyn takiego rozrzutu.

    Niektórzy też kombinują i dają super cenę tylko na pół dnia, byle tylko
    robot zaindeksował - zawsze mogą wtedy się wyprzeć, że promocja właśnie się
    skończyła.

> [...]
    > Europe, dajac wyjatkowo niskie ceny (potem dopiero po zamowieniu i
    > przedplaceniu zaczynaja sie rozne jazdy - czesc porownywarek chyba juz

    Pixmania - ale teraz już nie są wcale tacy konkurencyjni. Zwłaszcza jeśli
    weźmie się też pod uwagę potencjalne jazdy z gwarancją (czego sam
    doświadczyłem, nigdy więcej - spróbujcie wysłać paczkę 25kg z powrotem do
    Francji).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2008-09-05 16:58:53
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Własnie wysyłałem 4 kg do Niemiec ze zwracanym przedmiotem, najtańsza za 75
    złotych...
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-09-09 07:38:45
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Piotr Wojcicki pisze:
    > To cos jak w sklepie odziezowym promocja -50% od ceny ktora nigdy nie
    > obowiazywala. Czy to sie nadaje do jakiejs federacji konsumentow ?

    te promocje nie rzadko są prawdziwe. Dziewczyna pracuje w galerii
    centrum i ostatnio były faktyczne obniżki 75% praktycznie na wszystko.
    Nie było żadnych przekrętów z podwyższaniem ceny dzień wcześniej.

    ps. sam kupiłem lewisy za trochę ponad stówę i buty ze skóry dobrej
    firmy za niecałą stówę ;)