  • 1. Data: 2004-01-11 00:58:39
    Temat: odprawy celne
    Od: p...@n...spam.com (PFK)

    Witam,

    czy wsrod szanowego grona grupowiczow jest
    ktos, kto moglby laikowi wyjasnic na czym to dokladnie polega
    w imporcie? nie chodzi mi o wypelnianie dokumentow ze szczegolami,
    raczej o nakreslenie ogolnego obrazu. Tj. co sie dzieje w momencie,
    gdy zamowie cos za granica i to przychodzi do Polski. nie za bardzo
    orientuje sie w ogole kiedy co gdzie trafia, dlaczego itd.
    Bylbym niezmiernie zobowiazany.

    --
    PFK

  • 2. Data: 2004-01-11 18:06:51
    Temat: Re: odprawy celne
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > gdy zamowie cos za granica i to przychodzi do Polski. nie za bardzo
    > orientuje sie w ogole kiedy co gdzie trafia, dlaczego itd.

    To nie ta grupa , ale pozwole sobie kilka słów:
    co do procedury celnej, to ogolnie rzecz biorąc, nalezności celne sa
    obliczne w nastepujacy sposob : (cena towaru na fakturze+koszty
    transportu)*stawka celna zalezna od rodzaju towaru i kraju wyprodukowania +
    VAT.
    Towar do odprawy celnej końcowej mozesz zglosic sam w chwili przekraczania
    przez niego granicy w jakiejkolwiek formie, ale najcześciej przekazuje sie
    go do urzedu celnego w miescie, w ktorym mieszkasz lub skladujesz lub
    jakimkolwiek innym, jesli jest taka potrzeba. Jesli import ma charakter
    jednorazowy, to najprosciej upowaznic agencje celna jakakolwiek, zeby Cie
    reprezentowala w procesie naliczania i oplacania cła, jedna z najwiekszych w
    Polsce jest www.jasfbg.pl ale oczywscie sa setki innych również.
    W praktyce, zależnie od rodzaju środka transportowego i zastosowanego
    spedytora, najlepiej oddac cala operacje agentowi, jesli to transport
    lotniczy - najlepiej rezydujacemu w porcie lotniczym, jesli morski - warto
    zapytac armatora czy agenta, gdzie ma biuro w Polsce w porcie i zlozyc mu
    dyspozycje przekazania dzialac agentowi celnemu.
    Oczywiscie mozna to wszystko samemu robic, ale mało kto tak robi, bo to
    meczace, czasochłonne a kosztuje relatywnie niewiele, w stosunku do wartości
    ładunku.
    Wojtek