  • 1. Data: 2004-01-10 16:36:20
    Temat: jakie konto
    Od: "Alfred" <a...@w...pl>

    Witam i pozdrawiam,
    z za morza mam otrzymać przelew na konto.Posiadam Eurokonto w PEKAO SA oraz
    w Lukasie /pro/.Gotówkowe w PLN.Co mam im podać,
    czy założyć nowe konto w innym banku,a jeżeli tak to jakie i gdzie ?
    Będę wdzięczny za info.

  • 2. Data: 2004-01-10 18:20:18
    Temat: Re: jakie konto
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Alfred <a...@w...pl> wrote:
    > Witam i pozdrawiam,
    > z za morza mam otrzymać przelew na konto.Posiadam Eurokonto w PEKAO
    > SA oraz w Lukasie /pro/.Gotówkowe w PLN.Co mam im podać,

    Numer konta, kod SWIFT, nazwę banku i swoje dane adresowe.

    > czy założyć nowe konto w innym banku,a jeżeli tak to jakie i gdzie ?

    Najpierw sprawdź w banku zagranicznym, czy ma korespondenta w Polsce i kto
    to jest. Wówczas jest szybciej i taniej (nie ma pośredników).
    Sprawdź też, czy Twoje banki pobierają prowizję od wpływów z zagranicy i
    jaka to jest prowizja, zanim podejmiesz decyzję gdzie skierować te
    pieniądze.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    http://pomoz-bajce.0-700.pl

  • 3. Data: 2004-01-10 19:56:13
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    4...@n...home.net.pl,
    Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>:

> [...]
    > Sprawdź też, czy Twoje banki pobierają prowizję od wpływów z
    > zagranicy i jaka to jest prowizja, zanim podejmiesz decyzję gdzie

    Wklejam odpowiedz Lukas Banku poczta wewn. na podobne pytanie z marca 2002:

    "
    OdpowiedŸ:
    S1 dwie drogi jakimi klient w Polsce mo?e otrzymaa pieni1dze z zagranicy:

    Jedna to bank wysy3aj1cy ma korespondenta w Polsce i wysy3a przez niego
    pieni1dze. Nale?y informowaa klientów, ?e wp3acaj1c na swoje konto w LB za
    granic1 musz1 w banku zg3osia ten fakt "chce wp3acia pieni1dze na konto
    banku
    w Polsce nr..., czy panstwa bank ma korespondenta w Polsce...itd"

    Druga to klient wskazuje w poleceniu wyp3aty za granice korespondenta
    naszego
    banku a jest nim RAIFFEISEN CENTROBANK S.A. Centrala w Warszawie ul.
    Nowodworska 50 00-695 Warszawa, telefon (022) 657-46-00, 622-30-30,
    625-04-40.

    Powienien bya Pan œwiadomy, ?e taka operacja jest kosztowna i d3ugotrwa3a bo
    ka?dy bank, który uczestniczy w 3ancuszku pobierze prowizje. LUKAS Bank
    "

    --
    Robert