  • 1. Data: 2004-11-28 11:48:55
    Temat: odkupienie ksiazeczki mieszkaniowej
    Od: "Nemesis" <n...@t...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Znalazlam ogloszenie w gazecie o tresci "sprzedam ksiazeczke mieszkaniowa za
    75% wartosci". Czy jest mozliwosc przepisania ksiazeczki mieszkaniowej na
    obca osobe? Czy po przepisaniu przysluguje nowemu wlascicielowi premia
    gwarancyjna i odsetki? Na ksiazeczce jest dokladnie 5000 zl. Czyli mozna ja
    kupic za 3750 zl. Czy mozna tutaj w jakis sposob zyskac? Jaki cel w takiej
    sprzedazy ma sprzedajacy? Przeciez taka ksiazeczke mozna zlikwidowac i
    odzyskac pelna kwote 5 tys. + odsetki. Gdzie jest haczyk?

    --
    pozdrawiam
    Nemesis

  • 2. Data: 2004-11-28 13:30:48
    Temat: Re: odkupienie ksiazeczki mieszkaniowej
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Nemesis" <n...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedazy ma sprzedajacy? Przeciez taka ksiazeczke mozna zlikwidowac i
    > odzyskac pelna kwote 5 tys. + odsetki. Gdzie jest haczyk?

    hmm, dziwne faktycznie i to conajmniej dziwne
    przede wszystkim - ksiazeczki nie da sie sprzedac ot tak sobie, to tak
    jakbym chcial sprzedac swoj nr konta - abstrakcja (tzn kupic mozna - he he -
    ale nic z niej nie wyplacisz)
    a co do tych 5000 zl - to moze przed denominacja jeszcze ? czyli de facto 50
    zl ? :-)

  • 3. Data: 2004-11-28 14:32:08
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Krab napisał:

    > a co do tych 5000 zl - to moze przed denominacja jeszcze ? czyli de facto 50
    > zl ? :-)

    + ewentualne osdetki za np 20 lat. Przy likiwidacji i wyplaceniu gotowki
    wyjdzie tego( no oko ) 2-3k pln. Natomiast jak ktos bedzie kupowal
    mieszkanie to premia jest juz calkiem sporo, w porownianiu do gotowki (
    ok 20k pln ). Tak bylo jakis czas temu ale za malo inforamcji podal
    autor posta. Liczby ktore przedstawilem moga nie tyczyc sie tej sytuacji
    ale doklanie odzwierciedlaja proporcje przy likiwidacji ksiazaczki i
    wyplaceniu gotowki, a zakupie mieszkania.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-11-28 14:47:47
    Od: Soren <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > za 75% wartosci". Czy jest mozliwosc przepisania ksiazeczki mieszkaniowej

    Nie ma takiej możliwości. Przepisać można tylko na kogoś z rodziny.

    > Czy po przepisaniu przysluguje nowemu wlascicielowi premia
    > gwarancyjna i odsetki?

    Tak.

    > Na ksiazeczce jest dokladnie 5000 zl. Czyli mozna
    > ja kupic za 3750 zl.

    Zależy kiedy były wpłaty. Jeżeli np. w latach 70-tych to książeczka
    jest warta dużo więcej niż 4 tys. Jeżeli wpłaty były np. w latach
    90-tych to może wystarczy na tanie wino.

    > Czy mozna tutaj w jakis sposob zyskac? Jaki cel w
    > takiej sprzedazy ma sprzedajacy? Przeciez taka ksiazeczke mozna
    > zlikwidowac i odzyskac pelna kwote 5 tys. + odsetki. Gdzie jest haczyk?

    Chciałbym wierzyć, że sprzedający nie ma możliwości wykorzystania
    książeczki, a chce ją spieniężyć. Myślę jednak, że szuka jelenia -
    ten kto ją kupi i tak jej nie będzie mógł wykorzystać.

    Pozdrawiam
    Soren

  • 5. Data: 2004-11-28 21:37:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krab" <_...@k...pl__> writes:

    > a co do tych 5000 zl - to moze przed denominacja jeszcze ? czyli de facto 50
    > zl ? :-)

    Raczej 0,50 zl.
    --
    Krzysztof Halasa