  • 1. Data: 2007-04-21 20:14:44
    Temat: obniżenie marży w KB
    Od: "salasz" <s...@o...pl>

    Witam,
    półtora roku temu (XII 2005) wziąłem kredyt w KB w CHF-ach. W umowie mam
    prowizja coś koło 1.8. Nie wykorzystałem jescze całego kredytu (75 %). Mam
    zamiar napisać wniosek o obniżenie marży bo to złodzijska stawka. Teraz nowi
    klienci mają oczywiście niższą marże. Jakie mam szansę na zmieniejszenie marży?
    Czy mam straszyć odejściem do innego banki (kredyt refinansowany)?
    dzięki
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-04-21 20:41:41
    Temat: Re: obniżenie marży w KB
    Od: Sierp <s...@n...net>

    salasz napisał(a):
    > półtora roku temu (XII 2005) wziąłem kredyt w KB w CHF-ach. W umowie mam
    > prowizja coś koło 1.8. Nie wykorzystałem jescze całego kredytu (75 %). Mam
    > zamiar napisać wniosek o obniżenie marży bo to złodzijska stawka.

    ja mam 2,4 ale na pewno nie bylbym tak naiwny, aby twierdzic, ze to
    "zlodziejska stawka"
    Ile kosztowal CHF jak brales kredyt, a ile kosztuje teraz?
    Dziekuje, wiecej nie trzeba

    Sierp

    PS. Co nie znaczy, ze nie masz sie starac marze zmniejszyc, ale
    nazywajmy rzeczy po imieniu, a nie przeinaczajmy prawde...

  • 3. Data: 2007-04-21 22:26:42
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Sierp napisał(a):

> [...]
    >
    > PS. Co nie znaczy, ze nie masz sie starac marze zmniejszyc, ale
    > nazywajmy rzeczy po imieniu, a nie przeinaczajmy prawde...

    To że się kurs zmniejszył to twój zysk, zapłata za ryzyko, które
    podjąłeś. Marża nic do tego nie ma.

    PG

  • 4. Data: 2007-04-22 07:02:51
    Od: "salasz" <s...@o...pl>

    > ja mam 2,4 ale na pewno nie bylbym tak naiwny, aby twierdzic, ze to
    > "zlodziejska stawka"
    > Ile kosztowal CHF jak brales kredyt, a ile kosztuje teraz?
    > Dziekuje, wiecej nie trzeba

    co mnie obchodzi ile kosztuje frank? Na to nikt nie ma wpływu. Marża to zysk
    banku, który może zmienić (tak jak to robi dla nowych klientów). Jeśli tego nie
    zrobi to zawsze mogę przenieść kredyt do innego banku. Nie rozumiem Twojego
    problemu.

  • 5. Data: 2007-04-22 07:28:52
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Piotr Gralak napisał(a):
    > To że się kurs zmniejszył to twój zysk, zapłata za ryzyko, które
    > podjąłeś. Marża nic do tego nie ma.

    w porzadku, ale nazywanie jej "złodziejską" to (semantyczne ;-)
    nadużycie
    Byla taka, jakie byly na tamten okres wszystkie

    Sierp

  • 6. Data: 2007-04-22 08:38:13
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

    > prowizja coś koło 1.8. Nie wykorzystałem jescze całego kredytu (75 %).

    te 75% może obecnie uniemożliwić przeniesienie kredytu - najpierw spróbuj
    złożyć wniosek o obniżenie marży

    Dawidek

  • 7. Data: 2007-04-22 12:48:27
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Sierp napisał(a):

    > w porzadku, ale nazywanie jej "złodziejską" to (semantyczne ;-)
    > nadużycie
    > Byla taka, jakie byly na tamten okres wszystkie

    A tu pełna zgoda. I to klient ma straszak w postaci możliwości
    wypowiedzenia umowy. Ja zaczynałem od marży 2,95 w CHFach 4 lata temu,
    rok temu na mój wniosek bank zgodził się na obniżenie marży do 1,79, co
    pozwolilo mi zniwelować skutki wzrostu Liboru. Dodatkowo solidne
    wzmocnienie złotówki spowodowało bardzo miłe oszczędności. Ale czy przy
    dzisiejszym kursie CHF i niewielkiej różnicy w oprocentowaniu i
    uwzględniając spread odważyłbym się teraz wziąć kredyt w CHF to nie wiem :)

    PG

  • 8. Data: 2007-04-22 13:09:33
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Piotr Gralak napisał(a):
    > A tu pełna zgoda. I to klient ma straszak w postaci możliwości
    > wypowiedzenia umowy.

    oczywiscie
    ja mam w BPH, troche ponad 2 lata temu brany, aktualna marza
    to 2,4%, czyli diabelnie duzo
    Ale kredytu zostalo mi 28tys CHF jakos, czyli ok. 67tys PLN
    a to najczesciej za malo aby kredyt refinansowac.
    BPH zgodzilo sie na obnizenie marzy do 1,8% przy czym
    musialbym zaplacic za to 500pln - i tak sam nie wiem, czy
    wchodzic w to czy nie.. kredyt jeszcze na 12 lat

    Sierp

  • 9. Data: 2007-04-22 13:54:07
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Sierp napisał(a):

    > BPH zgodzilo sie na obnizenie marzy do 1,8% przy czym
    > musialbym zaplacic za to 500pln - i tak sam nie wiem, czy
    > wchodzic w to czy nie.. kredyt jeszcze na 12 lat

    a to już musisz sobie sam policzyć. na szczęście ja mam kredyt w mniej
    pazernym banku i za aneks zapłaciłem 50 CHF :)

    PG

  • 10. Data: 2007-04-22 16:16:00
    Od: "salasz" <s...@o...pl>

    > te 75% może obecnie uniemożliwić przeniesienie kredytu - najpierw spróbuj
    > złożyć wniosek o obniżenie marży
    >
    > Dawidek

    wiem, tak właśnie mam namiar zrobić ;-)