eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankinowe regulacje dot. klientów banków › nowe regulacje dot. klientów banków
  • Data: 2015-10-05 19:20:31
    Temat: nowe regulacje dot. klientów banków
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    coś dla "fanów" reklamacji:

    W IV kw. bieżącego roku wchodzą w życie bardzo ważne regulacje, które
    nakładają na banki dodatkowe obowiązki i sankcje:

    o 11 października Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu
    reklamacji przez podmioty rynku finansowego, która powołuje instytucję
    Rzecznika Finansowego, do zadań którego należeć będzie w szczególności
    ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego;

    o 26 listopada Uchwała Nr 192/2015 KNF z dnia 26 maja 2015 r., która
    precyzuje zasady dotyczące procesu obsługi skarg przez instytucje finansowe.

    Nowe wytyczne Ustawodawcy i Regulatora zakładają:

    o Maksymalny, nieprzekraczalny 30-dniowy termin odpowiedzi licząc od
    dnia otrzymania reklamacji. Przy czym dzień wpływu jest dniem zerowym.

    Dotychczasowa możliwość wydłużenia ww. terminu została skrócona do 30
    dni i zarezerwowana dla absolutnie wyjątkowych okoliczności (nie
    leżących po stronie banku).

    Niedotrzymanie wskazanych terminów skutkuje obowiązkiem rozpatrzenia
    reklamacji zgodnie z wolą klienta.

    o Obowiązek monitorowania wysokości roszczeń finansowych klientów, jakie
    są wnoszone w skargach.

    o Konieczność wydawania potwierdzenia faktu złożenia przez Klienta
    reklamacji (pisemnie lub w formie innej uzgodnionej z Klientem).


    --
    pozdrawiam
    RobertS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1