  • 1. Data: 2015-10-05 19:20:31
    Temat: nowe regulacje dot. klientów banków
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    coś dla "fanów" reklamacji:

    W IV kw. bieżącego roku wchodzą w życie bardzo ważne regulacje, które
    nakładają na banki dodatkowe obowiązki i sankcje:

    o 11 października Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu
    reklamacji przez podmioty rynku finansowego, która powołuje instytucję
    Rzecznika Finansowego, do zadań którego należeć będzie w szczególności
    ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego;

    o 26 listopada Uchwała Nr 192/2015 KNF z dnia 26 maja 2015 r., która
    precyzuje zasady dotyczące procesu obsługi skarg przez instytucje finansowe.

    Nowe wytyczne Ustawodawcy i Regulatora zakładają:

    o Maksymalny, nieprzekraczalny 30-dniowy termin odpowiedzi licząc od
    dnia otrzymania reklamacji. Przy czym dzień wpływu jest dniem zerowym.

    Dotychczasowa możliwość wydłużenia ww. terminu została skrócona do 30
    dni i zarezerwowana dla absolutnie wyjątkowych okoliczności (nie
    leżących po stronie banku).

    Niedotrzymanie wskazanych terminów skutkuje obowiązkiem rozpatrzenia
    reklamacji zgodnie z wolą klienta.

    o Obowiązek monitorowania wysokości roszczeń finansowych klientów, jakie
    są wnoszone w skargach.

    o Konieczność wydawania potwierdzenia faktu złożenia przez Klienta
    reklamacji (pisemnie lub w formie innej uzgodnionej z Klientem).

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2015-10-06 00:25:23
    Temat: Re: nowe regulacje dot. klientów banków
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" muubgr$m31$...@s...man.poznan.pl

> [...]
    > instytucję Rzecznika Finansowego, do zadań którego należeć będzie w szczególności
    ochrona interesów klientów podmiotów rynku

    Chyba moja matka zastuka tam w sprawie niewypłacenia jej 4 stów przez BZ WBK KB Sg.
    :)

    http://leszekc.w.tkb.pl/BZWBKKB700/

    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'