eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankinowe regulacje dot. klientów banków › nowe regulacje dot. klientów banków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.poznan
    .pl!not-for-mail
    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: nowe regulacje dot. klientów banków
    Date: Mon, 5 Oct 2015 19:20:31 +0200
    Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <muubgr$m31$3@sunflower.man.poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: d212-77.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1444065627 22625 109.173.212.77 (5 Oct 2015 17:20:27
    GMT)
    X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Oct 2015 17:20:27 +0000 (UTC)
    X-Mozilla-News-Host: news://news.tpi.pl:119
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.3.0
    X-Antivirus: avast! (VPS 151004-1, 2015-10-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:616935
    [ ukryj nagłówki ]

    coś dla "fanów" reklamacji:

    W IV kw. bieżącego roku wchodzą w życie bardzo ważne regulacje, które
    nakładają na banki dodatkowe obowiązki i sankcje:

    o 11 października Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu
    reklamacji przez podmioty rynku finansowego, która powołuje instytucję
    Rzecznika Finansowego, do zadań którego należeć będzie w szczególności
    ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego;

    o 26 listopada Uchwała Nr 192/2015 KNF z dnia 26 maja 2015 r., która
    precyzuje zasady dotyczące procesu obsługi skarg przez instytucje finansowe.

    Nowe wytyczne Ustawodawcy i Regulatora zakładają:

    o Maksymalny, nieprzekraczalny 30-dniowy termin odpowiedzi licząc od
    dnia otrzymania reklamacji. Przy czym dzień wpływu jest dniem zerowym.

    Dotychczasowa możliwość wydłużenia ww. terminu została skrócona do 30
    dni i zarezerwowana dla absolutnie wyjątkowych okoliczności (nie
    leżących po stronie banku).

    Niedotrzymanie wskazanych terminów skutkuje obowiązkiem rozpatrzenia
    reklamacji zgodnie z wolą klienta.

    o Obowiązek monitorowania wysokości roszczeń finansowych klientów, jakie
    są wnoszone w skargach.

    o Konieczność wydawania potwierdzenia faktu złożenia przez Klienta
    reklamacji (pisemnie lub w formie innej uzgodnionej z Klientem).


    --
    pozdrawiam
    RobertS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1