  • 1. Data: 2005-03-17 08:27:29
    Temat: [not me] LUCAS/Citi i kredyt
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Znajoma wziela w 2002 roku kredyt w Lucasie. W 2003 roku otrzymala
    atrakcyjna oferte z Citi (w miare nisko oprocentowana jak na
    ich standarty). Postanowila wiec splacic Lucasa. Tak zrobila,
    splacila nalezna kwote wyliczona w oddziale przez pracownika.
    Potwierdzenie zamkniecia rachunku miala otrzymac poczta.

    Po kilku dniach przyszlo pismo, by doplacic 360 pln w ramach
    wyrownania calej naleznosci, ze splata tej sumy rachunek zostanie
    zamkniety. Wplata miala byc dokonana na rachunek kredytu w Lucasie
    (ten, ktory do tej pory byl do niej przypisany). Znajoma dokonala
    przelewu przez telefon (CitiPhone) i zapomniala o calej sprawie.

    Minely 2 lata.

    Dzwoni do niej telefon, przedstawia sie jakas mila Pani z Centrali
    we Wroclawiu (niby LUCAS), informujac o niesplaconych 6sciu ratach.

    Znajoma prosi o niezawracanie dupy przez telefon, lecz o przyslanie
    informacji na papierze. Jednoczesnie dzwoni do Citi, poprosic o podanie
    danych nt. ostatnich transakcji do Lucasa. Poniewaz sa to dane sprzed
    2 lat a obsluga CP ma dostep jedynie do rocznej historii transakcji,
    zamowiona lista operacji zostaje po jakims czasie przedstawiona jej
    na pismie.

    I teraz najciekawsze...

    Okazuje sie, ze ostatni przelew (ta doplata 360 pln) nie doszedl,
    zostal odrzucony przez LUCAS (okazalo sie ze rachunek nie byl aktywny)
    i wrocil zaksiegowany na rachunek Citi. Ani nikt z obslugi telefonicznej
    Citi ani nie powiadomil wlascicielki, ani ona nie przeglada kazdego
    wyciagu skrupulatnie. Tymczasem na dzien dzisiejszy, wg tego co
    powiedziala jej kobita z LUCASA, winna jest splaty co najmniej
    6 rat kredytu (ponad 3K zł) - czy mozliwe aby niedoplata 360 pln
    wygenerowala taka kwote?.

    Zadne oficjalne pismo od LUCASA nie przyszlo.

    Co mam dziewczynie doradzic? W sumie nie bardzo wie jak sie ma zachowac
    w stosunku do jednego i drugiego banku w takiej sytuacji, o ile sie
    okaze ze LUCAS faktycznie ma roszczenia a uniemozliwil jej splate
    kredytu przez wczesniejsze zamkniecie rachunku (paranoja?) - no i jak
    to udowodnic?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2005-03-17 10:46:59
    Temat: Re: [not me] LUCAS/Citi i kredyt
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Po kilku dniach przyszlo pismo, by doplacic 360 pln w ramach
    > wyrownania calej naleznosci, ze splata tej sumy rachunek zostanie
    > zamkniety.

    jezeli posiada to pismo, to zalaczyc do pozwu, jest w nim - z tego co
    piszesz - okreslona procedura postepowania, skoro konto zamknieto, to nalezy
    domniemywac, ze bank uznal sprawe za zakonczona i zamkniecie sprawy, ich
    wewnetrzne regulacje z trybem zamykania - nie sa interesujace, chyba ze bylo
    w pismie zaznaczone ze tylko i wylacznie gotowka ?
    jeszcze inna sprawa - 2 lat zwloki z zadaniem zaplaty - troche dlugawo jak
    na taka informacje
    innym papierkiem bedzie opinia z citi o powodzie zwrotu przelewu.
    i niestety procedua przedsadowa, rekalamacja z zadaniem wskazania konta na
    ktory ma wplacic przelewem naleznosc glowna z prosba jw o polubownym
    zalatwieniu sprawyodsetkowej z winy banku lukas
    niestety tylko dokladna znajomosc jej papierow moze wyjasnic sprawe
    Czy citi mialo obowiazek poinformowac klientke o zwrocie przelewu ? (pisac
    do citi z prosba o wyjasnienie i dostarczenie odowiedniego papierowego
    regulaminu) jesli tak - to niech teraz on sam dogaduje sie z lukasem, jak
    widac sprawa moze sie zamotac, ale jesli to faktycznie kilka tys zl - to
    musi pewnie powalczyc
    .

  • 3. Data: 2005-03-17 18:36:28
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > innym papierkiem bedzie opinia z citi o powodzie zwrotu przelewu.

    Okazalo sie, ze zwrot nastapil jakis czas (kilka godzin/dzien?)
    po zlozeniu zlecenia przelewu i do znajomej przyslali z Citi
    nawet potwierdzenie jego dokonania.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-03-20 13:27:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "rezist.com" <s...@p...com> wrote in message

    > Okazalo sie, ze zwrot nastapil jakis czas (kilka godzin/dzien?)
    > po zlozeniu zlecenia przelewu i do znajomej przyslali z Citi
    > nawet potwierdzenie jego dokonania.

    Potwierdzenie zostalo wyslane, bo zlecenie zostalo wykonane. Potwierdzenie
    swiadczy o wyslaniu przelewu a nie jego zaksiegowaniu na koncie odbiorcy.
    W zwrocie przelewu nie widze nic dziwnego skoro rachunek na jaki byl
    dokonany zostal wczesniej zamkniety. IMHO nie przegladanie wyciagow nie jest
    zadnym wytlumaczeniem. O ile w informacji o koniecznosci doplaty byl podany
    numer rachunku, a przelew zostal odrzucony, to bym sie na tym opieral
    starajac sie o umozenie dodatkowych oplat/odsetek.

    Maciej