  • 51. Data: 2007-08-22 07:19:37
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    witek pisze:

    > I bzdurnie zresztą, bo nie ma co reklamować.
    > 500 dolarów zostało obciążone, 500 dolarów zostało oddane i taką to
    > odpowiedź dostanie z banku.
    > Różnicę kursów, czyli własną stratę z powodu pomyłki może sobie
    > dochodzić na drodze cywilnej.

    Tiaa to rozumiem ze sklep legalnie moze z twojej karty pozyczyc 2000zl
    a jutro pani zwroci ci na karte zartujesz prawda ?

  • 52. Data: 2007-08-22 07:20:20
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztofsf pisze:

    > Jam to nie chwalac sie proponowal :)
    >
    > Mialbys racje, gdyby konto bylo prowadzone w dolarach - to jest , sprawy by nie
    > bylo.

    Bylaby sklep, hotel nie moze sobie pozyczac z twojej karty i na nia
    zwracac. Transakcja MUSI BYC ANULOWANA.

  • 53. Data: 2007-08-22 07:21:32
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    witek pisze:

    > Ale co to da.
    > Odpowiedź banku będzie szybka i prosta. Hotel przyznaje że transakcja
    > była nieautoryzowana i kwotę już zwrócił. Koniec reklamacji.

    Hotel ma ANULOWAC transakcje a nie zwracac pozyczke. KONIEC KROPKA.

    > I czemu nieudolna. Tak się normalnie robi. Jeżeli obciążenie karty było
    > nieautoryzowane, to się po prostu pieniądze na kartę zwraca i tyle.

    Nie, to sie anuluje transakcje. Przerabialem to w Citi i problemu nie
    bylo. Zwrot na karte innego dnia niz transakcja to koszty odsetek.

  • 54. Data: 2007-08-22 07:34:19
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> napisał(a):

    > ie
    >
    > Bylaby sklep, hotel nie moze sobie pozyczac z twojej karty i na nia
    > zwracac. Transakcja MUSI BYC ANULOWANA.

    100% zgody z twoimi pozostalymi wpisami w watku popartymi dodatkowo informacja,
    ze przerabiales cos pdobnego w praktyce.

    Co do mojego "sprawy by nie bylo". W sytuacji, gdyby cos podobnego
    reklamowaloby sie w kraju lub na karcie w walucie transakcji(omylkowa
    transakcja) i sprzedawca grzecznie zwrocilby pieniadze bez kosztow dla nas, no
    to w zasadzie sprawa by sie zamknela - no bo co jeszcze? Do banku zglosic, ze
    obciazyl i potem oddal pieniadze? Czyli "dogadalismy sie i sprawy nie ma" bez
    koniecznosci uruchamiania procedur wymagajacych udzial banku.

  • 55. Data: 2007-08-22 07:40:54
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztofsf pisze:

> [...]
    > obciazyl i potem oddal pieniadze? Czyli "dogadalismy sie i sprawy nie ma" bez
    > koniecznosci uruchamiania procedur wymagajacych udzial banku.

    O ile nastapilo to tego samego dnia, pamietaj ze gdy nie splacisz
    calosci w GP ten jeden dzien pozyczki przez sklep dodatkiwych
    np 2000zl kosztowalby cie odsetki.

    Oczywiscie ze dla paru zlotych nikt nie robilby rabanu i zignorowal
    choc lepiej byloby reklamowac i anulowac obie transakcje.

  • 56. Data: 2007-08-22 07:41:06
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > I czemu nieudolna. Tak się normalnie robi. Jeżeli obciążenie karty było
    > nieautoryzowane, to się po prostu pieniądze na kartę zwraca i tyle.

    Jak kolega Jankowski juz napisal - co innego zwrot pieniedzy, co innego
    anulowanie transakcji.

    Proba nieudolna, bo nie udalo im sie zwrocic tej samej kwoty , ktora obciazyli
    karte - bez straty dla raklamujacego klienta, ktorego mogloby zadowolic takie
    rozwiazanie.

    Jak ci ktos buchnie portfel, a ty go zlapiesz na drugi dzien, to jak oddaci
    calosc, to mozesz machnac reka, a jak odda czesc, to wtedy napewno bedziesz
    dochodzil roznicy - i to juz oficjalnie.

  • 57. Data: 2007-08-22 07:57:07
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

> [...]

    > Oczywiscie ze dla paru zlotych nikt nie robilby rabanu i zignorowal
    > choc lepiej byloby reklamowac i anulowac obie transakcje.

    Oczywiscie. Zakladam, ze polubowne zalatwienie sprawy zadowolilo klienta, nie
    wywolujac u niego dodatkowych kosztow. Autor zareklamowal w hotelu a nie w
    banku, uzyskal uznanie raklamacji - tyle, ze akurat w niesatysfakcjonujacy go
    sposob - poprzez zwrot pieniedzy a nie anulowanie transakcji. Gdyby hotel ze
    swojej strony wystapil do centrum autoryzacyjnego (?) o anulowanie , sadze, ze
    przeprowadzonoby poprawne wycofanie transakcji.

  • 58. Data: 2007-08-22 08:25:41
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiedź dostanie z banku.
    > Różnicę kursów, czyli własną stratę z powodu pomyłki może sobie

    Witek, to na pewno Ty?
    Bo zwykle piszesz z sensem, a tym razem ...

  • 59. Data: 2007-08-22 10:19:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 07:38:44 -0500, witek napisał(a):

    > "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > O nie zauważył bo pewexów w Anglii nie było. Jedyną prawdziwą walutą
    > wymienialną jest oczywiście tylko i wyłącznie funt.

    I to pewnie sprzed 71 roku, ten dzielący się na 20 szylingów :).

    p. m.

  • 60. Data: 2007-08-22 13:21:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Tiaa to rozumiem ze sklep legalnie moze z twojej karty pozyczyc 2000zl
    > a jutro pani zwroci ci na karte zartujesz prawda ?

    Oczywiście, że technicznie może o ile tylko zna numer karty i datę ważności.
    Inna sprawa, czy to jest legalne, czy nie.