  • 41. Data: 2007-08-21 18:39:17
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > 1) Gdyby pobrano milion, to byłby sens dochodzić: utraconych korzyści,
    > odszkodowania za zablokowanie środków, etc. W tym przypadku kwota jest
    > ważna - za drobnicę nie warto tępić kopii

    Zaraz, zaraz, a jakie ma to znaczenie czy milion czy 1 zl? Powiedz tak
    ksiegowej: "pani teresko, to tylko dwa zlote"... a zobaczysz co ci odpowie.
    Rachunek musi sie zgadzac co do grosza, ewentualnie moga byc zaokraglenia
    ustawowe ect.
    Dla niego to sa realne pieniadze, to jakis czas poswiecony by te pieniadze
    zdobyc, zostal nieslusznie obciazony jakas kwota i ta sama kwota winna
    wrococ na jego rachunek, a nie tam jakies prowizje... Inaczej to zwykle
    naciagactwo i zlodziejstwo. Jesli ja sie spoznie z rata w banku i obciaze
    ich za moje koszty pomniejszajac rate to bank tez podejdzie do tego w ten
    sposob?
    Sproboj nie zaplacic do banku jednej zlotowki a zobaczysz jaki raban
    bedzie.... a ty cos o miloinach piszesz. Niby piszesz na grupe o bankach, a
    pojecia o rachunku nie masz.

    > 2) Owszem pobrano bez wiedzy i zgody. Ksero karty zrobiono prawdopodobnie
    > dla zabezpieczenia. Nawet jeśli zrobiono dla przyszłego pobrania środków,
    > to przy zapłacie gotówki powinni to od razu zniszczyć. PObierając z karty
    > popełnili błąd. Teoretycznie ich sprawa jest zrekompensować całość strat
    > ale to długa droga. Może następnym razem klient się upomni, to dostanie
    > użycie barku za darmo :) Pisanie, żądanie przy jednorazowej wizycie to
    > strata energii, bo botówki pewnie nie zwróca od razu.
    >
    > Reasumując. Klient miał pecha - przy innych kursach mógłby zarobić :)

    Pecha? Jesli ja niezaplace raty do banku w wysokosci 10zl to tez bank powie
    "mielismy pecha".
    Pecha to mozna miec wiesz w czym?

    > Można to przełknąć.

    Chyba zartujesz? Wiec moze wyplacisz mu ta roznice i przelkniesz?

  • 42. Data: 2007-08-21 23:42:44
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    swen wrote:

    > Pecha? Jesli ja niezaplace raty do banku w wysokosci 10zl to tez bank
    > powie "mielismy pecha".
    > Pecha to mozna miec wiesz w czym?
    >
    > Chyba zartujesz? Wiec moze wyplacisz mu ta roznice i przelkniesz?

    Piszesz na grupę bankową, a nie masz najwyraźniej pojęcia o
    gospodarowaniu i pieniądzach. Jeśli koszt czegoś przewyższa przychody,
    to się takiej inwestycji NIE PODEJMUJE. Tu listy, czas, koszty,
    przewyższą jego stratę na operacji (którą chiałby odzyskać), rozumiesz?
    Przy milionie koszty byłyby proporcjonalnie niższe i byłoby warto.

    Z resztą wątek kompensaty się wyczerpał. Ktoś trafnie IMHO zaproponował,
    żeby obie transakcje zareklamować w banku i doprowadzić do ich
    anulowania (jak w przypadku kradzieży z karty).
    Leszek

  • 43. Data: 2007-08-22 00:24:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Leszek wrote:

    > Z resztą wątek kompensaty się wyczerpał. Ktoś trafnie IMHO zaproponował,
    > żeby obie transakcje zareklamować w banku i doprowadzić do ich
    > anulowania (jak w przypadku kradzieży z karty).

    I bzdurnie zresztą, bo nie ma co reklamować.
    500 dolarów zostało obciążone, 500 dolarów zostało oddane i taką to
    odpowiedź dostanie z banku.
    Różnicę kursów, czyli własną stratę z powodu pomyłki może sobie
    dochodzić na drodze cywilnej.

  • 44. Data: 2007-08-22 05:36:53
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > I bzdurnie zresztą, bo nie ma co reklamować.
    > 500 dolarów zostało obciążone, 500 dolarów zostało oddane i taką to
    > odpowiedź dostanie z banku.

    Jam to nie chwalac sie proponowal :)

    Mialbys racje, gdyby konto bylo prowadzone w dolarach - to jest , sprawy by nie
    bylo.
    Natomiast i konto i karta byly zlotowe. Na wyciagu kwoty beda w zlotych a nie w
    dolarach.

    Reklamowac zreszta nalezy nie kwoty - a transakcje - nieautoryzowana sprzedaz i
    nieudolna proba sprzedawcy wybrniecia z nieautoryzowanej transakcji.

    > Różnicę kursów, czyli własną stratę z powodu pomyłki może sobie
    > dochodzić na drodze cywilnej.

    jaka pomylka? Niech sprzedawca dochodzi swojej straty, jesli naprawa jego
    wlasnej pomylki (lub proby oszustwa) go obciazy.

  • 45. Data: 2007-08-22 06:13:16
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > na operacji (którą chiałby odzyskać), rozumiesz? Przy milionie koszty
    > byłyby proporcjonalnie niższe i byłoby warto.

    Jesli ja nie zaplace do banku 5 zl to znaczy, ze jest wszystko OK i bank nie
    podejmie dzialan bo koszt dzialn (pisma, prawnicy, ect) przewyzszy kwote. Z
    tego tak wynika co npisales. Dlaczego wiec bank wysyla pisma nawet jak
    zaleglosc wynosi 1zl?

  • 46. Data: 2007-08-22 07:05:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    swen wrote:

> [...]
    > tego tak wynika co npisales. Dlaczego wiec bank wysyla pisma nawet jak

    Nic z tego nie wynika, bo koszty własne bank doliczy do ściąganej kwoty,
    czyli biznes się opłaca.

  • 47. Data: 2007-08-22 07:07:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztofsf wrote:

> [...]
    > bylo.
    > Natomiast i konto i karta byly zlotowe. Na wyciagu kwoty beda w zlotych a nie w

    Nie, na wyciągu będą kwoty przeliczone na złote.
    Karta została obciążona w dolarach, nie w złotówkach.

    > Reklamowac zreszta nalezy nie kwoty - a transakcje - nieautoryzowana sprzedaz i
    > nieudolna proba sprzedawcy wybrniecia z nieautoryzowanej transakcji.

    Ale co to da.
    Odpowiedź banku będzie szybka i prosta. Hotel przyznaje że transakcja
    była nieautoryzowana i kwotę już zwrócił. Koniec reklamacji.

    I czemu nieudolna. Tak się normalnie robi. Jeżeli obciążenie karty było
    nieautoryzowane, to się po prostu pieniądze na kartę zwraca i tyle.

    > jaka pomylka? Niech sprzedawca dochodzi swojej straty, jesli naprawa jego
    > wlasnej pomylki (lub proby oszustwa) go obciazy.

    a co to było jak nie pomyłkowe obciążenie karty?

  • 48. Data: 2007-08-22 07:16:04
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Jemu nic nie pobrano bez jego wiedzy i zgody, on tylko zaplacil
    > dwukrotnie. Przeciez hotel nie znalazl numeru karty kredytowej
    > na smietniku itd.

    Transakcja powinna byc anulowana z data wtsteczna a nie zwrocona kwota
    nadplaty. Reklamowalem podobna transakcje i tak sie stalo.

  • 49. Data: 2007-08-22 07:17:24
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > O rany, stary - nie widzisz zadnej roznicy pomiedzy pomylkowym
    > podwojnym obciazeniem i nastepnie zwrotem pieniedzy na karte,
    > a kradzieza miliona?

    W wtym wypadku ZWROT na karte jest bledem bo generuje koszty oprocz
    roznicy K/S walut generuje tez odsetki miedzy data transakcji a data
    zwrotu. Transakcja powinna BYC ANULOWANA

  • 50. Data: 2007-08-22 07:19:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Odpowiedź banku będzie szybka i prosta. Hotel przyznaje że transakcja
    > była nieautoryzowana i kwotę już zwrócił. Koniec reklamacji.

    Zebys sie nie zdziwil.

    Przylaczam sie do prosby, zeby osoba, ktorej sie to przytrafilo,
    naprawde zlozyla reklamacje w banku.

    MJ