  • 191. Data: 2004-06-18 10:00:32
    Temat: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Glenn wrote:

    > A w czym? W tym, że ktos chce mieś SWOJE nazwisko na karcie?

    > To się używa inicjału imienia, a nie przekręca nazwisko.

    > A co to klienta obchodzi? Klient ma konkretne nazwisko i jako taki podpisał
    > umowę. Więc chyba ma prawo mieć TAKIE SAMO jak umowie i innych dokumentach

    > Jest pewna różnica jeżeli na karcie widnieje A.
    > Łąka-Chrzęszczybrzęszczykiewicz, a A Laka-Chrzaszczybrzeszczykiewicz. To nie
    > sa 2 te same osoby.

    To nie sa zadne osoby, to tylko ciag znakow ktory moze okreslac jedna
    lub wiecej osob.
    Twoje bledne zalozenie polega na tym, ze nazwisko na karcie traktujesz
    "definicyjnie", tzn. "ten ciag znakow definiuje nazwisko osoby
    poslugujacej sie ta karta".
    Natomiast ten ciag znakow nalezy traktowac "ograniczeniowo", tzn. "osoba
    jest uprawniona do uzycia tej karty jesli: jej (m.in) nazwisko jest
    odzwierciedlone przez odpowiedni ciag znakow na tej karcie". Inne
    ograniczenia to np. zgodnosc podpisu, znajomosc PINu, zgodnosc numeru
    karty z informacja o numerze karty przechowywana w banku itd.

    Miko

  • 192. Data: 2004-06-18 10:07:22
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    "Sarpedon" <f...@t...cy> wrote in message
    > ktos (nie pamietam kto) kiedys prosil zeby przedstawic final sprawy z
    > nazwiskiem z literami niepolskimi w pko bp sa
    > no wiec napisali do mnie pismo, ze przepraszaja ze nie ma mozliwosci
    > technicznych i ze nie bedzie niemieckiej litery na wyciagach, kartach
    > i pismach
    > moim zdaniem to gowno prawda - kiedys raz w zyciu dostalem karte
    > platnicza i sie zdziwilem jak bylo u umlaut; pisma widac ze sa pisane
    > w jakims edytorze tekstu, np word a to juz nie problem zeby wstawic ü,
    > do pko bp pojdzie jeszcze raz pisemko...

    Sorry jeśli ktoś już podobną wypowiedź zamieścił, ale jest ich za dużo do
    przeczytania. Otóż możliwości techniczne napewno są. Wiąże się to jednak z
    dokupieniem modułu czcionek niemieckojęzycznych do urządzenia
    personalizacującego karty. To swoje kosztuje i bank podjął decyzję, że nie
    poniesie tego kosztu. Oczywiście bardziej z prawdą zgodne byłoby
    stwierdzenie: drogi kliencie, możemy to zrobić, ale koszt wynosi np. 3000
    USD. Chcesz proszę. Nie to nie. Naiwnością byłoby oczekiwać, że bank
    poniesie poważne koszty, aby zaspokoić oczekiwania jednego krzykacza, bo nie
    sądzę aby był przepis wymagający czcionek z całego świata.

  • 193. Data: 2004-06-18 11:23:01
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > A gdzie napisałam, że w umowie mają być "wszystkie możliwe pretensje" ? Jak
    > chcesz dyskutować sam ze sobą to proszę bardzo - tylko do czego ktos inny
    > jest Ci potrzebny w takim razie?

    Zapis z umlautem jest właśnie przykładem 'wszystkiej możliwej
    pretensji'. To nie jest meritum funkcjonalności karty bankowej. Dla
    karty bankowej jest istotne z jakich bankomatów pozwala wyciągać i w
    jakich posach płacić, jak jest rozliczana, jak można ją zastrzec, co
    się dzieje w razie kradzieży itp itd. I to takie sprawy powinny być
    poruszane w umowie o kartę.

    > Znowu odpowiadasz na swoje wypowiedzi - nic takiego nie napisałam.

    Nie widzę większej różnicy między dyskusją o tym jak dokładnie karta
    wygląda (bo to o to chodzi w debacie o umlaucie) a dyskusją o tym
    jakie dokładnie daje pole magnetyczne.

    > BPH zapisał sobie w umowie, że klient zgadza się na angielską
    > transliterację. PKO BP takiego zapisu nie ma i raz już wydał kartę z
    > umlautem. Teraz zaś nie chce. Nie widzisz problemu?

    BPH miał widać kiedyś Ciebie albo kogoś Tobie podobnego jako klienta i
    dla świętego spokoju tę nieistotną duperelę do umowy dopisał. Jak
    złożysz w PKO jeszcze piętnaście reklamacji, to pewnie i tam ktoś w
    końcu dla świętego spokoju dopisze. Co nie zmienia sprawy, że przy
    braku takiej klauzuli nie masz absolutnie żadnej podstawy do domagania
    się by Twoja karta wyglądała tak a nie inaczej, przy braku zapisów w
    umowie obowiązuje prawo ogólne a ani w prawie bankowym nie ma nic o
    umlautach ani też w żadnych ustawach ogólnych czy wreszcie w
    konstytucji.

    Przypomnę że McDonald umieszcza na kubkach od kawy ostrzeżenie iż kawa
    jest gorąca i można się poparzyć. Nie oznacza to że gdy wylejesz sobie
    w przydrożnej knajpce, która tego zapisu nie stosuje, kawę ze szklanki
    na nogi, to masz z automatu prawo do odszkodowania.

  • 194. Data: 2004-06-18 11:34:20
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Zapis z umlautem jest właśnie przykładem 'wszystkiej możliwej
    > pretensji'.

    /ciach/

    Dla Ciebie. Dla osoby której przekręcają nazwisko niekoniecznie.

    > Nie widzę większej różnicy między dyskusją o tym jak dokładnie karta
    > wygląda (bo to o to chodzi w debacie o umlaucie) a dyskusją o tym
    > jakie dokładnie daje pole magnetyczne.

    Ty nie widzisz. Ja widzę.

    > BPH miał widać kiedyś Ciebie albo kogoś Tobie podobnego jako klienta i
    > dla świętego spokoju tę nieistotną duperelę do umowy dopisał.

    Raczej wziął pod uwagę, że sa osoby, którym zmiana nazwiska może sie nie
    spodobać. Więc wpisali i jak komus to nie odpowiada może zmienić bank.

    >Jak
    > złożysz w PKO jeszcze piętnaście reklamacji, to pewnie i tam ktoś w
    > końcu dla świętego spokoju dopisze.

    Może łaskawie sprawdzisz, że nie chodzi o mnie? To nie takie trudne -
    wystarczy pierwszy post przeczytać ;-) .

    Znowu nie na temat.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 195. Data: 2004-06-18 11:47:42
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    > Chamstwem można wszystkie dyskusje skończyć jak widać.

    Chyba wszyscy zapominamy, do czego może doprowadzić dyskusja. No to
    przypominam - do założeń. No więc tutaj te założenia zostały
    osiągnięte - Glenn uważa, że bank jest be, bo ukradł je dwie kropeczki
    z nazwiska, natomiast inni uważają, że jest cacy, bo kropeczki w
    założeniu są be i bank nie może się nimi zajmować ze względów
    ideologicznych. Tu się skończyła dyskusja, a zaczęło się przekonywanie
    do własnego punktu widzenia. Glenn okopała się na pozycji, inni
    widząc, że jej stamtąd nie wyciągną ani perswazją łagodną, ani słowem
    życzliwym, ani argumentem kategorycznym, ani powoływaniem się na
    pryncypia narodowe, zaczęli ją nieco błotkiem obsypywać. I co? A no
    nic. Pozostaje chyba uszanować jej przekonania. Uszczęśliwianie na
    siłę jest gorsze od fanatyzmu...

    Pozdrowienia dla wszystkich z wszelakimi znakami diakrytycznymi w
    nazwiskach, szczególne względy dla Wietnamczyków!

    Grzexs

  • 196. Data: 2004-06-18 11:48:27
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 17 Jun 2004 21:55:47 +0200, w <cassvt$c1g$1@news.onet.pl>, "Glenn"
    <g...@b...pl> napisał(-a):

    > Ale ja naprawdę nie rozumiem tej
    > świętej obrony banków w tym względzie.

    Hehe, bo pewnie mBank akurat wydaje karty z polskimi literami :)).

  • 197. Data: 2004-06-18 11:52:04
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 18 Jun 2004 08:15:02 +0200, w <cau1a5$m4k$1@inews.gazeta.pl>, "Sarpedon"
    <f...@t...cy> napisał(-a):

    > a ja jako Hübner

    http://www.radio.com.pl/polonia/pl/unia/rozmowa.asp?
    tId=113

    a w ogóle:

    http://www.google.com/search?q=danuta+huebner&source
    id=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8
    http://www.google.com/search?q=danuta+h%C3%BCbner&so
    urceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

    Jak widać w Polsce obowiązuje Danuta Huebner.

  • 198. Data: 2004-06-18 11:59:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 17 Jun 2004 20:18:20 +0200, w <casna8$7gf$1@inews.gazeta.pl>, "Sarpedon"
    <f...@t...cy> napisał(-a):

    > ja uwazam, ze moge

    To źle uważasz.

  • 199. Data: 2004-06-18 12:18:43
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 17 Jun 2004 21:59:46 +0200, w <cast7b$sqe$1@news.onet.pl>, "Glenn"
    <g...@b...pl> napisał(-a):

    > Państwo polskie wydało dokumenty z umlautem. Bank nie jest od tego, żeby
    > komus nazwisko zmieniał.

    Bank nie jest od tego, aby respektować wadliwe postanowienia prawne.

  • 200. Data: 2004-06-18 12:30:09
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > pryncypia narodowe, zaczęli ją nieco błotkiem obsypywać. I co? A no
    > nic. Pozostaje chyba uszanować jej przekonania. Uszczęśliwianie na
    I to chyba najlepsze wyjście, tym bardziej, że okopana
    odrobinę leczniczgo błotka z przymrużeniem oka
    potraktowała jak amunicję najcięższego kalibru,
    za nic mając zdrowotne skutki błotnej kąpieli ;-)))

    > Pozdrowienia dla wszystkich z wszelakimi znakami diakrytycznymi w
    > nazwiskach,
    oraz imionach, miejscach zamieszkania ...

    > szczególne względy dla Wietnamczyków!
    Nie wiem czym się zasłużyli, ale mogę się przyłączyć ;-)

    > Grzexs
    St.