  • 1. Data: 2002-03-11 13:48:01
    Temat: nauka ekonomii z jakich zrodeł?
    Od: "sanisanal" <s...@p...onet.pl>

    Zajmuje sie inwestycjami finansowymi , lecz mam wyksztalcenie biologiczne a
    nie ekonomiczne .Przydaloby mi sie doksztalcenie z ekonomii.Nie wiem jednak
    z jakich pozycji ksiazkowych sie uczyc. Jest tak wiele podrecznikow , nie
    potrafie ocenic ich wartosci.Prosilbym o doradzenie mi w tej sprawie.
    Interesuja mnie szczegolnie : makroekonomia , podstawy bankowosci,
    informacje jaka jest rola banku centranego , jak powinien byc prawidlowo
    zaplanowany budzet panstwa ,omowienie wskaznikow ekomomicznych oceniajacych
    stan gospodarki panstwa itp. Z gory dziekuje za wszelka pomoc. Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2002-03-11 15:59:14
    Temat: Re: nauka ekonomii z jakich zrodeł?
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sanisanal" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jednak
    > z jakich pozycji ksiazkowych sie uczyc. Jest tak wiele podrecznikow , nie

    To może zacznij od D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, "Ekonomia" tom II
    Makroekonomia
    i od http://www.google.com.pl/search?q=makroekonomia&hl=p
    :)

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 3. Data: 2002-03-11 17:05:10
    Od: "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "sanisanal" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To może zacznij od D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, "Ekonomia" tom II
    > Makroekonomia

    Od tego to moze lepiej nie zaczynaj. Podrecznik dobry i owszem, ale nie dla
    poczatkujacego. Poza tym tlumaczony z angielskiego i za bardzo skupiajacy
    sie na Wielkiej Brytanii.

    Na poczatek proponowalbym cos lokalnego:
    B. Czarny, E. Czarny, R. Bartkowiak, R. Rapacki "Podstawy ekonomii", PWE
    W. L. Jaworski, Z. Krzyzkiewicz, B. Kosinski "Banki rynek operacje polityka,
    Poltext

    Daniel

  • 4. Data: 2002-03-11 17:35:54
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl> napisał w
    wiadomości news:a6io4g$4m0$1@news.onet.pl...

    > Od tego to moze lepiej nie zaczynaj. Podrecznik dobry i owszem, ale nie
    dla
    > poczatkujacego.

    Tak wygląda przy pierwszym czytaniu. Potem coraz jaśniej :-).

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 5. Data: 2002-03-11 21:14:52
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Od tego to moze lepiej nie zaczynaj. Podrecznik dobry i owszem, ale nie
    dla
    > poczatkujacego.

    A studenci pierwszego roku nie sa poczatkujacymi?

  • 6. Data: 2002-03-11 22:26:26
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

> [...]
    >W. L. Jaworski, Z. Krzyzkiewicz, B. Kosinski "Banki rynek operacje polityka,

    A ja polecam:

    Ekonomia
    pod redakcja Janusza Beksiaka

    PWN, Warszawa 2000

    Jest to zapis rocznego wykladu na Katedrze Ekonomii UJ dla studentow
    kierunkow nieekonomicznych.

    Bardzo fajnie napisane, w sam raz dla lajkonikow :-)

    PGR

  • 7. Data: 2002-03-12 16:57:25
    Od: "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl>

    Użytkownik "Musical Man" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    II

    > A studenci pierwszego roku nie sa poczatkujacymi?

    Ja to mialem dopiero na II. A poczatkujacymi chyba nie sa skoro ida na
    ekonomie. Moze sie myle, ale raczej tego kierunku nie wybieraja artysci czy
    typowi humanisci, ale tacy, ktorych juz troche ekonomia interesowala i
    coskolwiek na jej temat wiedza, a nie ucza sie jej od zera na studiach.

    Daniel

  • 8. Data: 2002-03-12 17:32:18
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > typowi humanisci, ale tacy, ktorych juz troche ekonomia interesowala i
    > coskolwiek na jej temat wiedza, a nie ucza sie jej od zera na studiach.

    To dziwne bo wydawalo mi sie ze to wlasnie kierunki artystyczne wymagaja
    talentu i zainteresowan, a ze taka ekonomie to moze kazdy tluk studiowac.

  • 9. Data: 2002-03-12 20:01:42
    Od: "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl>

    > To dziwne bo wydawalo mi sie ze to wlasnie kierunki artystyczne wymagaja
    > talentu i zainteresowan, a ze taka ekonomie to moze kazdy tluk studiowac.

    O, ta zniewaga - krwi wymaga. Zapewniam ze nie kazda uczelnia przepusci
    "kazdego tluka" jak leci. Porzadne panstwowe akademie ze szczytow rankingow
    dbaja o poziom. Choc oczywiscie studiowac moze, ale nie koniecznie skonczy.

    Daniel

  • 10. Data: 2002-03-12 20:05:38
    Od: "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl>

    Użytkownik "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl> napisał w
    wiadomości news:a6lmrj$a90$1@news.onet.pl...
    (...)
    > dbaja o poziom. Choc oczywiscie studiowac moze, ale nie koniecznie
    skonczy.

    Oczywiscie mialo byc "niekoniecznie". Z wrazenia az mi sie spacja zrobila.

    Daniel