  • 1. Data: 2004-02-13 08:13:19
    Temat: najbardziej internetowy bank
    Od: trib <t...@t...pl>

    Wlasnie, do dostepu do konta przez telefon to juz wszyscy sie
    przyzwyczailismy. Dostep do www tez juz wiekszosc ma. Ale tu rozny jest
    poziom funkcjonalnosci (nie wnikam w poziom zabezpieczen). Ostatnio
    zastanawialem sie ktory bank najlepiej opracowal dostep do www i
    opanowal alternatywne sposoby kontaktu z klientem tj. email (w wielku
    bankach traktowany po macoszemu), fora, chaty. Zaden jeszcze chyba nie
    pozwala na kontakt przez komunikatora np. GG.

    Moje typy w poszczegolnych kategoriach - funkcjonalnosc:
    www - Millennium
    fora, chaty - mBank
    email - Inteligo (wyciagi miesieczne, korespondencja z bankiem)
    GG - ??

    jakie sa wasze typy ?

  • 2. Data: 2004-02-13 09:05:35
    Temat: Re: najbardziej internetowy bank
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    trib <t...@t...pl> wrote:
    > GG - ??

    No chyba zartujesz? A czemu np. nie tlen? ;)

  • 3. Data: 2004-02-13 09:16:10
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > No chyba zartujesz? A czemu np. nie tlen? ;)

    albo icq?
    ale to jest nic - ja chce dostep przez czata ;)

    klaniam sie
    janke

  • 4. Data: 2004-02-13 09:29:26
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > ale to jest nic - ja chce dostep przez czata ;)

    Prosze bardzo - MultiCzat.

    pzdr
    KK

  • 5. Data: 2004-02-13 09:31:12
    Od: trib <t...@t...pl>

    Użytkownik janke napisał:

    > albo icq?
    > ale to jest nic - ja chce dostep przez czata ;)
    >
    > klaniam sie
    > janke

    nie chodzilo mi o dostep przez czata. a z tym komunikatorem to troche
    pofantazjowalem :)

  • 6. Data: 2004-02-13 11:52:45
    Od: Marcin Wabik <m...@c...wp.pl>

    Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > No chyba zartujesz? A czemu np. nie tlen? ;)

    Tlen chyba ma do tego najblizej, bo jest oparty na protokole XMPP,
    zwanym rowniez jako (w duzym uogolnieniu) jako Jabber, a co to jest to
    kazdy bedzie wiedzial juz wkrotce ;)

    I czemu np. nie wysylac wyciagow czy powiadomien o operacjach? W
    Jabberze mozne podpisywac swoja obecnosc, szyfrowac wiadomosci itp.

    A poza tym Jabber stanie sie standardem internetowym juz wkrotce (nikt
    sie nie bedzie czepial czemu moj bank kaze mi uzywac np. ICQ), jest
    otwarty, zdecentralizowany. Jak E-mail czy WWW, a te sa z duzym
    powodzeniem wykorzystywane w bankowosci. Wiec czeu nie IM??

    Ps. www.jabber.org i www.jabberpl.org .

    Pozdrawiam,

    Marcin Wabik

  • 7. Data: 2004-02-13 13:48:02
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 13 Feb 2004 10:05:35 +0100, "Michal 'Amra' Macierzynski"
    <m...@p...pl> wrote:

    >No chyba zartujesz? A czemu np. nie tlen? ;)

    Oj, Michal. Trzymajmy sie standardow. To jest akurat standard w dobrym
    rozumieniu (jak np. 230 V w gniazdku) :)

    G.

  • 8. Data: 2004-02-13 14:46:01
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

    Mam konto indywidualne w vwbank , jestem bardzo zadowolony

    - 0 kosztów zalozenia
    - 0 prowizji ( jedyna prowizja to wyplata z bankomatu ponizej 400 lub za
    granica)
    - 0 kosztów prowadzenia
    - 4% rocznie , kapitalizacja miesieczna
    - trzy bardzo mile ubezpieczenia za free
    - tooken za free
    - Visa za free
    - obsluga przez www blyskawiczna
    - bardzo przejzysta obsluga www
    - wyciagi na papierze za free
    - zabezpieczenia https , inne

    Minusy :

    - ciezko sie dodzwonic
    - dlugo sie czeka na zalozenie
    - nie ma obslugi przez komunikatory internetowe
    - brakuje np opcji powiadamiania na email o wplynieciu pieniedzy na konto
    - brak mozliwosci korzystania z www w przypadku utraty tookena

  • 9. Data: 2004-02-13 14:47:19
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik Bartek napisał:

> [...]
    > - 0 kosztów prowadzenia
    > - 4% rocznie , kapitalizacja miesieczna
    > - trzy bardzo mile ubezpieczenia za free

    HEH a tu chyba chodzilo o najbardziej internetowy bank, nie o wyliczanke
    co kto ma w swoim banku

> [...]
    > - brakuje np opcji powiadamiania na email o wplynieciu pieniedzy na konto
    > - brak mozliwosci korzystania z www w przypadku utraty tookena

    no tak, najlepiej zeby mozna bylo obslugiwac konto przez www nawet w
    wypadku zgubienia tokkena :-)

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 10. Data: 2004-02-13 15:21:54
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/13/2004 3:46 PM, Bartek wrote:

    > Mam konto indywidualne w vwbank , jestem bardzo zadowolony
    [...]
    > - brakuje np opcji powiadamiania na email o wplynieciu pieniedzy na konto
    [...]

    osobiście bym nie napierał na powiadamianie mailem.

    Wiele serwerów ma tak ustawione, że błąd w adresie + poprawna domena nie
    blokuje dostarczenia maila ( u mnie akurat takie maile docieraja do
    derekcji, czyli Catbert EHRM) - więc jak ktoś by sobie ustawił
    doręczanie na konto firmowe (w pracy), to ewentualne błędy w adresie lub
    np. po zwolnieniu z pracy (skasowanie konta) - maile trafią gdzie nie
    trzeba - w banku może sie zapomnieć coś zmienić albo może nie być akurat
    możliwości.

    Pzdr: Catbert