  • 1. Data: 2015-12-19 14:17:53
    Temat: mbank wpadka?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dostałem taki oto link
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=nUX
    1PZsmW-g
    CO WY NA TO?
    próbowałem wrzucić na forum mbanku,ale niestety nie chcą mi aktywować
    konta na forum, czy Inni też mają takie problemy?

  • 2. Data: 2015-12-19 15:25:00
    Temat: Re: mbank wpadka?
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 19.12.2015 o 14:17, platformowe głupki pisze:
> [...]
    > próbowałem wrzucić na forum mbanku,ale niestety nie chcą mi aktywować
    > konta na forum, czy Inni też mają takie problemy?

    No ale to banku wina, że użytkownik ma zawirusowany komputer z którego
    wykonuje przelewy? Że o weryfikacji tego co dostał przez sms już nie
    wspomnę.

    Xenocide

  • 3. Data: 2015-12-19 16:07:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/19/2015 11:25 PM, xbartx wrote:
    1PZsmW-g

    > No ale to banku wina, że użytkownik ma zawirusowany komputer z którego
    > wykonuje przelewy? Że o weryfikacji tego co dostał przez sms już nie
    > wspomnę.

    Żale do banku są tu trochę nie na miejscu.

    Ale jednego nie potrafię zrozumieć - przecież takie sytuacje są
    opisywane w prasie dość często, a samo oprogramowanie, które w locie
    podmieni numery kont, wcale nie jest tak trywialne do napisania, więc
    musiał się tym zajmować ktoś lepszy, niż nastolatek który odkrył uroki
    kolorowego wydruku właśnie skanowanego banknotu.
    I patrząc na kwoty przelewu tylko w tym przypadku - tego typu
    przestępczość jest nie tylko wysoce lukratywna, co również chroniona prawem:

    - bank nie pomoże w ustaleniu odbiorcy, zasłaniając się tajemnicą bankową

    - policja nie pomoże w złapaniu przestępcy, "bo tajemnica bankowa"

    Dlaczego więc banki nie zwrócą się do rządu, do NBP, czy kogo tam
    jeszcze, aby jednak tego typu sytuacje dało się wyjaśniać? Są to w końcu
    instytucje zaufania publicznego? Rozumiem, że banki nie mają inicjatywy
    ustawodawczej, i w zasadzie zysków im od tego nie przybędzie (choć strat
    również), ale sukces PR, w dzisiejszych czasach nadwątlonego zaufania i
    kredytów frankowych, murowany :)

    A skoro nie banki - to dlaczego rząd z taką inicjatywą nie wystąpi? W
    epoce, gdy tylu obywateli nosi swój bank w kieszeni czy w torbie,
    wydawałoby się to koniecznością.

    A patrząc pragmatycznie na inne kraje - daleko nie trzeba szukać, w
    graniczącym z nami kraju, w Niemczech, przelew zlecony drogą
    elektroniczną można wycofać przez kilka dni (!).

    Choć to zapewne efekt wcześniejszych regulacji w tym kraju z czasów
    marmurkowej bankowości na papierze - aby wysłać przelew "offline" z
    własnego konta, wystarczyło wypełnić blankiet przelewu (od kogo, dla
    kogo, numery kont, kwota), podpisać go i wrzucić do pojemnika stojącego
    w banku (czy w ścianie banku, jak była niedziela).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2015-12-19 18:53:01
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    >
    > - bank nie pomoże w ustaleniu odbiorcy, zasłaniając się tajemnicą bankową
    >
    > - policja nie pomoże w złapaniu przestępcy, "bo tajemnica bankowa"

    Ale prokurator już może pomóc. Jezeli poleceman nie uzyskuje od
    prokuratora odpowiedniego świstka to jest albo dupa albo mu się nie chce.

    Darek

  • 5. Data: 2015-12-19 21:09:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 20 Dec 2015 00:07:59 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Dlaczego więc banki nie zwrócą się do rządu, do NBP, czy kogo tam
    > jeszcze, aby jednak tego typu sytuacje dało się wyjaśniać? Są to w końcu
    > instytucje zaufania publicznego?

    Naprawdę w to wierzysz?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2015-12-19 21:28:28
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    platformowe głupki wrote:
> [...]
    > próbowałem wrzucić na forum mbanku,ale niestety nie chcą mi aktywować
    > konta na forum, czy Inni też mają takie problemy?

    "Chyba mbank ta klodeczke zamieszcza :D"

    A jak wyjdziee z banku z 50 tysiacami w kieszeni a tam za rogiem ktos go
    napadnie (i z gotowka sie rozstande) to tez bedzie filmik "zly mbank mnie nie
    chronil"?

  • 7. Data: 2015-12-19 22:51:37
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 19.12.2015 o 14:17, platformowe głupki pisze:
    > dostałem taki oto link
    > https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=nUX
    1PZsmW-g
    > CO WY NA TO?

    Po namietnym uzywaniu slowa "pieniazki" stwierdzam, ze gosc to debil.

  • 8. Data: 2015-12-20 04:17:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/20/2015 05:09 AM, Borys Pogoreło wrote:

    > Naprawdę w to wierzysz?

    Pewnie należałoby zapytać, co rozumieć przez ten zwrot - bo chyba
    nigdzie w prawie nie jest zapisane, co on ma dokładnie oznaczać.

    Dość obszernie podjął się tego KNF, choć pewnie będzie to cokolwiek
    stronnicze:

    https://www.knf.gov.pl/Images/Bank%20jako%20instytuc
    ja%20zaufania%20publicznego_tcm75-36396.pdf

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 9. Data: 2015-12-20 04:18:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/20/2015 06:51 AM, neoniusz wrote:
    1PZsmW-g

    > Po namietnym uzywaniu slowa "pieniazki" stwierdzam, ze gosc to debil.

    Forma alternatywna: "piniondze" :P

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 10. Data: 2015-12-20 04:28:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/20/2015 02:53 AM, Darek wrote:

    > Ale prokurator już może pomóc. Jezeli poleceman nie uzyskuje od
    > prokuratora odpowiedniego świstka to jest albo dupa albo mu się nie chce.

    Tak, pomoże, zaledwie po 8 miesiącach prowadzenia postępowania, gdy
    konto słupa, na które trafiały przelewy, już dawno zostanie opróżnione
    za pomocą karty bankomatowej w Bułgarii czy Argentynie.

    Więc dalej stoję na stanowisku, że nasze państwo pomaga w okradaniu
    klientów banków - gdyż jest trywialnie proste, aby taki proceder ukrócić.
    Ale że głosy w naszym kraju wygrywa się obietnicami bez pokrycia, to nie
    liczę na jakikolwiek głos rozsądku.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com