  • 41. Data: 2015-12-23 13:34:16
    Temat: Re: mbank wpadka?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...
    Dnia Tue, 22 Dec 2015 10:06:40 +0100, J.F. napisał(a):

    >Tylko na takim zaufaniu to cała nasza cywilizacja jest zbudowana ;)
    >Przykładowo tyrasz dla kogoś miesiąc i ufasz, że zapłaci na czas. A
    >bank

    miesiac. A oszczednosci z ilu miesiecy trzymasz w banku ?

    >jakby nie wypłacił, to grozi mu taka kara, że w pięty pójdzie.

    Albo zadna, bo bank jako instutycja zaufana ma zawsze racje :-)

    >Syndyk to pewnie i dla wnuka znajdzie zajęcie ;)

    Mozliwe, ale ciekaw jestem jak to finansowo wyszlo i na ile
    uzasadnione byly te zamkniecia ...

    J.

  • 42. Data: 2015-12-28 14:15:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Dec 2015 10:13:53 +0100, WAM napisał(a):

    > Jaka?

    *Teoretycznie* nawet kara finansowa do 10% przychodu czy likwidacja banku,
    ale wiadomo, że za jednorazowy wyskok tego kalibru nikt po takie środki nie
    sięgnie. Jednak KNF lubi dawać po uszach, a odmowy wypłat środków to
    świetny pretekst.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 43. Data: 2015-12-28 14:20:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Dec 2015 13:34:16 +0100, J.F. napisał(a):

    > miesiac. A oszczednosci z ilu miesiecy trzymasz w banku ?

    Niektórzy to i kilka miesięcy potrafią pracować bez wypłaty. Z kolei w
    Polsce oszczędności w wysokości przynajmniej kilkumiesięcznych zarobków to
    niestety bardziej wyjątek, niż reguła.

    Póki jest BFG to można trzymać w jednym.

    > Albo zadna, bo bank jako instutycja zaufana ma zawsze racje :-)

    Na szczęście sądy bywają odmiennego zdania

    > Mozliwe, ale ciekaw jestem jak to finansowo wyszlo i na ile
    > uzasadnione byly te zamkniecia ...

    Jeśli bank faktycznie na papierze znalazł się "pod kreską", to pewnie dalej
    już poszło z górki, nawet jeśli byłyby to środki do odzyskania. Choć media
    raportują, że te pożyczki trzeba by spisać na straty. Albo głupota albo
    wyprowadzenie kasy z premedytacją.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 44. Data: 2015-12-28 19:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 14:20:06 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    >niestety bardziej wyjątek, niż reguła.

    >Póki jest BFG to można trzymać w jednym.

    No widzisz - spoleczenstwo chce zaufania do bankow.
    Do tego stopnia, ze niektore panstwa gwarantowaly calosc depozytow.

    > Jeśli bank faktycznie na papierze znalazł się "pod kreską", to pewnie dalej
    > już poszło z górki, nawet jeśli byłyby to środki do odzyskania. Choć media
    > raportują, że te pożyczki trzeba by spisać na straty.

    No wlasnie - bank sie znalazl pod kreska, bo nowy zarzad podliczyl
    kredyty po swojemu, zmniejszajac wartosc tych, co sa niesplacane.
    Chcialoby sie wierzyc, ze rzetelnie podliczyl.

    > Albo głupota albo wyprowadzenie kasy z premedytacją.

    No, ostatnie lata byly trudne, wiec moze nie tak calkiem z
    premedytacja ...

    J.

  • 45. Data: 2015-12-28 23:17:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No widzisz - spoleczenstwo chce zaufania do bankow.
    > Do tego stopnia, ze niektore panstwa gwarantowaly calosc depozytow.

    W swoim oraz banków interesie zreszta.

    Mechanizm byłby prosty: brak gwarancji -> duże ryzyko -> kasa w materacu
    -> (dużo) mniejsze możliwości udzielania kredytów i w ogóle działalności
    bankowej.

    Alternatywnie, zwłaszcza dla większych sum, kasa zamiast w materacu, za
    granicą, albo w towarze (-> inflacja, to akurat korzystne dla rządu).
    --
    Krzysztof Hałasa