  • 1. Data: 2015-12-18 17:00:01
    Temat: Zzzzyyy ostatniej chwili!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jest szansa na ugaszenie konfliktu związanego z Trybunałem Konstytucyjnym!
    Kukiz&PiS proponują zmianę Konstytucji polegającą na wygaszenie kadencji
    wszystkich sędziów TK!!

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/poslowie-pi
    s-i-kukiz-15-zlozyli-projekt-zmian-w-konstytucji,604
    150.html

    Mam zastrzeżenia:

    - pomysł żywcem zerżnięty z Watykanu, Rzymu czy z Avinionu,
    gdzie spór pomiędzy papieżami rozwiązano za pomocą
    wybrania kolejnego papieża w miejsce zwaśnionych...

    - dlaczego zgasić tylko sędziów TK, a nie wszystkich sędziów w RP?

    Przy okazji -- Giertych ponoć uważa, iż Sąd Najwyższy uzna ostatnie
    wybory parlamentarne za nieważne...

    Macierewicz zamachnął się w nocy na placówkę NATO...

    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,145400,19364831,nocne-we
    jscie-ludzi-macierewicza-do-centrum-kontrwywiadu-nat
    o.html

    Dorobiony klucz i asysta Żandarmerii Wojskowej. Dziś w środku
    nocy do pomieszczeń nowej placówki NATO w Warszawie weszli
    ludzie z ministerstwa Antoniego Macierewicza. NATO odpowiada:
    ,,To sprawa polskich władz''. Co wiemy o incydencie?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-12-18 17:11:04
    Temat: Re: Zzzzyyy ostatniej chwili!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]
    >wszystkich sędziów TK!!
    >http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/poslowie-p
    is-i-kukiz-15-zlozyli-projekt-zmian-w-konstytucji,60

    Konstytucji czy ustawy o TK ?
    Na konstytucje chyba maja za malo glosow.

    Zmiany w ustawie z kolei TK odrzuci, a przynajmniej powinien - pomysl
    wybierania sedziow 2/3 glosow w Sejmie ... niby dobry, ale co sie
    stanie, jak Sejm do porozumienia nie dojdzie ?
    Wydluzyc kadencje starego sedziego dopoki nie zostanie wybrany
    nastepca ?

    >Mam zastrzeżenia:
    > - dlaczego zgasić tylko sędziów TK, a nie wszystkich sędziów w RP?

    15 prawnikow znajdziemy, paru tysiecy niekoniecznie.
    Choc w sumie, amerykanskim obyczajem, mozna by wprowadzic wybory na
    stanowisko sedziego.
    I prokuratora.

    Bo prawnikow dosc, tylko nie wszyscy odpowiednio doswiadczeni ...

    J.

  • 3. Data: 2015-12-18 17:43:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5674301a$0$22826$6...@n...neostrada.pl

    > Konstytucji czy ustawy o TK ?

    Nie sprawdzałem, ale chyba K.

    > Na konstytucje chyba maja za malo glosow.

    Mogą kupić. ;)

> [...]
    > Wydluzyc kadencje starego sedziego dopoki nie zostanie wybrany nastepca ?

    > 15 prawnikow znajdziemy, paru tysiecy niekoniecznie.

    Można importować z sąsiednich krajów.

    > Choc w sumie, amerykanskim obyczajem, mozna by wprowadzic wybory na stanowisko
    sedziego.
    > I prokuratora.

    > Bo prawnikow dosc, tylko nie wszyscy odpowiednio doswiadczeni ...

    http://niezalezna.pl/73758-trybunal-ludu-gazeta-pols
    ka-ujawnia-przeszlosc-sedziow-z-nominacji-po

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-12-18 20:20:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale oni chyba nie wszystkich sędziów tak wybierają, lecz tylko niektórych ("sędzia
    pokoju", coś jak nasz niegdysiejszy - bo nie dzisiejszy - ławnik)?

    -----

  • 5. Data: 2015-12-18 20:34:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    pis-i-kukiz-15-zlozyli-projekt-zmian-w-konstytucji,6
    04150.html

    > Konstytucji czy ustawy o TK ?
    > Na konstytucje chyba maja za malo glosow.

    Jakoś ostatnio wychodzi, że to co Sejm ustali ważniejsze od tego w
    Konstytucji, więc:
    - najpierw przegłosują, że od teraz Konstytucja zwykłą większością,
    - Prezydent tej samej nocy podpisze,
    - potem już z górki :).
    P.G.

  • 6. Data: 2015-12-19 09:36:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" n51n3i$bb5$1$P...@n...chmurka.net

> [...]
    więc:
    > - najpierw przegłosują, że od teraz Konstytucja zwykłą większością,

    Na razie ,,uchwalili'' przedłużenie sankcji protiw FR i usankcjonowali
    (co za absurd językowy) nocne wejście do NATO. [nie od dziś wiadomo,
    że Amerykanom zależy na tym, by inni wchodzili do NATO?]

    IMO nie na sejmowej sali toczą się spory i debaty.
    [spory z tym galimatias?]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'