  • 11. Data: 2018-01-15 01:38:51
    Temat: Re: mbank poplynal
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 00:59:58 +0100, Waldek napisał(a):
    > Zaś co do samej akcji WOSP - nie mam ostatecznie wyrobionego zdania
    > - tj. nie mam wiedzy jaki PROCENT zebranej kasy faktycznie idzie na
    > zakup sprzętu, a ile jest przejadane w formie kosztów działalności
    > Rozumiem, że Pan Owsiak musi też jeść i żyć - jak każdy - i to jego
    > praca, ale coś mi się ostatnio obiło o uszy o problemach
    > z "transparentnością" i odmową udostępnienia dokumentacji rachunkowej

    To chyba nie jest jego jedyne zajecie, wiec moze nic ... a moze znanym
    wzorem jego firma wystawia fundacji fakturke na 10 tys miesiecznie :-)

    > Sam cel jest szczytny - to nie ulega wątpliwości
    > - kwestia tylko ile przysłowiowej pary idzie w gwizdek ;)

    Dawniej, jak te kwoty byly nizsze, a kryzys nie dotknal TV,
    to sie zastanawialem ile by TVP zarobila na reklamach w "zmarnowanym"
    czasie reklamowym. Chyba znacznie wiecej ... ale czy ktos by to
    ogladal ?

    Owsiak dobra roboke robi mobilizujac spoleczenstwo ... i np
    mobilizujac taki mbank :-)

    Ale z drugiej strony ... to rzad powinien zadbac, aby ten sprzet
    znalazl sie w szpitalach.

    Swoja droga - ciekawe ile by Owsiak zebral np na nowe samoloty dla
    polskiej Armii :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-01-15 08:48:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-14 o 23:36, J.F. pisze:

    > Prezes juz zapowiedzial ze slowo sie rzeklo i przekaza 7 mln :-)
    >
    > A moze to nie prezes, bo bez garnituru :-)

    W czasie finału powiedział, że wprawdzie obiecaliśmy że przekażemy do 1
    mln, ale skoro do 10-ej ludzie wpłacili 6 mln to my przekażemy 7 mln.
    Na tym etapie nie miałem 100% pewności czy te 7 mln to od banku czy to
    suma od ludzi i od banku, a to jest przejęzyczenie.
    Co do 10-ej to jestem prawie pewien, że miał na myśli 22-gą.
    Jakby powiedział od ludzi 6 i od nas 6 byłoby jasne, ale jak od ludzi 6
    to my przekażemy 7 to mógł mieć na myśli, że przekażemy to od ludzi ( bo
    jest jeszcze u nas na koncie) i dołożymy 1.
    Chociaż użył czegoś w stylu jak napisałem - "wprawdzie...ale skoro...."
    Potem kwota wzrosła o 13 więc ktoś obsługujący licznik rozumiał 6+7.
    P.G.

  • 13. Data: 2018-01-15 09:37:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-15 o 00:04, Waldek pisze:
    > mBank przekaże na WOŚP maksymalnie 1 000 000 zł.

    Akcje znałem tylko z reklam. Słowem nie wspominali o milionie. Klasyczny
    przykład szwindlu "na zapis drobnym druczkiem".

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-01-15 09:42:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-18 o 00:59, Waldek pisze:

    > Zaś co do samej akcji WOSP - nie mam ostatecznie wyrobionego zdania
    > - tj. nie mam wiedzy jaki PROCENT zebranej kasy faktycznie idzie na
    > zakup sprzętu, a ile jest przejadane w formie kosztów działalności

    Jest jeszcze jeden aspekt. WOŚP daruje to, na co podpisze umowy. Z tego,
    cosłyszałem, to bywają kłopoty z tym, że nie do końca jest to to, co
    szpital akurat najbardziej potrzebuje, a i optymizacja nie jest pod
    kątem najtańszego utrzymania, tylko jak największej ilości sztuk.

  • 15. Data: 2018-01-15 09:51:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 00:24, Animka pisze:

    > Co z tego, że Owsiak kupuje sprzęt medyczny jak cwaniaki lekarze
    > zabieraja go do swoich prywatnych ganinetów. Nieraz zwiewają z
    > przychodni NFZ, żeby w tej samej przychodni leczyć za pieniądze. To jest
    > podłe i podły jest ten co wydał pozwolenie, żeby lekarze zwiewali do
    > leczenia prywatnego. Dlatego brakuje lekarzy.

    Z całym szacunkiem, ale chyba mylisz się co do diagnozy przyczyny
    dlaczego brakuje lekarzy.
    Co więcej przypuszczam, że jakby nie mogli leczyć w prywatnych
    gabinetach to byłoby ich jeszcze mniej - wszyscy by wyjechali.

    Nie jestem ekonomistą, ani też nigdy nie zagłębiałem się w globalne dane
    ekonomiczne. Moje zdanie bazuje na "chłopskim rozumie" i "wydaje mi się"
    więc nie mogę powiedzieć że na pewno tak jest, ale "wydaje mi się" że
    tak jest.

    Moim zdaniem praprzyczyną jest krótkowzroczność polityków w sposobie
    patrzenia na podatki. Panika powstaje w stylu - oj przesadziliśmy z % bo
    mimo, że podnieśliśmy to wpływy spadły. Z czego wynika, że oni
    rozumieją, że optymalny poziom to dający _dziś_ maksymalne wpływy do
    budżetu.
    A moim zdaniem to bzdura (nie wiem co ekonomiści na ten temat).
    Za bardziej optymalny uznałbym taki poziom podatków, który na przykład w
    perspektywie 20 lat daje w sumie większe przychody do budżetu.
    Gdyby podatki były wyraźnie niższe (aby dzień wolności podatkowej był
    np. na początku kwietnia a nie pod koniec czerwca) to przypuszczam, że w
    przedziale 89... dziś nasze społeczeństwo byłoby może dwa razy bogatsze
    niż jest.
    Bogate społeczeństwo może więcej przeznaczyć na służbę zdrowia. Lekarze
    (i nie tylko) mogliby zarabiać 2 razy tyle ile teraz zarabiają. Do
    poziomów z Norwegii byłoby jeszcze daleko, ale widząc stały wzrostowy
    trend mieliby powody (i nie tylko oni), aby tu zostać.

    Niedawno widziałem info, że mamy milion sto tysięcy urzędników, a jakieś
    10 lat temu słyszałem o 700 tysiącach i było hasło, że to dużo.
    Ciekawe za ile lat w tym tempie 100% pracujących to będą urzędnicy i
    jakie będą tego konsekwencje.

    Niedawno składałem wniosek o dowód - pobrałem z automatu numerek (315),
    a nad 3 okienkami od dowodów świeciły się numerki 312, 313, 314 i tylko
    przy tym 314 ktoś siedział. Za chwilę już byłem obsłużony.
    Gdybym nie był człowiekiem myślącym to bym się cieszył. A mnie szlag
    trafia, że nie ma kolejki :)
    Dlaczego - bo w laboratorium badania krwi jak wezmę numerek to zawsze
    jest z 50 osób przede mną (są tam 4 okienka), a tam bywam ze dwa razy w
    roku a po dowód ostatnio byłem 10 lat temu. I tu i tu kasa w sumie z
    budżetu. Jakby tu było 1 okienko zamiast 3 a tam 6 zamiast 4 to
    przypuszczam, że w sumie roboczo godziny zmarnowane w kolejkach (w skali
    kraju) byłyby niższe - czyli kierunek bogacenia kraju.
    Czy tylko ja to zauważam?
    P.G.

  • 16. Data: 2018-01-15 10:26:13
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 00:59, Waldek pisze:
    > Zaś co do samej akcji WOSP - nie mam ostatecznie wyrobionego zdania
    > - tj. nie mam wiedzy jaki PROCENT zebranej kasy faktycznie idzie na
    > zakup sprzętu, a ile jest przejadane w formie kosztów działalności

    To już było wyjaśniane - 100% z puszek idzie na sprzęt. Koszty fundacji
    to około 10% zebranej kasy, ale pochodzi ona z odsetek, lokat i wpłat
    sponsorów na przystanek.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 17. Data: 2018-01-15 11:10:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 00:00, RobertS pisze:
    > bank na tym na pewno nie straci

    I jak zawsze za błędy banku zapłacą klienci tak samo jak za kary tak
    samo jak za niegospodarność tak samo jak za unieważnienia umów
    kredytowych we frankach...
    Czyż NIE? :-)

    Chwila! A czy depozytariusze i dywidendobiorcy zgodzili się na taki
    krok? Przecież to trzeba uchwalić w zaszczytnym gronie i przekalkulować
    w długoterminowych planach wykonania ... :-)

  • 18. Data: 2018-01-15 11:13:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 01:38, J.F. pisze:

    > Ale z drugiej strony ... to rzad powinien zadbac, aby ten sprzet
    > znalazl sie w szpitalach.

    wychodzi na to że poprawiamy sobie samopoczucie na kolejny rok i już
    naprawiać służby zdrowia nie trzeba.

    A przecież to jest tylko ułamek całej kwoty.
    Oczywiście propagandowo i medialnie i pijarowsko....

  • 19. Data: 2018-01-15 11:14:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 09:38:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Akcje znałem tylko z reklam. Słowem nie wspominali o milionie. Klasyczny
    > przykład szwindlu "na zapis drobnym druczkiem".
    Prezio zadeklarował ze wpłaca 7mln od banku wiec drobny druczek drobnym druczkiem ale
    zachowali się przyzwoicie.

  • 20. Data: 2018-01-15 11:41:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Liwiusz napisał:
    >Prezio zadeklarował ze wpłaca 7mln od banku wiec drobny druczek
    >drobnym druczkiem ale zachowali się przyzwoicie.

    Albo nieprzyzwoicie, bo umowa byla, ze do miliona, a nie wiecej :-)

    J.