  • 11. Data: 2015-05-19 23:59:57
    Temat: Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 13vzq2dnlvpos$....@4...net

    > http://www.epoznan.pl/news-news-19228-Matura_matemat
    yka_obowiazkowa_po_25_latach_przerwy
    > Od 1983 ... ale o ile pamietam, to z ta data cos jest nie tak - wydaje
    > mi sie ze wtedy byla jeszcze obowiazkowa.

    Od 1983 jest obowiązkowa? Ja chyba miałem w 1985 -- matematykę
    pisałem, co pamiętam. :) Za mną (chyba za mną) siedział syn
    nauczycielki -- konsultowaliśmy ze sobą nasze wyniki, do których
    dochodziliśmy niemal ;) osobno.

    kusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

    > Ale przyznasz, ze to dobre zadanie na logike :-)

    Owszem -- i na logikę, i z kombinatoryki. ;)
    Trzeba logicznie pomyśleć, jak pokombinować, aby zapisać takie znaki. ;)

    Logiki w tym zadaniu IMO nie ma.

    > Takich, co nie mieli 5 z polskiego :-)

    Taki Mickiewicz -- ile musiał mieć z matematyki, aby pisać poematy?

    Li-two! Oj-czy-zno mo-ja!
    1 2 3 4 5 6 7
    Ty jes-teś jak zdro-wie
    1 2 3 4 5 6

    Ale nie tylko on. :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trzynastozgłoskowiec

    Jak myślisz -- byli słabi z matematyki? :)
    Ale ogólnie głowy mieli tęgie?

    > Swoja droga ciekaw jestem jak to teraz jest z ta miedzynarodowa
    > matura- polski niepotrzebny ?

    Nie wiem.

    > A dalej, w Unii zyjemy, nie mozna wykluczyc ze jakis obcokrajowiec sie
    > z dzieckiem przeniesie do Polski, i to dziecko zechce na prawo ... a
    > dziecko moze miec 17-18 lat ...

    I co to znaczy -- 17-18 lat?
    Już po maturze, czy tuż przed?
    Jeśli dziecko a matura to egzamin dojrzalsi -- to chyba przed matura człowiek jest
    dzieckiem?
    Może inaczej -- po maturze nie może być dzieckiem.

    tudiow/20152016/prawo-stacjonarne-jednolite_magister
    skie

    > No w zasadzie tak - tu trzeba byc bieglym w ustawach , tam obecnie
    > "dla dochodow wymienionych w art 30b pkt 7, za wyjatkiem art 25. pkt
    > 3, ust a, b, e ..."

    Jeśli nie jest potrzebna matematyka -- po co język polski? :)

    zywa-i-alarmem.html?currency=PLN&gclid=CjwKEAjwm-aqB
    RD39YPqhbzthzYSJACFj-AtpZm-Rh9bnPzEeFOpJupWbPYC32TEe
    M2BlIR9HMtMJhoC3p_w_wcB

    > Policja czy prokurator, jak cie beda przesluchiwac, to tez
    > ci nie powiedza co tam w aktach maja, a czego nie :-)

    Dobrze podałeś. Policjant pokazuje wynik pomiaru alkoholu w wydychanym powietrzu. :)
    Nawet wtedy pokazuje, gdy bada kogoś podejrzanego o ,,stan po spożyciu''.

    Bardzo trafna podpowiedź. :)

    Policjant i prokurator raczej pokaże mi akta, o ile poproszę,
    a może nawet da do podpisania to, co zapisał. :) Dawno nie
    przesłuchiwał mnie żaden policjant czy prokurator, ale kiedyś
    nie taił przede mną tego, co miał w aktach w mojej sprawie.
    Kolegium kiedyś dało mi do podpisania coś, czego nie mówiłem. :)
    Policjanci i prokuratorzy czasami nawet domagali się napisania
    całości przeze mnie. :) Bywało, że pisali za mnie, ale kazali mi
    przepisywać. :)

    zeniu.

    wychodzi malo sprzecznosci.

    > A mnie o to spetanie prawami czerpanymi ze swiata rzeczywistego.
    > To sie skonczylo, teraz mozna te prawa okreslac inaczej.
    > Patrz np geometrie nieeuklidesowe.

    Ależ świat pokrzywiony może istnieć. :) Nie tylko może -- istnieje naprawdę!
    Rysowanie trójkątów na ziemi/pisku daje inne efekty niż na stole. Weź globus
    i narysuj sobie duży trójkąt -- po czym zmierz/zsumuj kąty. :)

    Tu nawet jest narysowany. ;)

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/T
    riangle_on_spherical_plane.png

    > Matematycy podzielili nieskonczonosc na czworo ...

    Nie widzę przeszkód na drodze do liczb zespolonych złożonych
    nie liczb rzeczywisty i urojonych, ale z trójek liczb, czwórek itd...
    Podobnie logika dwuargumentowa nie jest jedyną możliwą do
    zapisania na kartce papieru. :)

    Problemem jest znalezienie wykorzystania takiego czegoś. :)

    > nie, na
    > nieskonczonosc.

    Matematyk dysponujący jedną puszką farb może pomalować cały
    świat, zostawiając na dnie tej puszki zapas farby na wszelki wypadek... ;)
    W rzeczywistości tak nie można malować.
    [chyba ONZ zabrania, albo komisarz UE]

    > Sa policzalne, niepoliczalne,

    A w rzeczywistości (w naturze?) po prostu każdemu ,,atomowi'' można
    dać liczbę całkowitą, większą od zera. :) (czyli chyba naturalną?)

    Użyłem ciapek, aby zauważyć, że niezupełnie o atom w dzisiejszym tego słowa znaczeniu
    mi chodzi.

    atom, czyli niepodzielne coś

    Słowo atom pochodzi z greckiego ?????? - átomos
    (od ?-, ,,nie-" + ????? - temno, ,,ciąć"[1]), oznaczającego
    coś, czego nie da się przeciąć ani podzielić[2]. I

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Atom

    Skąd zatem liczby inne, niż naturalne? ;)
    A tu nie tylko naturalne, ale i ujemne, ale nawet
    ułamki, i to niewymierne...
    Są przydatne? Owszem -- na przykład do koła. ;)

    No i mamy -- choć niewymierne, są stosowane przez Boga, czyli chyba należą do
    rzeczywistości.
    BTW liczb niezupełnie ;) wymiernych -- chyba Bóg ma w nich swe upodobanie.
    Taka przykładowo fi, złota liczba, liczba Fibonacciego -- można by o tym prawic
    całymi godzinami bez lania wody. Dosłownie godzinami. :) Jest tego dookoła
    nas straszliwie dużo. I w naturze, i w naśladownictwie -- nawet na puszce Pepsi. :)

    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcRyJRiT2MFH_AgyzBM24oDUc6hkqcoMqp-vEv328Q87NjYLzigG
    lzXhves
    (aby było jasne -- nie wiem, jak tego szukać, ale ponoć jest)

    http://www.zobaczycmatematyke.krk.pl/003-Golonka-Kal
    waria/index.html

    > w kazdym zbiorze jest aksjomat wyboru, albo nie.
    > Sa pojecia konstruowalne i niekonstruowalne ...

    Mnie chodziło o coś takiego, jak nieskończoność wymiarów i ciągłość świata.
    Świat jest ponoć skwantowany -- nie jest ciągły. Stany energetyczne, ,,atomy''...
    Ww. puszka z farbą, którą można bez trudu pomalować cały świat, zostawiając
    trochę ;) farby na przyszłe malowania.. ;)

    Nie chodzi mi o szybkości większe niż szybkość światła w próżni.
    Teoretycznie rzecz ujmując coś, co ma ,,masę spoczynkową''
    ujemną, może poruszać się szybciej niż światło w próżni.
    OK -- i niech sobie porusza się. :) Nie wiemy, czy jest coś,
    co ma taką masę, czy tego czegoś nie ma, jak nie wiemy
    przez wiele lat tego, czy jest elektron naładowany odwrotnie
    do naszego elektronu -- pozytron bodajże.

    Ale dziś wiemy na przykład o skwantowaniu świata, o tym, że
    falom ,,odpowiadają'' strumienie cząstek (dualizm korpuskularno-falowy)
    a dzielenie materii nie może iść w nieskończoność, a nawet gdyby
    można było dzielić w nieskończoność (malwać coraz cieńszą
    warstwą farby) nie można otrzymać ciągłego świata...

    -=-

    Tablet mi spadł z łóżka na podłogę -- ale na szczęście i tym razem ikony nie
    pomieszały się. ;)

    BTW -- czy już ;) znaleziono fale grawitacyjne bądź grawitony? ;)
    (; Bo jeśli nie -- dlaczego ten tablet stale i stale spada... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2015-05-20 00:01:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" mjfq01$iu6$...@n...supermedia.pl

    > Akurat na Master of B. Adm. zdaje się GMAT, gdzie także jest matematyka.

    > -----

    Nie wiem, czy dobrze pojmuję, ale IMO rozmawiamy tu o maturze. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-05-20 08:30:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 May 2015 23:59:57 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 13vzq2dnlvpos$....@4...net
    yka_obowiazkowa_po_25_latach_przerwy

    > Od 1983 jest obowiązkowa?

    Czytac nie umiesz ? Od 1983 nieobowiazkowa, tak tam napisali.
    Obowiazkowa od 2010.

    > Ja chyba miałem w 1985 -- matematykę
    > pisałem, co pamiętam. :) Za mną (chyba za mną) siedział syn
    > nauczycielki -- konsultowaliśmy ze sobą nasze wyniki, do których
    > dochodziliśmy niemal ;) osobno.

    Tez mi sie cos nie zgadza, ale nieobowiazkowa mature z matematyki
    nadal mogles pisac.

    IMO - w 1983 byla jeszcze obowiazkowa ... a moze zalezalo to od
    profilu liceum/klasy ?

    google znajduje jeszcze maly epizod
    http://www.edukacja.org/matura-prawdy-i-mity/745-pro
    fesor-handke-o-nowej-maturze

    kusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

    > Logiki w tym zadaniu IMO nie ma.

    Sa dwa warunki i jeden spojnik logiczny :-)

    > Taki Mickiewicz -- ile musiał mieć z matematyki, aby pisać poematy?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Trzynastozgłoskowiec

    Tego nie trzeba liczyc, to w duszy gra :-)

    > Jak myślisz -- byli słabi z matematyki? :)
    > Ale ogólnie głowy mieli tęgie?

    Ale my nie o starych poetach, tylko o wspolczesnych prawnikach :-)

    > I co to znaczy -- 17-18 lat?

    To znaczy ze przez 17 lat nie chodzilo do polskiej szkoly i nie wie
    kto to jest Mickiewicz, Prus ani Wokulski.

    > Już po maturze, czy tuż przed?

    Rozwaz oba przypadki.

    > Jeśli dziecko a matura to egzamin dojrzalsi -- to chyba przed matura człowiek jest
    dzieckiem?
    > Może inaczej -- po maturze nie może być dzieckiem.

    No, taki 18-latek to juz w zasadzie nie dziecko.

    tudiow/20152016/prawo-stacjonarne-jednolite_magister
    skie
    studia wynik nie musi byc uzywany.
    > Jeśli nie jest potrzebna matematyka -- po co język polski? :)

    Zeby zrozumiec wszystko co w przepisie zapisano :-)

    > Dobrze podałeś. Policjant pokazuje wynik pomiaru alkoholu w wydychanym powietrzu.
    :)
> [...]
    > Policjant i prokurator raczej pokaże mi akta, o ile poproszę,
    > a może nawet da do podpisania to, co zapisał. :)

    Do podpisania da, ale reszte niekoniecznie pokaze.
    Akta sa dla niego, nie dla aresztowanego :-)

    > Ależ świat pokrzywiony może istnieć. :) Nie tylko może -- istnieje naprawdę!
    > Rysowanie trójkątów na ziemi/pisku daje inne efekty niż na stole. Weź globus
    > i narysuj sobie duży trójkąt -- po czym zmierz/zsumuj kąty. :)

    Tu chodzi o zmiane a priori. Moga i czesto zmieniaja sobie reguly
    dowolnie i patrza co z tego wyjdzie.

    > Matematyk dysponujący jedną puszką farb może pomalować cały
    > świat, zostawiając na dnie tej puszki zapas farby na wszelki wypadek... ;)
    > W rzeczywistości tak nie można malować.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3g_Gabriela

    Mateatyk moze zrobic taka puszke, ze farba w niej zawarta nie
    wystarczy do pomalowania jej powierzchni :-)

    > [chyba ONZ zabrania, albo komisarz UE]

    Na pewno jest jakas dyrektywa unijna :-)

    > A w rzeczywistości (w naturze?) po prostu każdemu ,,atomowi'' można
    > dać liczbę całkowitą, większą od zera. :) (czyli chyba naturalną?)
    > atom, czyli niepodzielne coś

    A kto powiedzial, ze nie da sie dalej podzielic ?
    Grosz tez mozesz na pol, nozycami do blachy :-)

    Albo min. fin. kaze ci liczyc z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku,
    bo mu to podatki zwiekszy :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-05-20 17:07:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 4t25mqfryxme$....@4...net

    yka_obowiazkowa_po_25_latach_przerwy

    > Czytac nie umiesz ?

    Raczej Ty nie umiesz. Zadałem pytanie:

    E> Od kiedy nie była i od kiedy znów jest?

    Spodziewałem się odpowiedzi zawierającej **dwie** daty. :)
    Tymczasem otrzymałem odpowiedź zawierającą **jedną** datę. :)

    > Od 1983 nieobowiazkowa, tak tam napisali.

    Nie czytałem tego, do czego kierował link. :)
    Być może dlatego, że strona nie otwierała się -- teraz nie otwiera się,

    > Obowiazkowa od 2010.

    > Tez mi sie cos nie zgadza, ale nieobowiazkowa
    > mature z matematyki nadal mogles pisac.

    Mogłem, ale IMO była obowiązkowa.

    > IMO - w 1983 byla jeszcze obowiazkowa ... a moze zalezalo to od
    > profilu liceum/klasy ?

    O! Możliwe. Byłem w klasie matematyczno-fizycznej, czy jakoś tak.

    > google znajduje jeszcze maly epizod
    > http://www.edukacja.org/matura-prawdy-i-mity/745-pro
    fesor-handke-o-nowej-maturze

    Wybacz, ale i tego nie chcę czytać. :)
    Wolałbym krótkie streszczenie. :)

    kusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

    > Sa dwa warunki i jeden spojnik logiczny :-)

    Owszem, ale idąc tym tropem -- wszędzie (dookoła nas) są zadania logiczne.
    (w zupełnej ostateczności można dorzucić coś pustego, związanego/spojonego logicznie)
    ;)

    -=-

    BTW -- większość z zadań rozwiązywać można w czasie paru sekund.
    Ciekawe, ile czasu jest na rozwiązanie wszystkich zadań.
    Najbardziej czasochłonne jest ,,wczytanie'' zadania do ,,głowy''. :)

    > Tego nie trzeba liczyc, to w duszy gra :-)

    Aha. :) W duszy gra. :) Intuicyjnie pisali? ;)
    Trzeba mieć tęgi łab (tak zwany) aby napisać poemat trzynastozgłoskowcem.

    Bywa, że jakiś poeta opisuje swe boje -- wówczas widać, co musiał
    przejść taki Mickiewicz ze swym ,,Ostatnim zajazdem na Litwie''.
    Niejeden poeta dopiero wówczas docenił Pana Tadeusza, gdy
    sam popróbował takiej formy prezentacji swych myśli... Wówczas
    (po bojach i próbach) znikają niskie oceny czy kąśliwe uwagi...

    > Ale my nie o starych poetach, tylko o wspolczesnych prawnikach :-)

    Współcześni poeci też próbują.

    Pamiętam fragment wypowiedzi Jacka Kaczmarskiego.
    Niestety tylko fragment. A szkoda, bo temat mnie interesował.
    Kaczmarski zmarł, ale IMO należy do współczesności.
    Zmarł 10 kwietnia 2004 roku -- łatwo zapamiętać dzień i miesiąc.

    Z innej jego wypowiedzi wiem, że dążył do minimaxu ;) -- takiego pisania,
    w którym nie można usunąć żadnego słowa bez usuwania treści. :)

    Wszystko rzecz jasna językiem poezji, nie prozaicznym. ;)

    Ale (z lekcji języka polskiego) pamiętam też boje Mickiewicza.
    Kolejne wersje tych samych opisów... Szlifowanie -- niczym
    diamentu ;) za pomocą cnót takich jak cierpliwość i wytrwałość...

    To nie w duszy gra -- to mozolna praca!

    Pamiętam i inne wypowiedzi, szkice, poprawki...

    Coś na kształć opowiastki o rysunku koguta zamówionego przez króla
    i narysowanego niemal jednym, bezmyślnym machnięciem ręki... Ale...
    Poprzedzonego dziesiątkami tysięcy szkiców, rozmyślaniami,
    patroszeniami żywych kogutów, konsultacjami itd...

    Inną wersją jest aureola. :) Też rysowana jednym, niemal niedbałym
    ruchem ręki znudzonej bęzczynnością..

    > To znaczy ze przez 17 lat nie chodzilo do polskiej szkoly i nie wie
    > kto to jest Mickiewicz, Prus ani Wokulski.

    I chce startować na studia w Polsce? Nauczy się, jeśli uzna ;) za stosowne.

    Poza tym... Jak Polacy uczeni są w polskich szkołach o Szekspirach
    (ponoć trzęsigruszach bądź trzęsidzidach -- od czego zależy chamstwo bądź
    szlachectwo) tak inni są uczeni o Mickiewiczach...

    > Rozwaz oba przypadki.

    > No, taki 18-latek to juz w zasadzie nie dziecko.

    Po maturze musi być dojrzały -- o czym napisałem.

    tudiow/20152016/prawo-stacjonarne-jednolite_magister
    skie
    studia wynik nie musi byc uzywany.

    > Zeby zrozumiec wszystko co w przepisie zapisano :-)

    Po co? Starczy poezja:

    Bóg dał ręce, żeby brać!

    Twoim zdaniem w przepisach napisano, że budowa dysku kręgosłupa
    zmienia się tak szybko, że potrzebna jest **aktualna** dokumentacja? :)

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/Wyrok/n
    iemoze.mp3

    E: dysk jest złożony...

    S: dobrze by było zobrazować to jakąś/jakoś dokumentacją aktualną
    E: a biegły zobrazował te 90%?
    S: biegły nie może

    :)

    > Do podpisania da, ale reszte niekoniecznie pokaze.

    Policjant nie pokaże wyniku alkomatu? :)
    Mi zawsze pokazywał. I w TV widzę, że zawsze pokazuje. :)

    > Akta sa dla niego, nie dla aresztowanego :-)

    Jakie akta? Pulskosymetr to akta? :)
    To miernik taki, jak alkomat.

    Pomijam fakt, że przesłuchiwania przez policję nie tylko
    są aresztowanymi i to pomijam, że zazwyczaj każdy ma
    prawo do przeglądania swoich akt.

    Proponuję nieodbieganie zbyt dalekie -- bo mozna stracic orientacje i nie wrócić. ;)

    Policjant pokazuje wynik pomiaru alkoholu.
    Biegły nie pokazuje wyniku pomiaru saturacji.
    Łatwiej biegłemu pokazać niż policjantowi.
    Policjant musi wykonać dodatkowe czynności w celu pokazania
    i objaśnienia -- biegłemu wystarczy niezasłanianie wyświetlacza. :)

    zeniu.

    wychodzi malo sprzecznosci.

    > Tu chodzi o zmiane a priori. Moga i czesto zmieniaja sobie reguly
    > dowolnie i patrza co z tego wyjdzie.

    Nic nie pojmuję. Krzywe ,,płaszczyzny'' to codzienność.
    Płaskie płaszczyzny to ewenement. Idealnie płaskich -- nie ma.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3g_Gabriela

    > Mateatyk moze zrobic taka puszke, ze farba w niej zawarta nie
    > wystarczy do pomalowania jej powierzchni :-)

    To tylko dodatkowa woda na MÓJ młyn. :)
    Matematyk potrafi wejść w świat nieistniejący.

    > Na pewno jest jakas dyrektywa unijna :-)

    Też tak MYŚLĘ.
    W nawiasach kwadratowych zapisuje myslenie. ;)
    Podczytywanie tego jest karalne.

    > A kto powiedzial, ze nie da sie dalej podzielic ?

    Choćby reaktor atomowy. :) To coś już istnieje jako świadomy produkt ludzki.
    I światowa ,,równowaga nuklearna'' pomiędzy różnymi narodami. ;)

    Wiemy na pewno, że nie można dzielić bez końca.
    [a być może i bez początku]

    > Grosz tez mozesz na pol, nozycami do blachy :-)

    Ale w pewnym momencie jest kres tego dzielenia.
    Matekamtyk tych kresów nie widzi. Zawsze może podzielić przez dwa. ;)

    > Albo min. fin. kaze ci liczyc z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku,
    > bo mu to podatki zwiekszy :-)

    To kolejna woda na mój młyn. Ministerstwo nie operuje na fizycznym świecie.
    Operuje na liczbach -- liczby można dzielić bez końca. Świata opisywanego
    liczbami -- nie można.

    -=-

    Przypomnę -- zaczyna się [ale co? -- co zaczyna się?] od mego rozważania typu:

    czy matematyka to nauka?

    podpieranego wątpliwościami takimi jakimiś:

    nauka musi oprzeć się o eksperyment
    matematyka wkracza w świat, którego napawdę nie ma

    Można rzecz jasna budować eksperymenty myślowe. ;)
    Ale IMO nie zawsze jest to bezpieczne. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2015-05-20 19:57:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F." 4t25mqfryxme$....@4...net
    >>> http://www.epoznan.pl/news-news-19228-Matura_matemat
    yka_obowiazkowa_po_25_latach_przerwy
    >Raczej Ty nie umiesz. Zadałem pytanie:

    A w linku odpowiedz :-)

    fesor-handke-o-nowej-maturze
    >Wybacz, ale i tego nie chcę czytać. :)
    >Wolałbym krótkie streszczenie. :)

    Len :-)

    "Pani Łybacka przede wszystkim zablokowała wprowadzenie nowej matury,
    a następnie - gdy okazało się, że jej decyzję zakwestionowali
    prawnicy -
    zrobiła ją opcjonalną. I tylko raz, w 2002 r., 10 proc. młodych ludzi
    zdawało
    maturę, do której się przyznaję. Potem nastąpiły w niej zmiany, które
    pierwotny projekt wypaczyły.

    W mojej maturze były trzy przedmioty obowiązkowe: język polski, język
    obcy i matematyka.
    Potem można było sobie wybrać jeden lub więcej nadobowiązkowych.
    Tymczasem matematykę zlikwidowano, zastępując ją przedmiotem do
    wyboru. "

    kusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html
    >BTW -- większość z zadań rozwiązywać można w czasie paru sekund.
    >Ciekawe, ile czasu jest na rozwiązanie wszystkich zadań.

    pare godzin chyba ... wiecej niz 2.

    >Najbardziej czasochłonne jest ,,wczytanie'' zadania do ,,głowy''. :)

    A zaliczyc musisz cos 1/3 czy 40% ...

    > Tego nie trzeba liczyc, to w duszy gra :-)
    >Aha. :) W duszy gra. :) Intuicyjnie pisali? ;)
    >Trzeba mieć tęgi łab (tak zwany) aby napisać poemat
    >trzynastozgłoskowcem.

    Mysle, ze nie liczyli kazdej linijki ..

> [...]
    >w którym nie można usunąć żadnego słowa bez usuwania treści. :)
    >Wszystko rzecz jasna językiem poezji, nie prozaicznym. ;)

    A czemu nie proza ? Przyda sie do pisania regulaminow, np bankowych
    :-)

    >I chce startować na studia w Polsce?

    Takie jego niezbywalne unijne prawo.

    Przeciez nie na polonistyke ... choc w zasadzie czemu nie, polonistyke
    dla obcokrajowcow chyba mamy.

> [...]
    >bądź
    >szlachectwo) tak inni są uczeni o Mickiewiczach...

    No coz - o najslynniejszych byc moze, o wszystkich slawnych we
    wsystkich krajach niepodobna.
    No i pomysl ile dziel Szekspira czy Byrona musiales przeczytac, bo
    lektura obowiazkowa ?
    To oni nawet mniej o Mickiewiczu wiedza ...

    P.S. nie 13-zgloskowiec, a tez do rymu
    http://www.antoranz.net/BIBLIOTEKA/PT051225/PanTad-e
    ng/PT-Start.htm

    >Policjant nie pokaże wyniku alkomatu? :)
    >Mi zawsze pokazywał. I w TV widzę, że zawsze pokazuje. :)

    Alkomat to pewnie pokaze, ale jak podejrzanego zlodzieja przesluchuje,
    to mu nie kladzie akt przed nosem.

    >Nic nie pojmuję. Krzywe ,,płaszczyzny'' to codzienność.
    >Płaskie płaszczyzny to ewenement. Idealnie płaskich -- nie ma.

    Najpierw zanegowano jeden z "rzeczywistych" postulatow Euklidesa, a
    potem sie okazalo, ze to ma sens.
    Pogietej przestrzenii 3D nie znasz, a tez ja mozna analizowac itp.

    Wiec jak sam przyznajesz - matematyka wcale nie jest juz tak
    przywiazana do "rzeczywistego" swiata.

    J.

  • 16. Data: 2015-05-21 00:25:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 4t25mqfryxme$....@4...net

    Zakładając skończoną powierzchnię świata.
    Zakładając nieskończoną -- mamy dzielenie nieskończoności przez nieskończoność.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3g_Gabriela

    > Mateatyk moze zrobic taka puszke, ze farba w niej zawarta nie
    > wystarczy do pomalowania jej powierzchni :-)

    Swoistą przeciwwagą jest Strzała Achillesa, czy coś na kształt. ;)
    Tu, choć sumujemy nieskończoną liczbę elementów, dostajemy skończony
    (czyli realny) wynik. Eksperymentalna strzała dosięga tarczy.

    Róg Gabriela wygląda podobnie, ale nie jest dobrym odpowiednikiem.
    I nie tylko dlatego, że (; jak na razie ;) czas można dzielić w nieskończoność. ;)
    [ciekawe, czy odległości też można dzielić w nieskończoność; materii -- nie można]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2015-05-22 03:31:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mjj1kg$tpr$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > [ciekawe, czy odległości też można dzielić w nieskończoność; materii -- nie można]

    W komputerze nie możemy dzielić czasu w nieskończoność.
    W komputerze czas jest skwantowany. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2015-05-28 10:22:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    666 wrote:

    > Akurat na Master of B. Adm. zdaje się GMAT, gdzie także jest matematyka.

    To chyba tylko na tych lepszych MBA, na Harvardzie, na Yale. Na tych
    niedrogich, masowych embiejach na Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i
    Ubezpieczeń - czyli tych, które ma większość managerów - na tych GMAT
    nie jest potrzebny.

  • 19. Data: 2015-05-29 00:24:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 555a006d$0$27515$6...@n...neostrada.pl

    względu na precedensowy charakter tego sporu. Może
    dwója dla pełnomocnika powodów, że nie wymógł tego

    > Sad jest nieglupi, i nie orzeka co do istoty, jesli nie musi :-)

    IMO MarkowiZ chodziło o to, że jednak jest. ;)
    Co więcej -- MarkaZ pamiętam jako kogoś, kto
    nie wierzy ,,zbyt głęboko'' w mądrość sądów.

    "MarekZ" jogl65$h6q$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Uff, ja jestem w takim razie spokojny. Siedziba Internetu jak wiadomo
    > znajduje się w Warszawie.

    > http://tech.wp.pl/kat,1009659,title,Druga-strona-mon
    itora-Wiemy-gdzie-jest-siedziba-internetu,wid,144082
    29,wiadomosc.html

    się sam uporać na podstawie wyłącznie dokumentów,

    > No ba, glosuj na Kukiza/Dude, to moze wejdzie ustawa o referendach, i bedzie mozna
    wpisac w ustawe ze "SN nie moze odmowci wydania
    > orzeczenia".
    > Bo na razie to mu sie zdarza :-)
    > Chac watpie aby sie udalo proponowany milion podpisow w takiej sprawie zebrac :-)

    Można głosować.
    Rzekomo niegłupi sąd zauważy, że niby musi wydać
    orzeczenie, ale niekoniecznie musi w skończonym czasie. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'