  • 1. Data: 2004-11-09 23:21:15
    Temat: [mbank] NIEMOŻLIWA ANULACJA ZLECENIA PRZYSZŁEGO W DNIU JEGO REALIZACJI
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    FEE0079 NIEMOŻLIWA ANULACJA ZLECENIA PRZYSZŁEGO W DNIU JEGO REALIZACJI

    taki komunikat mi sie ukazal, gdy o godz. 00.18 chcialam skasowac p/p do
    wykonania elixirem o 6.00 rano. tak powinno byc?

    ps. i to slowo "anulacja" - jest takie slowo? chyba poprawnie byloby
    "anulowanie"?

  • 2. Data: 2004-11-10 00:10:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cmrjd5$19os$1@mamut.aster.pl...
    > FEE0079 NIEMOŻLIWA ANULACJA ZLECENIA PRZYSZŁEGO W DNIU JEGO REALIZACJI
    >
    > taki komunikat mi sie ukazal, gdy o godz. 00.18 chcialam skasowac p/p do
    > wykonania elixirem o 6.00 rano. tak powinno byc?

    Tak tam jest. Nie da sie anulowac w dniu realizacji.

    > ps. i to slowo "anulacja" - jest takie slowo? chyba poprawnie byloby
    > "anulowanie"?

    "Anulacja" nie jest poprawnym polskim slowem.

    marekz

  • 3. Data: 2004-11-10 07:35:08
    Od: GideoN <z...@p...pl>

    Ruua wrote:
> [...]
    > wykonania elixirem o 6.00 rano. tak powinno byc?
    >
    > ps. i to slowo "anulacja" - jest takie slowo? chyba poprawnie byloby

    coz, chciales konto w mBanku to masz :-)

    --
    GideoN

    Cry 'Havock' and let slip...the dogs of war

  • 4. Data: 2004-11-10 09:17:35
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "GideoN" <z...@p...pl> napisał w wiadomości

    > coz, chciales konto w mBanku to masz :-)

    phi, ale mi odpowiedz:)

  • 5. Data: 2004-11-10 10:11:53
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    > "Anulacja" nie jest poprawnym polskim slowem.

    No właśnie, chociaż w sieci jest go pełno - wpiszcie chociażby w guglach.

    Pozdr.
    Onzo

  • 6. Data: 2004-11-10 10:41:14
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

    > taki komunikat mi sie ukazal, gdy o godz. 00.18 chcialam skasowac p/p do
    > wykonania elixirem o 6.00 rano. tak powinno byc?
    tak powinno być, środki na przelewy przyszłe sa blokowane na dzień roboczy
    przed datą realizacji zlecenia (a konkretnie w nocy przed tym dniem) podczas
    batch'a. Wszystko po to, zebys nie wyplacil ich przypadkiem np. z bankomatu
    i nie mial pretensji do banku, ze zlecenie nie poszlo.

  • 7. Data: 2004-11-10 10:41:51
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, chociaż w sieci jest go pełno - wpiszcie chociażby w guglach.

    ale w slowniku j.polskiego nie znalazlam i jak sie wymawia to slowa, to tak
    dziwnie, zle brzmi:)

  • 8. Data: 2004-11-10 10:53:56
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Ruua napisał:

    > ps. i to slowo "anulacja" - jest takie slowo? chyba poprawnie byloby
    > "anulowanie"?

    To jest parszywa mbankowa nowomowa. Bylo o tym sporo tutaj jakis czas temu.

    Bartol

  • 9. Data: 2004-11-10 11:03:17
    Temat: [OT] Anulacja i inne słowa piękne, bylo: [mbank] NIEMOŻLIWA ANULACJA ZLECENIA ...
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-10 11:41, kiedy Ruua napisał(a) co
    następuje:
    > Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale w slowniku j.polskiego nie znalazlam i jak sie wymawia to slowa, to tak
    > dziwnie, zle brzmi:)

    Niestety, brzydkie rzeczy dzieją się z językiem polskim. Widać wyraźnie,
    że (w swej potoczno-biurokratycznej wersji) zdąża on do eliminacji
    czasowników i preponderancji rzeczowników (ewentualnie zdobionych
    przymiotnikami).
    Ogromną karierę robi na przykład rzeczownik "funkcjonalność", który - w
    intencji posługujących się onym - nie ma wcale pochodzić od
    "funkcjonalny" ("dobrze spełniający swoją rolę, odpowiadający potrzebom,
    mający funkcję użytkową; użyteczny, przydatny", jak chciałby słownik
    języka polskiego). "Nowa funkcjonalność", to zwykle kolejna funkcja,
    albo nawet tylko sposób działania, czy zastosowania jakieś rzeczy,
    instrumentu lub instytucji.
    Tyleż ma to sensu co "twarożek smakowy", sugerujący, że istnieją także
    "bezsmakowe".
    Nieporadność łączy się tutaj z dążeniem, aby słowa, których używamy były
    piękne, uczone i pozostawiające czytającego w pełnym osłupienia
    szacunku. Przypomina to pewnego przedwojennego policjanta, który w
    raporcie napisał "z bramy doszły mnie odgłosy stosunku pozamałżeńskiego".
    Odrębną kwestią są zanieczyszczenia anglosaskie, bardziej jednak
    naturalne, bowiem często pojawiające się tam, gdzie brak adekwatnego i
    poprawnego językowo, rodzimego odpowiednika.

  • 10. Data: 2004-11-10 11:53:06
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:
    > Nieporadność łączy się tutaj z dążeniem, aby słowa, których używamy
    > były piękne, uczone i pozostawiające czytającego w pełnym osłupienia
    > szacunku. Przypomina to pewnego przedwojennego

    Nie przesadzaj. Jezyk to zywy twor tworzony przez ludzi Niech sie rozwija -
    mnie to nie przeszkadza.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich