  • 11. Data: 2015-03-28 17:33:05
    Temat: Re: mastercard citibanku i wypłata yenów w japonii
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 28.03.2015 o 16:24, Ghost pisze:

    > Nie o tym dyskusja, mowa jest o sytuacji, ze wypłacasz w innej walucie
    > niż masz konto.

    Pozostaje jeszcze jedno pytanie - czy wszystkie bankomaty zagraniczne są
    darmowe dla tej karty EUR czy tylko bankomaty Citi? Jeżeli tylko Citi to
    ja już wolę kartę z kantoru Aliora albo VISA z Eurobanku.

    Xenocide

  • 12. Data: 2015-03-28 19:41:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

    >Pozostaje jeszcze jedno pytanie - czy wszystkie bankomaty zagraniczne są
    >darmowe dla tej karty EUR czy tylko bankomaty Citi? Jeżeli tylko Citi to ja
    >już wolę kartę z kantoru Aliora albo VISA z Eurobanku.

    Wszystkie - przy koncie priority. Ale jak bank (dowolny) mówi, że wszystkie
    free, to znaczy, ze ten właśnie bank nie weźmie od ciebie kasy. Bankomat
    zawsze może.

    Oczywiście pewne informacje będę miał jak sprawdzę organileptycznie.

    BTW to nie jest karta EUR, karta jest do konta, w jakiej walucie konto do
    niej przypniesz to Twoja wola. Możesz zmieniać.

  • 13. Data: 2015-03-29 11:18:54
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 28.03.2015 o 19:41, Ghost pisze:

    > BTW to nie jest karta EUR, karta jest do konta, w jakiej walucie konto
    > do niej przypniesz to Twoja wola. Możesz zmieniać.

    Ja to wiem ale na potrzeby tej dyskusji rozmawiamy o karcie stricte EUR
    i nie ma co do tego mieszać dodatkowych możliwości jakie daje Citi swoim
    klientom ;)

    Wracając do temu to coś mi tu jeszcze nie pasuje, na tym objaśnieniu:

    https://www.online.citibank.pl/p/platnosci_w_euro.do

    Najpierw jest przykład dla karty w USD i wypłaty w USD - pójdzie bez
    przewalutowania.
    Później masz przykład dla karty w PLN i tutaj wychodzi, że owszem
    przeliczą po kursie MC (czyli np. ten jeny) na EUR ale już EUR
    zaksięgują po kursie banku :)

    =========================
    b) Pozostałe transakcje
    W przypadku transakcji w walucie innej niż USD lub GBP, kwota transakcji
    zostaje przeliczona na EUR po kursie instytucji rozliczającej
    (MasterCard) obowiązującym w dniu rozliczenia transakcji a następnie
    zaksięgowana na rachunku w PLN po kursie z ostatniej tabeli kursów walut
    Banku w dniu rozliczenia transakcji.
    =========================

    Także nie ma tutaj przykładu dla karty EUR. Za to zobaczyłem do
    regulaminu konta priority i tam stoi tak:

    <https://www.online.citibank.pl/retail/files/citiblu
    e/konta/Priority-new-solo>

    =========================
    16. Kwoty transakcji dokonywanych przy użyciu Citicard w walutach obcych
    są przeliczane na walutę rozliczeniową po kursie Organizacji
    Płatniczej, a następnie księgowane na Koncie właściwym dla Citicard. Gdy
    waluta Konta właściwego dla Citicard i waluta rozliczeniowa są
    różne, kwoty transakcji rozliczane są w następujący sposób:
    a) w przypadku wypłat gotówki z bankomatów oznaczonych logo Citi lub
    Citibank transakcje są przeliczane z waluty rozliczeniowej -
    dolara amerykańskiego (USD) na walutę Konta Osobistego lub Subkonta
    Walutowego właściwego dla Citicard po kursie obowiązującym
    w Banku w momencie dokonywania transakcji, jeżeli waluta transakcji i
    waluta Konta właściwego dla Citicard są takie same, transakcja
    księgowana jest z pominięciem przewalutowania;
    b) w przypadku pozostałych transakcji kwoty transakcji są przeliczane z
    waluty rozliczeniowej - dolara amerykańskiego (USD) lub funta
    szterlinga (GBP) dla transakcji dokonanych w tych walutach lub z euro
    (EUR) w pozostałych przypadkach na walutę Konta Osobistego
    lub Subkonta Walutowego właściwego dla Citicard po kursie zgodnym z
    ostatnią Tabelą Kursów Walut obowiązującą w Banku w dniu
    księgowania transakcji.
    Powyższe kursy dostępne są na stronach internetowych Banku
    (www.citihandlowy.pl), w CitiPhone lub w Oddziałach.
    17. Transakcje dokonane przy użyciu Citicard księgowane są na Koncie,
    które w momencie dokonywania transakcji jest właściwe dla Citicard.
    Transakcje gotówkowe, bezgotówkowe oraz transakcje Płać i wypłacaj
    krajowe lub zagraniczne dokonywane przy użyciu Citicard mogą być
    realizowane z rachunku prowadzonego w złotych (PLN), euro (EUR),
    dolarach amerykańskich (USD) lub funtach szterlingach (GBP) jeśli
    będzie rachunkiem właściwym dla Citicard w momencie dokonywania transakcji.
    =========================

    Reasumując, po przeczytaniu powyższego, IMO nie ma co liczyć w Citi na
    przelicznik MC dla karty w EUR. No ale może źle to rozumiem, więc niech
    ktoś mnie poprawi.

    Xenocide

  • 14. Data: 2015-03-29 11:39:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

    >przeliczą po kursie MC (czyli np. ten jeny) na EUR ale już EUR zaksięgują
    >po kursie banku :)

    A jaki jest kurs przeliczenia EUR na EUR?