  • 1. Data: 2015-03-26 20:48:32
    Temat: mastercard citibanku i wypłata yenów w japonii
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Robił ktoś takie operacje z bankomatu. Wygląda na to, że to optymalna
    opcja pod warunkiem przypięcia karty do konta w eur, wówczas następuje
    jedynie przeliczenie jpy na eur, ale po kursie mastarcarda, który ma
    sensowny spread.

    No ale nie wypróbowałem w rzeczywistości wiec pytam. A może jakieś inne
    opcje?

    Jakie?

  • 2. Data: 2015-03-26 22:50:13
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 26.03.2015 o 20:48, Ghost pisze:

> [...]
    > który ma sensowny spread.
    >
    > No ale nie wypróbowałem w rzeczywistości wiec pytam. A może jakieś

    A czasem do tego przewalutowania MC to Citi nie doliczy sobie jakiegoś
    procentu? O ile dobrze pamiętam było ostatnio na grupie że do
    przewalutowania doliczają 5,8% czy jakoś tak.

    Z innych opcji to albo kantor Alior i karata USD - pierwsza wypłata w
    miesiącu z bankomatu darmowa a przeliczenie JPY > USD po kursie MC i nic
    poza to. Każda kolejna wypłata to 9 zł więc jak już wyciągać to tylko
    duże kwoty.
    Eurobank, konto prestige i karta VISA. Każda wypłata za bankomatu
    darmowa, przeliczenie idzie po kursie VISA i do tego bank dolicza 1%
    (ale bez żadnych dopisków w stylu 'nie mniej niż xx zł'). Także czy
    wypłacisz 10/100/1000 yenów to prowizja zawsze będzie jednakowa i jak
    najbardziej do zaakceptowania.

    Xenocide

  • 3. Data: 2015-03-27 06:11:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

    >A czasem do tego przewalutowania MC to Citi nie doliczy sobie jakiegoś
    >procentu? O ile dobrze pamiętam było ostatnio na grupie że do
    >przewalutowania doliczają 5,8% czy jakoś tak.

    A masz może jakiś namiar na tą dyskusje?

  • 4. Data: 2015-03-27 06:52:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >A masz może jakiś namiar na tą dyskusje?

    Znalazłem, ale to dotyczy kredytowej. Nie zaznaczyłem, że mam na myśli
    debetową.

  • 5. Data: 2015-03-27 22:30:56
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 27.03.2015 o 06:52, Ghost pisze:

    > Znalazłem, ale to dotyczy kredytowej. Nie zaznaczyłem, że mam na myśli
    > debetową.

    Citi nigdy z dobrych kursów przewalutowania nie słynęło, więc ja bym to
    jeszcze sprawdził w regulaminie karty debetowej. Próbowałem go teraz
    znaleźć ale ta nowa strona Citi jest co najmniej dziwna i ledwo kartę
    debetową znalazłem ale jej regulaminu już nie.

    Xenocide

  • 6. Data: 2015-03-28 07:10:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >znaleźć ale ta nowa strona Citi jest co najmniej dziwna i ledwo kartę
    >debetową znalazłem ale jej regulaminu już nie.

    I dlatego cały numer polega na tym, żeby nie używać kursów citi w ogóle.

    W przypadku EUR, USD i GBP jest to proste i jasno określone.

  • 7. Data: 2015-03-28 08:56:57
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2015-03-28 o 07:10, Ghost pisze:

    > Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

    > I dlatego cały numer polega na tym, żeby nie używać kursów citi w ogóle.
    >
    > W przypadku EUR, USD i GBP jest to proste i jasno określone.

    Dla karty debetowej opłaty zależą od rodzaju konta, do którego jest
    wydana. Z tego powodu nie testowałem bankomatów, ale transakcje
    bezgotówkowe kartą przepiętą do konta w EUR schodziły po kursie Mastercarda.
    W regulaminie kont sposób przeliczania jest opisany dla "transakcji"
    więc obstawiałbym że zarówno bezgotówkowych (te przetestowałem) jak i
    gotówkowych jest ten sam.
    Jeśli nie masz Citikonta to powinno być OK.

    Sławek

  • 8. Data: 2015-03-28 10:05:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Slavekk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >W regulaminie kont sposób przeliczania jest opisany dla "transakcji" więc
    >obstawiałbym że zarówno bezgotówkowych (te przetestowałem) jak i

    Doczytałem, ze jak wypłacasz z bankomatu city to przeliczenie idzie na dolar
    w po kursie cityshare (który jest wielka tajemnica banku), a potem dopiero
    na walutę konta po kursie banku. Bankomaty nie-citi są obsługiwane, jak
    pozostałe transakcje. Innymi słowy unikać za granica bankomatów city.
    Niezłe.

    >Jeśli nie masz Citikonta to powinno być OK.

    citi prioriti

  • 9. Data: 2015-03-28 15:34:20
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2015-03-28 o 10:05, Ghost pisze:

> [...]
    > dopiero na walutę konta po kursie banku. Bankomaty nie-citi są
    > obsługiwane, jak pozostałe transakcje. Innymi słowy unikać za granica

    Nie do końca.
    Używać bankomatów Citi w strefie EUR gdy karta przypięta do konta w EUR.
    Kiedyś w Turcji wypłacałem EUR - nie wiem jak by to było...

    Sławek

  • 10. Data: 2015-03-28 16:24:10
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Slavekk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Nie do końca.
    >Używać bankomatów Citi w strefie EUR gdy karta przypięta do konta w EUR.

    Nie o tym dyskusja, mowa jest o sytuacji, ze wypłacasz w innej walucie niż
    masz konto.

    >Kiedyś w Turcji wypłacałem EUR - nie wiem jak by to było...

    Jeśli konto EUR to powinno bez przeliczeń.