  • 1. Data: 2021-08-08 01:37:42
    Temat: mTransfer z KK nalicza prowizję
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Czy coś się zmieniło w kwestii traktowania przez mBank płatności mTransfer z poziomu
    karty kredytowej? Żona wykonała 2 transakcje, za które naliczono prawie 70pln
    prowizji. Pomyślałem, że coś źle wybrała, albo że wysłała normalny przelew z karty
    kredytowej. Z tym że żona jak i ja używamy mBank i mTransfer od wielu lat, chociaż
    przyznam że ja ostatnio niemal zawsze płacę Blikiem (tu szkoda, że nie można płacić
    Blikiem z KK w mBanku).

    Zgłosiłem sprawę przez online czat mBanku, który anulował prowizję i wyjaśnił
    następujaco: "podczas wykonywania przelewu trzeba sprawdzać czy wybiera Pan jako
    przelew z karty, czy transakcja kartą. Najprościej sprawdzić czy u góry jest napis
    API. Niestety łatwo można się pomylić i nalicza prowizja".

    Szczerze to nie rozumiem tego wyjaśnienia. Poprosiłem żonę, żeby pokazała mi taka
    sytuację jak się jej ponownie przytrafi. No i pokazała, przejrzałem opcje na stronie
    przy płatności i wybrałbym dokładnie tak samo jak żona. Mowa tu o płatności typu
    mTransfer via Przelewy24, PAYU itp.

    Najlepsze jest to że nie ma reguły, raz jest prowizja, raz nie. Oczywiście jak
    wybierzemy płatność z rachunku bieżącego, to prowizji nie ma żadnych.

    Płatność PAYU i P24, obie zaksięgowane jako: "PRZELEW ZEWNĘTRZNY Z KONTRAKTU KARTY
    KREDYTOWEJ".

    Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

  • 2. Data: 2021-08-08 09:50:16
    Temat: Re: mTransfer z KK nalicza prowizję
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Weź KK w milku, będziesz mógł płacić blikiem z KK, dostaniesz kilka stówek premii i
    przestaniesz tuczyć mBąka prowizją 2% za mtransfer (płaci sprzedawca).

  • 3. Data: 2021-08-08 17:11:20
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 08.08.2021 o 01:37, Stiwi pisze:
    > Najlepsze jest to że nie ma reguły, raz jest prowizja, raz nie.

    *Wydaje mi się* (nie płacę tak kartą codziennie), że Bluemedia zaczęło
    robić przelewy, zamiast obciążeń. No a za przelew jest prowizja. Nawet
    za doładowanie komórki na przykład.
    Nie wiem jak KK innych banków.

    --
    Alf/red/

  • 4. Data: 2021-08-08 17:20:28
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 8, 2021 at 9:50:17 AM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > Weź KK w milku, będziesz mógł płacić blikiem z KK, dostaniesz kilka stówek premii i
    przestaniesz tuczyć mBąka prowizją 2% za mtransfer (płaci sprzedawca).

    Myślałem o przeniesieniu KK, kiedyś to był całkiem prosty proces pamiętam, nawet
    banki specjalnie dokumentów nie wymagały, tylko historię karty z innego banku.
    Dzisiaj nie wiem jak to wygląda, poza tym jestem nierezydentem, co raczej nie pomaga
    w uzyskaniu KK.

  • 5. Data: 2021-08-08 19:17:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 8 sierpnia 2021 o 17:20:30 UTC+2 Stiwi napisał(a):
> [...]
    Dzisiaj nie wiem jak to wygląda, poza tym jestem nierezydentem, co raczej nie pomaga

    Ten "prosty proces" to pieśń dalekiej przeszłości.
    Ale akurat milek jest tak miły, że wystarczy pół roku spełniania warunków
    bezpłatności konta 360 (1k wpływu i 1 transakcja kartą lub blik w miesiącu) żeby
    dostać ofertę "na klik" KK nawet na 50k.
    Chyba że problem z nierezydencją jest nie do pokonania.

    E, ale napisz też, za co płacić może blikiem nierezydent?
    Chyba że za aliexpess ;>

  • 6. Data: 2021-08-08 19:30:23
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 8, 2021 at 7:17:44 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    dostać ofertę "na klik" KK nawet na 50k.
    > Chyba że problem z nierezydencją jest nie do pokonania.

    Te oferty na klik były świetne w MultiBanku, włącznie z przyznanym kredytem który
    można było wykorzystać na podniesienie limitu KK bez żadnych dokumentów. mBank już
    nie jest taki fajny w tym względzie. Pytanie czy te ofery w Mille "na klik" pojawiają
    się także nierezydentom - Mille akurat prowadzi rachunki dla osób nie mieszkających
    na stałe w Polsce.

    > E, ale napisz też, za co płacić może blikiem nierezydent?
    > Chyba że za aliexpess ;>

    Blik to akurat nie jest konieczność, Citi np Blika nie ma w ogóle. Natomiast jak
    jestem w PL to jest to bardzo wygodny system do płacenia na stronach internetowych.
    Bardziej chodziło o problem z mTransfer i prowizją, która czasem się pojawia a czasem
    nie przy wyborze płatności z karty kredytowej.