  • 1. Data: 2021-08-05 12:46:30
    Temat: AliK a autoryzacja
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy z kantoru Aliora i plastiku da się korzystać bez instalowania "mobilnej
    aplikacji"?
    Czy płacąc plastikiem w PL mając saldo tylko w EUR/USD przeliczają na PLN po
    [korzystnym] kursie kantorowym, czy po [niekorzystnym]
    bankowym?

  • 2. Data: 2021-08-05 20:34:20
    Temat: Re: AliK a autoryzacja
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2021-08-05 o 12:46, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Czy płacąc plastikiem w PL mając saldo tylko w EUR/USD przeliczają na
    > PLN po [korzystnym] kursie kantorowym, czy po [niekorzystnym] bankowym?

    IMO po bankowym, Tak samo jak w drugą stronę - gdy masz tylko PLN a
    płacisz w walucie to po bankowym.

    Kursy kantorowe są dla wymiany walut czyli masz saldo w CHF płacisz w
    EUR - kantorowy.

    Sławek

  • 3. Data: 2021-08-05 22:45:14
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy z kantoru Aliora i plastiku da się korzystać bez instalowania "mobilnej
    aplikacji"?

    Można bez instalowania i używania "mobilnej aplikacji" korzystać z
    kantoru i karty.

  • 4. Data: 2021-08-05 23:48:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 5 sierpnia 2021 o 20:34:22 UTC+2 Slavekk napisał(a):
    > IMO po bankowym, Tak samo jak w drugą stronę - gdy masz tylko PLN a
    > płacisz w walucie to po bankowym.
    >
    > Kursy kantorowe są dla wymiany walut czyli masz saldo w CHF płacisz w
    > EUR - kantorowy.

    Na pewno jest jeden wyjątek - jeśli masz saldo w EUR i płacisz kartą w innej walucie
    - i być może nawet w PLN (musiałbym sprawdzić, chyba robiłem eksperyment z płaceniem
    i/lub bankomatem w PL mając tylko EUR) - to przelicza wg kursu MC (pi*oko jak
    kantorowy w dni powszednie).