  • 11. Data: 2008-04-28 18:56:21
    Temat: Re: mIKE - coś sie nie zgadza w rachunkach!
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 28 Apr 2008 20:29:44 +0200, MK napisał(a):

    > "Maverick" <k...@g...pl> wrote in message

    > A slyszales o czyms takim co sie nazywa prognozowaniem? Jak wpisujesz w ten
    > kalkulator stope zwrotu to nasz ja? Logiczne jest, ze chcesz znac wartosc
    > zglomadzonych srodkow w stosunku do obecnych cen, bo inaczej nie mialbys ich
    > do czego odniesc...

    To przy założeniu oprocentowania lokaty w wysokości 0%, środków na
    koncie powinno UBYWAĆ (o wielkość inflacji), a nie przybywać!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2008-04-28 19:48:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > To przy założeniu oprocentowania lokaty w wysokości 0%, środków na
    > koncie powinno UBYWAĆ (o wielkość inflacji), a nie przybywać!

    Jesli zwrot z inwestycji = inflacja + oczekiwana stopa wzrotu to bedzie
    ubywac? Zalozmy, ze inflacja to 2% a oczekiwana zwrotu ponad inflacje 0% to
    I=(1+0,02+0)^n-1 bedzie wartoscia ujemna?

    MK

  • 13. Data: 2008-04-28 20:57:11
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > ten kalkulator stope zwrotu to nasz ja? Logiczne jest, ze chcesz znac
    > wartosc zglomadzonych srodkow w stosunku do obecnych cen, bo inaczej nie

    Piep... glupoty , ze tak powiem. Jesli bierzemy tak jak mowisz to znaczy
    ze osoba piszaca skrypt kaze czytac sobie w myslach bo:

    1. Osoba piszaca skrypt zalozyla ("prognozuje" jak twierdzisz) ze
    inflacja bedzie wynosic okreslona wartosc, ktora ona zna DOKLADNIE na
    najblizsze 10 lat

    2. Wpisujesz stope zwrotu ponad inflacje (czyli ty tez znasz inflacje
    DOKLADNIE na najblizsze 10 lat)

    3. Twoja wartosc inflacji jest DOKLADNIE taka sama jak osoby piszacej
    skrypt, a wiec kazdy user to co najmniej jasnowidz klasy światowej i
    ekonomista lepszy od Miltona F.

    Bo przeciez odsetki licza z oprocentowaniem "inflacja + zysk", ale ty
    mozesz podac tylko "zysk" , wiec nie dosc ze DOKLADNIE znasz "zysk"
    (usredniony, z wagami), to jeszcze masz dokladnie te same mysli co
    pewnie programista.

    Jak dalej myslisz ze dobrze prognozujesz to gratuluje poczucia humoru.

    Maverick

  • 14. Data: 2008-04-28 20:58:32
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Maverick pisze:

> [...]
    > mozesz podac tylko "zysk" , wiec nie dosc ze DOKLADNIE znasz "zysk"
    > (usredniony, z wagami), to jeszcze masz dokladnie te same mysli co

    <pewien> programista

  • 15. Data: 2008-04-28 21:39:06
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 28 Apr 2008 21:48:34 +0200, MK napisał(a):

> [...]
    > ubywac? Zalozmy, ze inflacja to 2% a oczekiwana zwrotu ponad inflacje 0% to
    > I=(1+0,02+0)^n-1 bedzie wartoscia ujemna?

    Czy zaglądałeś chociaż na te stronę?
    Przecież tam nie ma ani żadnego "zwrotu z inwestycji" ani "oczekiwanej
    stopy zwrotu!
    To jest normalna lokata, tyle tylko, że nie obelkowana!
    W kalkulatorze podajemy okres oszczędzania i zakładane oprocentowanie
    tej lokaty, a w wyniku uzyskujemy łączny kapitał na koniec okresu,
    będący zwykłą sumą łącznej kwoty wszystkich wpłat (wartość narzucona
    przez program) oraz uzyskanych odsetek!
    Gdzie Ty tu widzisz miejsce na jakąś inflację lub oczekiwaną stopę
    wzrostu?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof