  • 1. Data: 2008-04-27 22:40:26
    Temat: PROSZĘ O POMOC mam wielki problem z założeniem rachunku bankowego dla spółki jawnej
    Od: k...@o...pl

    umowa spółki zawiera zapis, że (mówiąc potocznie) jeden wspólnik rządzi a
    drugi nie ma nic do gadania.

    Zgodnie z art. 40 § 1. kodeksu spółek handlowych, wspólnicy powierzają
    prowadzenie spraw spółki wspólnikowi .... (imię i nazwisko), jest on
    uprawniony do jednoosobowego sprawowania zarządu zwykłego oraz do wszelkich
    czynności prawnych przekraczających, a nawet znacznie przekraczających zarząd
    zwykły, zgodnie z art. 40 § 2. kodeksu spółek handlowych, uchwałę wszystkich
    wspólników w sprawach przekraczających zwykły zarząd zastępuje uchwała
    jednoosobowo podjęta przez .... (imię i nazwisko). Zgodnie z art. 38 kodeksu
    spółek handlowych zdanie poprzednie nie oznacza ograniczenia praw /drugiego/
    wspólnika .... (imię i nazwisko) do osobistego zasięgania informacji o stanie
    majątku i interesów spółki ani ograniczenia prawa do osobistego przeglądania
    ksiąg i dokumentów spółki.

    inteligo w ogóle nie ma oferty dla spółek jawnych (tylko dla cywilnych)
    A mBank w regulaminie
    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_ot
    wierania_i_prowadzenia_rach
    unkxw_biexcych_w_mBanku.pdf

    ze wszyscy wspólnicy muszą mieć równe prawa itd.

    Czasami pracownicy mBanku w swojej nadgorliwości odmawiają założenia rachunku
    nawet tym spółkom które gwarantują równe prawa wspólników

    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=813716&t=8
    13716&sr=&pn=1&cat=11

    Czy jakikolwiek znany Wam bank założy rachunek spółce, reprezentowanej przez
    jednego wspólnika?

  • 2. Data: 2008-04-28 14:32:43
    Od: k...@o...pl

    > Czy jakikolwiek znany Wam bank założy rachunek spółce jawnej,
    > reprezentowanej przez jednego wspólnika?

    najlepiej, gdyby był to bank z dostępem przez internet