  • 1. Data: 2002-05-23 18:31:53
    Temat: mBankig Nordeii :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    A czy to nie to samo co ma Inteligo i Plus??? :)

    Nordea, największy europejski dostawca bankowości elektronicznej, wdraża
    pilotażowy projekt dostępu do usług finansowych za pośrednictwem telefonu
    komórkowego z podwójną kartą. Na razie z nowej technologii mogą korzystać
    tylko Finowie.

    Jedną z barier w rozwoju mobile-bankingu jest skomplikowana procedura
    bezpiecznego dostępu do usług bankowych. Nowa technologia dobrze radzi sobie
    z tym problemem. Specjalny aparat telefoniczny Nokii jest wyposażony w dwie
    karty: kartę SIM operatora telekomunikacyjnego i kartę chipową autoryzowaną
    przez Nordeę. Ta druga pozwala na szybkie i bezpieczne zalogowanie się w
    systemie banku i dostęp do praktycznie wszystkich usług finansowych.

    Zdaniem ekspertów, nowy typ m-bankingu będzie szybko zdobywał rynek, wraz z
    rosnącym popytem na bezprzewodowy dostęp do usług bankowych. Popyt ten ma
    wzrosnąć w momencie planowanego przez operatorów wprowadzenia specjalnych
    tańszych taryf na połączenia abonenta z bankiem.

    Expander pl

    --
    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-05-23 18:45:33
    Temat: Re: mBankig Nordeii :)
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
    > przez Nordeę. Ta druga pozwala na szybkie i bezpieczne zalogowanie się w
    > systemie banku i dostęp do praktycznie wszystkich usług finansowych..

    Włącznie z zawieraniem umowy o prowadzenie rachunku czy tez wniosek o
    redyt - prawdopodobnie.
    Po prostu finku dowód osobisty jest wyposażony w chip kryptograficzny z
    zainstalowana para kluczy, certyfikowany przez wytwórce dowodów osobistych.
    Banki po prostu honorują te certyfikaty (posiada je w końcu najbadziej
    dynamiczna cześć społeczeństwa).
    Telefon ze slotem na drugą kartę istnieje od kilku lat w ofercie Nokii, nie
    jestem pewien, czy poza Finlandia ew. Szwecją będzie gdzieś to wynalazek
    powszechnie akceptowany czy też stosowany.

    Vizvary