    From: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBankig Nordeii :)
    Date: Thu, 23 May 2002 20:45:33 +0200

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    news:acjcif$8uc$2@news.onet.pl...
    > A czy to nie to samo co ma Inteligo i Plus??? :)
    >
    > Nordea, największy europejski dostawca bankowości elektronicznej, wdraża
    > pilotażowy projekt dostępu do usług finansowych za pośrednictwem telefonu
    > komórkowego z podwójną kartą. Na razie z nowej technologii mogą korzystać
    > tylko Finowie.
    >
    > Jedną z barier w rozwoju mobile-bankingu jest skomplikowana procedura
    > bezpiecznego dostępu do usług bankowych. Nowa technologia dobrze radzi
    sobie
    > z tym problemem. Specjalny aparat telefoniczny Nokii jest wyposażony w
> [...]

    Włącznie z zawieraniem umowy o prowadzenie rachunku czy tez wniosek o
    redyt - prawdopodobnie.
    Po prostu finku dowód osobisty jest wyposażony w chip kryptograficzny z
    zainstalowana para kluczy, certyfikowany przez wytwórce dowodów osobistych.
    Banki po prostu honorują te certyfikaty (posiada je w końcu najbadziej
    dynamiczna cześć społeczeństwa).
    Telefon ze slotem na drugą kartę istnieje od kilku lat w ofercie Nokii, nie
    jestem pewien, czy poza Finlandia ew. Szwecją będzie gdzieś to wynalazek
    powszechnie akceptowany czy też stosowany.

    Vizvary