  • 11. Data: 2019-06-19 15:45:00
    Temat: Re: mBank zaczyna koszenie
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje. Na przykład, by nie
    > płacić za kartę w danym miesiącu już nie wystarczy wykonać 5 dowolnych
    > transakcji, teraz trzeba będzie wydać kartą minimum 350 PLN-ów. Te i
    > inne rewelacje w komunikacie mBanku -
    > <https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywid
    ualny/post,8622,19-sierpnia-br-podnosimy-niektore-op
    laty-i-prowizje-dla-kart-oraz-kont.html>

    A tutaj informacja prasowa, w której prezes się tłumaczy z tych podwyżek -
    <https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-podnosi
    -oplaty-7-zl-za-karte-debetowa-i-2-5-zl-za-wyplaty-z
    -bankomatow-dlaczego-od-kiedy>

  • 12. Data: 2019-06-19 15:48:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywid
    ualny/post,8622,19-sierpnia-br-podnosimy-niektore-op

    Powiem tak:
    -zeby nie placic za KK, to musialem wydac 12 tys rocznie, co mi jakos
    tam bez wiekszych problemow przychodzilo.
    to w zasadzie nic sie nie zmienilo :-)
    Tylko jak wpadne na pomysl, zeby z KK zrezygnowac, to trzeba bedzie z
    debetowki zrezygnowac ... lub uzywac :-)
    W zasadzie to i tak trzymam ja tylko dla bankomatow ... mbank promuje
    blika ?

    -3% prowizji za przewalutowanie MC ... to podwyzka czy obnizka ? Bo
    wydawalo mi sie, ze do tej pory mieli 5.9, a przynajmniej na Visie
    tyle mieli.
    Czy przy okazji nie przeszli na wlasne kursy rozliczeniowe ?
    A z drugiej strony - wprowadzili bezplatna usluge wielowalutową, wiec
    ciagle nie rozumiem, o co tu chodzi :-(

    Ale ciekawe sa uzasadnienia:

    - o 76,8% wzrosły w ujęciu rocznym (1 kw. 2018 r. do 1 kw. 2019 r.)
    opłaty mBanku z tytułu składek na bankowy fundusz gwarancyjny zgodnie
    z informacjami
    prezentowanymi w Raportach bieżących mBanku S.A. nr 21/2018 oraz
    18/2019.,

    BFG podniosl oplaty, czy mBankowi przybylo depozytow ?

    - o 46,5% wzrosły w ujęciu rocznym (rok 2018 r. do roku. 2019 r.)
    opłaty na pokrycie kosztów nadzoru bankowego według danych banku
    (zgodnie z
    rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 8 lutego 2019 r. w sprawie
    wpłat na pokrycie kosztów nadzoru bankowego),

    Co to jest - skladka na KNF ? To moze od Czarneckiego niewiele chcieli
    :-)
    No ale skladke zgodnie z cennikiem nadal musial zaplacic ... za to
    podatku bankowego nie :-)

    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidu
    alny/post,8622,19-sierpnia-br-podnosimy-niektore-opl
    aty-i-prowizje-dla-kart-oraz-kont.html

    J.

  • 13. Data: 2019-06-19 16:12:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-19 o 00:22, p...@g...com pisze:

    > Mbank juz dawno sie skonczyl. Ktos tam jeszcze trzyma pieniadze?

    Dopóki jest bezpłatne, to mi nie przeszkadza.
    Nie chce sie zamykać i tyle...

  • 14. Data: 2019-06-19 16:34:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 19 czerwca 2019 16:12:01 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Dopóki jest bezpłatne, to mi nie przeszkadza.
    > Nie chce sie zamykać i tyle...

    Można się pobawić na pół roku w klienta "premium" z mKontem intensive za darmo.
    Retencji w mBąku nie ma - do żony co prawda dzwonili, ale nic nie oferowali, jedynie
    mamrotali. Ale może dla "premium" jest? Skoro nie używasz to i tak nic nie tracisz ;>
    A akurat visa świat może się na wakacje przydać.

    Zaś mBąk nie jest taki zły - w sumie to nie ma zbyt wielu banków, w których można
    mieć ROR bez opłat - santi, inteligo, kantor aliora - plus klony/popierdółki nest,
    idea, getout - bo w innych np. nie da się nie mieć debetówki (nie wiem, jak w obecnej
    ofercie bnp).
    A w mBąku są jeszcze darmowe wszystkie bankomaty z blikiem, zaś wpłacać we
    wpłatomatach można zastrzeżoną debetówką.
    Debetówka może być darmowa przy jednym pyk/mc - oferta jak w bnp paribas.
    A jak ktoś się uprze, to może mieć debetówkę darmową zupełnie bez żadnych warunków -
    ciekawe, po jakim czasie mBąk by się zorientował i jednak coś z tym tematem zrobił.

    Więc jako backup się nada - ale oczywiście do trzymania pieniędzy nie, "indywidualne
    oprocentowanie" max. 1,2% to już nawet nie śmiech.
    Jak ktoś lubi robić im na złość, to można tam przelewać pieniądze na rachunki i
    nabijać im rachunek za przelewy w KIRze ;>
    Tak mi się kiedyś przypomniało jak ktoś założył kilkanaście codziennych zleceń
    stałych na sumy 1gr z tytułem "kara dla getin bank za coś tam" - podobno zadzwonił do
    niego ktoś z zarządu, żeby to wyłączył ;>

  • 15. Data: 2019-06-19 17:47:40
    Od: zaqu <r...@g...com>

    Jest też podwyżka opłat dla kont firmowych od 19.08.2019.

    Jeśli masz:

    Biznes konto Standard, to za prowadzenie rachunku wciąż nie zapłacisz, jeśli
    zrobisz jeden przelew do ZUS w miesiącu. Za kartę do tego konta zapłacisz 5 zł
    (rezygnujemy z warunku, dzięki któremu dotychczas mogłeś uniknąć opłaty),

    mBiznes konto, opłata za rachunek się nie zmienia. Wzrośnie opłata za kartę do 5
    zł,

    mKonto First Class, opłata za rachunek się nie zmienia. Wzrośnie opłata za kartę
    do 7 zł,

    mKonto e-Business Class, wzrosną opłaty za: rachunek do 5 zł, kartę do 7 zł,

    mKonto Business Class, wzrosną opłaty za dowolny przelew zewnętrzny przez
    internet do 0,70 zł.

    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/firmy/po
    st,8623,podnosimy-oplaty-i-prowizje.html

  • 17. Data: 2019-06-19 18:05:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >podwyżek -
    ><https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-podnos
    i-oplaty-7-zl-za-karte-debetowa-i-2-5-zl-za-wyplaty-

    Bo to jakos tak sie porobilo, ze cennik nie moze byc ustawiony tak,
    jak sie bankowi podoba, tylko trzeba uzasadnic podwyzke :-)

    A, ze nie mozna uzasadnic wprowadzeniem podatku bankowego, to trzeba
    podac inny pretekst.

    Co do jednego prezes ma racje - bank koszty ma i zarobic musi.
    A zarobic coraz trudniej.

    Co to jest to "zysk netto przypadajacy na akcjonariuszy" ?
    To, co zarzad zarekomendowal na dywidende, czy maja takie duze
    obciazenia zysku ?

    J.

  • 18. Data: 2019-06-19 20:03:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cezary" 5d0a2dcc$0$537$6...@n...neostrada.pl

    To dobrze.

    Też dobrze.

    > Z firmowego mam wszystkie płatne. Kto ma bezpłatne?

    Z firmowego mam bezpłatne do ZUS I US.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-06-20 12:29:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > 1) niektórzy mogą mieć stare darmowe "Multibankowe" e-Business Class,
    > które ma darmowe przelewy wewnętrzne oraz do ZUS/US
    > 2) nowe firmy mogą mieć konto Start, które ma paczkę bezpłatnych
    > przelewów
    > 3) możesz mieć pakiet "Ja - Profesjonalista", który daje Ci konto
    > osobiste (Intensive) oraz firmowe z 20 darmowymi przelewami
    > oraz przelewami do ZUS/US/na powiązany rachunek osobisty
    > przy warunkach "2000 zł obrotu dowolną kartą debetową/kredytową
    > z oferty" + przelew do ZUS z konta firmowego
    >
    > Mnie np. dotyczy wariant 1) i 3).

    zapytałem na czacie, mam wszyskie konta gratis, karty tylko do
    intensive, a tutaj zmian nie będzie

    VISA Świat przelicza po kursie VISA, jak patrzyłem wczoraj to delikatnie
    wyżej niż średni NBP

    niedługo potestuję jak wypada VISA Świat w porównanu do revoluta

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2019-06-20 13:39:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-20, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wyżej niż średni NBP
    >
    > niedługo potestuję jak wypada VISA Świat w porównanu do revoluta

    Ja zrobiłem wczoraj zakup na 149EUR.
    Wyszło 635,61 zł, rewolut na kalkulatorze miał ok. złotówkę taniej.
    Niestety jednak revolut nie przechodzi u wielu moich dostawców
    usług (chmury), więc nie jest realną alternatywą dla mnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com