  • 11. Data: 2020-06-02 06:36:12
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 14:32, Kamil Jońca pisze:

    > Dlaczego? Pomyśl, że to nie musiało się zdarzyć "wczoraj" tylko licznik
    > sobie stopniowo rósł przez 5-10 lat. Ty nie byłeś tego świadomy, aż
    > wczoraj pyknęło "50"

    A można gdzieś sprawdzić do ilu błędnych się dobiło?
    Bo do mbanku loguję się rzadko, ale prawie zawsze z błędem -
    z rozpędu wpisuję stare hasło. Więc login swój bez błędu wpisuję ale
    błędnym hasłem to już dawno musiałem 50 przekroczyć a blokady nie
    doświadczyłem.

  • 12. Data: 2020-06-02 10:07:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Jun 2020 12:02:05 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Czy gdzieś w ST da się znaleźć informację jaki był powód
    > zablokowania?

    możliwości:
    - przekorczenie 50 prób błędnych logowań, nie pod rząd ale wszystkich
    (są liczone).

    - dwukrotna pomyłka przy wpisywaniu TANu (kodu SMS).

    -dziwne zachowanie użytkownika - wybiera opcje z menu inna ścieżką
    niż naturalna

    - i kilka innych o których nie mogę mówić ;)

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-06-02 10:08:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Jun 2020 14:25:19 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > - żeby 50 osób trafiło przez pomyłkę w ten sam identyfikator - też
    > wydaje się nieprawdopodobne

    Mi od początku istnienia mBanku zdarzyło się to 3 krotnie. O raczej
    sam sobie niż ktoś mi.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-06-02 12:16:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-02 o 10:07, Marek pisze:

> [...]
    > naturalna
    >
    > - i kilka innych o których nie mogę mówić ;)

    Czyli jesteś zorientowany ale tajne/poufne :)

    Na początku maja założyłem konto na allegro.
    Nigdy wcześniej nie miałem bo chyba kiedyś założenie wymagało czegoś
    więcej niż klikania.

    Z powodu wirusa (nie komputerowego) dostałem ofertę promocyjnego,
    darmowego włączenia na miesiąc opcji Smart. Czas leci i promocja zbliża
    się do końca no to trzeba 'obowiązkowo' znaleźć czas i poszukać (nie
    jest łatwo) co by tu można kupić co byłoby przydatne :)
    No i w sobotę się zmusiłem do znalezienia czasu na poszukiwania i udało
    mi się zrobić takie 3 zakupy. Zakupy w necie opłacamy przez m-transfer z
    KK żony.

    Jak następnego dnia pojawiła się blokada to najpierw się zastanowiłem
    czy nie zrobiliśmy czegoś nietypowego. Ale nietypowe były tylko 2 rzeczy:
    - aż 3 zakupy m-transferem jednego dnia,
    - zakupy za względnie małe kwoty (miałem problemy z uzbieraniem tych
    40zł na Smart).
    Dotychczas było po jednym zakupie co jakiś czas i nigdy za tak małe kwoty.
    Obie te nietypowości nie wydały mi się alarmujące dla banku.
    Nie były to też pierwsze zakupy z allegro bo jeden już był wtedy gdy
    konto założyłem (wtedy ponad 1k).
    Uznałem, że choć to jest teoretycznie nietypowe to nie wydaje mi się aby
    mogło być wyzwalaczem blokady. Przecież każda transakcja jest
    potwierdzana SMS-em.

    Dlatego zamiast snuć spiskowe teorie postanowiłem zapytać o jakieś
    bardziej przyziemne wytłumaczenie.

    W tej chwili to myślę, że albo 3 tanie zakupy bank uznał, za nietypowe
    zachowanie klienta, albo jest to jakiś zbieg okoliczności - że np. ktoś
    przekroczył ten licznik 50 konta żony akurat dzień po tych 3 zakupach.
    P.G.

  • 15. Data: 2020-06-02 23:39:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed53f1b$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > W FM banku (różnie nazywanym: BIZ, Smart, Nest...) zablokowałem
    > dostęp wielokrotnie, choć logowałem się tam niezbyt często; do
    > mBanku chyba ani razu nie zablokowałem dostępu, choć konta tam
    > mam od dawna; do Millennium chyba też loguję się bezproblemowo
    > i do matki, i do swego... W SyneCku logowałem się do kont: matki
    > swego i ojca...

    Do ePUAPu matki loguję się od lat bezproblemowo, ale do swego
    i ojca -- stale blokuję na 10 minut bez widocznej przyczyny...

    Do Orange i Play (by sprawdzić numeryczne terminy) -- OK...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2020-06-03 01:43:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed6cacc$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > Do Orange i Play (by sprawdzić numeryczne terminy) -- OK...

    Właśnie zablokowałem w Orange -- aby zmienić hasło... ;)
    Hasło poprawnie zmieniłem, ale kolejne logowanie
    wykazuje, że nie zmieniłem... Teraz muszę pamiętać dwa hasła?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2020-06-03 02:31:43
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marek, 02 cze 2020 w news:almarsoft.4707642339053576375
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > -dziwne zachowanie użytkownika - wybiera opcje z menu inna ścieżką
    > niż naturalna

    he he, to brzmi ciekawie - nie potrafię sobie tego wyobrazić, bo do
    większości funnkcji/opcji można dojść raczej jedną drogą

    > - i kilka innych o których nie mogę mówić ;)
    Podejrzewam, że i tak nie dotyczą zwykłych zjadaczy chleba

    zdarzyło mi się kiedyś zablokowanie możliwości przelewów po wykonaniu
    chyba z czterech, chyba prawie identycznych, w krótkim czasie

  • 18. Data: 2020-06-03 08:41:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 03 Jun 2020 00:31:43 GMT, pueblo <n...@n...pl> wrote:
    > he he, to brzmi ciekawie - nie potrafię sobie tego wyobrazić, bo do
    > większości funnkcji/opcji można dojść raczej jedną drogą

    Skryptem można na skróty.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-06-04 16:27:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Wczoraj założyłem, że ponieważ (dawno temu ustalone) hasło nie
    > spełniało obecnych wymogów mBanku to system wyłapuje takie konta i
    > stopniowo je blokuje zmuszając do ustalenia hasła zgodnego z ich
    > wymogami.

    Typowo hasła są szyfrowane jednokierunkowo, bank musiałby to sprawdzać
    podczas logowania się klienta. Normalnie takie testy przeprowadza się
    jednak podczas zmiany hasła, w innych przypadkach nie ma to sensu
    (np. w ogóle wymuszanie zmiany hasła powoduje, że część osób utraci
    dostęp, nowe hasło może nie być przechowywane bezpiecznie itp).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2020-06-04 17:07:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Typowo hasła są szyfrowane jednokierunkowo, bank musiałby to sprawdzać
    > podczas logowania się klienta.

    Oczywiste, a nie pomyślałem o tym :(

    Od czasu jak niektóre banki wprowadziły maskowane hasła (czyli dość
    dawno) nabrałem wątpliwości:
    - czy oni przechowują hashe dla każdej kombinacji maskowania (sporo
    wyjdzie),
    - czy po prostu przechowują całe hasło.

    Stąd (niby irracjonalny) pomysł, że system banku może znać hasło.
    Ale to była tylko taka sobie hipoteza powstała po zauważeniu, że przy
    odblokowywaniu dostępu dotychczasowe hasło nie może być użyte.
    P.G.