  • 1. Data: 2020-06-01 12:02:05
    Temat: mBank - zablokowany dostęp
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Wczoraj się zdarzyło, że dostęp (żony do ST mBanku) zablokowany - odblokuj.
    Nigdy wcześniej nie spotkaliśmy się z tym.
    Prawdziwa strona mBanku (odcisk palca się zgadza).

    Czy gdzieś w ST da się znaleźć informację jaki był powód zablokowania?
    P.G.

  • 2. Data: 2020-06-01 13:30:03
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: zaqu <r...@g...com>

    Konto jest blokowane po 3 następujących po sobie błędnych logowaniach lub po 50
    błędnych pojedynczych logowań od początku założenia konta ewentualnie lub zmiany
    hasła. Jednym zdaniem
    3x pod rząd - blokada
    50x - też blokada.
    Po odblokowaniu (możesz zrobić to samemu) liczniki idą od nowa.

  • 3. Data: 2020-06-01 14:25:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 13:30, zaqu pisze:
> [...]
    > 3x pod rząd - blokada
    > 50x - też blokada.
    > Po odblokowaniu (możesz zrobić to samemu) liczniki idą od nowa.

    Napisałeś, tak jakbyś miał pewną wiedzę, że tak to jest.

    Z tego wynika że albo:
    - wczoraj ktoś obcy 3 razy próbował się zalogować,
    - co jakiś czas zdarza się komuś próbować zalogować i wczoraj zdarzyło
    się to 50-ty raz.

    Powstaje pytanie, czy coś takiego mogło być przypadkiem.
    Faktem jest, że raz (kilka lat temu) zdarzyło mi się pomyłkowo wpisać
    zły identyfikator. W ten sposób podniosłem komuś stan tego licznika
    liczącego do 50. Chyba raz też zdarzyło mi się błędne wpisanie hasła -
    czyli podniosłem swój licznik.
    Ale:
    - żebym taką samą pomyłkę zrobił 50 razy - wydaje się nieprawdopodobne,
    - żeby 50 osób trafiło przez pomyłkę w ten sam identyfikator - też
    wydaje się nieprawdopodobne (ja podniosłem licznik jednej osobie i
    sobie, jeśli każdy podniósłby jednej osobie i sobie to wartość
    oczekiwana tych liczników do 50 jest 2 - prawdopodobieństwo odchyłki, że
    na jakimś numerze jest aż 50 wydaje się bliskie 0),
    - żeby trzy razy pod rząd wpisać nie swój identyfikator również wydaje
    się niemożliwe - przecież po błędzie sprawdza się czy dane są prawidłowe.

    Wychodzi mi, że jest mała szansa na to, że to był przypadek. Jak nie
    przypadek to co?

    Wczoraj założyłem, że ponieważ (dawno temu ustalone) hasło nie spełniało
    obecnych wymogów mBanku to system wyłapuje takie konta i stopniowo je
    blokuje zmuszając do ustalenia hasła zgodnego z ich wymogami.
    Ale (zakładając, że podajesz sprawdzoną wiedzę) to teraz nie wiem co o
    tym myśleć.
    P.G.

  • 4. Data: 2020-06-01 14:32:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > - żebym taką samą pomyłkę zrobił 50 razy - wydaje się nieprawdopodobne,
    > - żeby 50 osób trafiło przez pomyłkę w ten sam identyfikator - też
    Dlaczego? Pomyśl, że to nie musiało się zdarzyć "wczoraj" tylko licznik
    sobie stopniowo rósł przez 5-10 lat. Ty nie byłeś tego świadomy, aż
    wczoraj pyknęło "50"

    KJ

  • 5. Data: 2020-06-01 14:42:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:
    >Dlaczego? Pomyśl, że to nie musiało się zdarzyć "wczoraj" tylko
    >licznik
    >sobie stopniowo rósł przez 5-10 lat. Ty nie byłeś tego świadomy, aż
    >wczoraj pyknęło "50"

    Albo druga wersja - ktos wczoraj probowal sie 3x zalogowac.
    Wcale nie dziwne - wystarczy ze mu sie numerek pomylil.

    J.

  • 6. Data: 2020-06-01 14:54:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 14:32, Kamil Jońca pisze:

    > Dlaczego? Pomyśl, że to nie musiało się zdarzyć "wczoraj" tylko licznik
    > sobie stopniowo rósł przez 5-10 lat. Ty nie byłeś tego świadomy, aż
    > wczoraj pyknęło "50"

    Tak jak pisałem opierałem się na tym ile ja podniosłem tych liczników i
    na założeniu, że proces jest statystycznie losowy - czyli, że stan
    liczników ma rozkład Gaussa ze szczytem dla 2.

    Ale jeśli założyć, że ktoś ma podobny numer i tendencję do szybkiego
    wpisywania i przy tym dwie cyferki klikną mu się odwrotnie to faktycznie
    w ciągu tych nastu lat mogło mu się to 50 razy zdarzyć.
    P.G.

  • 7. Data: 2020-06-01 15:40:06
    Od: zaqu <r...@g...com>

    Mnie po prawie 6 latach udało się uzyskać 50 błędnych logowań, o ile login to raczej
    wpisuję bezbłędnie, to z hasłem czasem gdzieś się obsunie palec i już błędny login.

    Jakiś czas temu była informacja na której stronie w serwisie transakcyjnym o ostatnim
    prawidłowym i błędnym logowaniu.

  • 8. Data: 2020-06-01 15:44:11
    Od: zaqu <r...@g...com>

    Mnie po prawie 6 latach udało się uzyskać 50 błędnych logowań, o ile login to raczej
    wpisuję bezbłędnie, to z hasłem czasem gdzieś się obsunie palec i już błędny login.

    Jakiś czas temu była informacja na którejś stronie w serwisie transakcyjnym o
    ostatnim prawidłowym i błędnym logowaniu.

  • 9. Data: 2020-06-01 19:46:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" rb2tpj$n34$1$P...@n...chmurka.net

    > Tak jak pisałem opierałem się na tym ile ja podniosłem tych liczników

    Nie każdy jest Tobą -- mądrej głowie dość po słowie...
    Rozejrzyj się -- znajdziesz upartych/wytrwałych do przesady...

    -=-

    W FM banku (różnie nazywanym: BIZ, Smart, Nest...) zablokowałem
    dostęp wielokrotnie, choć logowałem się tam niezbyt często; do
    mBanku chyba ani razu nie zablokowałem dostępu, choć konta tam
    mam od dawna; do Millennium chyba też loguję się bezproblemowo
    i do matki, i do swego... W SyneCku logowałem się do kont: matki
    swego i ojca...

    Niedawno do mBanku z bezpośrednim logowaniem na matki konta miałem
    problem, ale być może nie logowałem się tam od początku, bo mam do
    matki rachunków upoważnienia...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2020-06-01 23:38:49
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Albo druga wersja - ktos wczoraj probowal sie 3x zalogowac.
    > Wcale nie dziwne - wystarczy ze mu sie numerek pomylil.

    Najczęściej to się zdarza, jak identyfikatorem od jednego banku ktoś
    próbuje się zalogować do innego. Przyznam się, że komuś tak dostęp
    zablokowałem, ale nie w mBanku, z którym dałem sobie spokój już bardzo
    dawno.

    --
    Grzexs