  • 1. Data: 2007-12-18 15:26:16
    Temat: mBank - przelewy nie poszły, a bank zaciera ślady!
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Przez blisko 7 lat posiadania kota w mBanku przyzwyczaiłem się do
    niezawodnego wykonywania przez bank zleconych przelewów.
    Pierwszy wstrząs nastąpił tydzień temu, gdy po zalogowaniu się do
    serwisu przeczytałem komunikat, że przelew zlecony na dzień 10.XII nie
    został wykonany z powodu braku środków na koncie.
    Byłem tym mocno zdziwiony, gdyż byłem przekonany, że zleciłem przelew
    środków z eMaxa na izzyKonto, ale ponieważ po tym przelewie nie było
    najmniejszego śladu, więc przyjąłem ze że to był mój błąd i że widocznie
    zapomniałem zlecić tego przelewu.
    Gdy zlecałem kolejno następny przelew (na dzień 17.XII), to dmuchając na
    zimne, dla upewnienia się sprawdziłem jeszcze w Przelewach Przyszłych,
    czy na pewno oba przelewy (tzn. eMax->izzyKonto oraz izzyKonto->Zakład
    Energetyczny) są zlecone. Oba były.
    Dzisiaj sprawdzam na koncie i jest identyczna sytuacja jak przed
    tygodniem: znowu komunikat o niewykonaniu przelewu zewnętrznego z powodu
    braku środków na izzyKoncie, a po przelewie z eMaxa na izzyKonto -
    żadnego śladu!
    Oba przelewy zlecone były na poniedziałki (10 i 17 grudnia) i oba nie
    zostały zrealizowane w identyczny sposób!
    Czy ktoś z Was doświadczył w ostatnim czasie czegoś podobnego?
    Ja rozumiem, ze czasem może coś się pokręcić i przelew zamiast pierwszą
    sesja KIR pójdzie drugą lub nawet trzecią, ale usunięcie bez śladu
    zleconego przelewu z eMaxa na izzyKonto i robienie durnia z klienta jest
    zwykłym chamstwem!
    Po raz pierwszy autentycznie wpieniłem się na mBank.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-12-19 08:30:33
    Temat: Re: mBank - przelewy nie poszły, a bank zaciera ślady!
    Od: "Bankokształciuch" <J...@g...com>

    On 18 Gru, 16:26, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Czy ktoś z Was doświadczył w ostatnim czasie czegoś podobnego?

    No ja nie miałem, ale myślę, że możesz spróbować złożyć reklamację.
    Oczywiście proponowałbym też przed następnym zleceniem zrobić sobie
    Print Screena i zapisać zlecony przelew w postaci obrazka. Może to nie
    najlepszy dowód, ale jak to mówią "lepszy rydz niż nic".

    --
    Bankokształciuch

  • 3. Data: 2007-12-19 11:59:42
    Od: s...@g...com

    On 18 Dec, 16:26, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
> [...]
    > zwykłym chamstwem!
    > Po raz pierwszy autentycznie wpieniłem się na mBank.

    A nie bylo czasem tak, ze przelew z emax na izzy i z izzy do ZE
    zleciles na ten sam dzien? Najpierw przegenerowalo sie zlecenie z izzy
    - srodkow nie bylo i nie wyszlo? Bezpieczniej jest przelac na izzy
    dzien wczesniej niz data przelewu zewnetrznego - przy dzisiejszych
    stopach % nie stracisz chyba nawet 1 grosza za ten 1 dzien, chyba, ze
    jestes wlascicielem huty aluminium ;-)

    Pzdr
    MS

  • 4. Data: 2007-12-19 12:18:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Gru, 12:59, s...@g...com wrote:

> [...]
    > dzien wczesniej niz data przelewu zewnetrznego - przy dzisiejszych
    > stopach % nie stracisz chyba nawet 1 grosza za ten 1 dzien, chyba, ze

    Nie powinno byc w takiej sytuacji adnotacji, ze przelew nie wkonal sie
    z przyczyn braku srodkow? A nie znikniecie w kosmosie?

  • 5. Data: 2007-12-19 22:09:55
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 03:59:42 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > A nie bylo czasem tak, ze przelew z emax na izzy i z izzy do ZE
    > zleciles na ten sam dzien?

    Prawie od 7 lat tak zlecam i zawsze to działało.

    > Najpierw przegenerowalo sie zlecenie z izzy
    > - srodkow nie bylo i nie wyszlo?

    Ale wtedy na izzyKoncie pozostałyby środki po wykonaniu przelewu z
    eMaxa. A ich tam nie było, przelew po prostu zniknął bez śladu!

    > Bezpieczniej jest przelac na izzy
    > dzien wczesniej niz data przelewu zewnetrznego - przy dzisiejszych
    > stopach % nie stracisz chyba nawet 1 grosza za ten 1 dzien, chyba, ze
    > jestes wlascicielem huty aluminium ;-)

    Przy kwocie 1600 zł wyszło mi 4,4 grosza dziennie na różnicy pomiędzy
    eMaxem, a izzyKontem. A nie jestem właścicielem huty aluminium :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2007-12-19 22:20:43
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 00:30:33 -0800 (PST), Bankokształciuch napisał(a):

    > No ja nie miałem, ale myślę, że możesz spróbować złożyć reklamację.

    Bez sensu. Pójdą "w zaparte", że nie zleciłem przelewu, a ja nie mam
    żadnej możliwości udowodnić im, ze kłamią. W dodatku każda minuta
    rozmowy z mLinią kosztuje 35 groszy, co szybko dałoby kwotę wyższą, niż
    mi gazownia naliczy za zwłokę. Dlatego wolałem napisać o tym zdarzeniu
    tutaj i ostrzec innych.

    > Oczywiście proponowałbym też przed następnym zleceniem zrobić sobie
    > Print Screena i zapisać zlecony przelew w postaci obrazka. Może to nie
    > najlepszy dowód, ale jak to mówią "lepszy rydz niż nic".

    Przy ponowieniu przelewu tak właśnie zrobiłem, ale jeśli wykonuje się
    kilkaset przelewów rocznie, to na dłuższa metę może być to uciążliwe.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2007-12-19 22:31:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Gru, 23:09, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Prawie od 7 lat tak zlecam i zawsze to działało.

    > Ale wtedy na izzyKoncie pozostałyby środki po wykonaniu przelewu z
    > eMaxa. A ich tam nie było, przelew po prostu zniknął bez śladu!

    Moze jak dzisiaj - jakas awaria i w tym czasie maialo sie przemielic?
    Ale to, ze znikly slady swiadczy, ze rownaja do Polbanku...:(

  • 8. Data: 2007-12-19 23:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Bez sensu. Pójdą "w zaparte", że nie zleciłem przelewu, a ja nie mam
    > żadnej możliwości udowodnić im, ze kłamią.

    Głębszy sens tej reklamacji jest taki, że ktoś poszuka błędu w systemie i
    go naprawi. Może bank jeszcze nie wie o tym problemie. Daj im szansę.

  • 9. Data: 2007-12-20 09:07:17
    Od: s...@g...com

    On 19 Dec, 23:09, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Prawie od 7 lat tak zlecam i zawsze to działało.

    > Ale wtedy na izzyKoncie pozostałyby środki po wykonaniu przelewu z
    > eMaxa. A ich tam nie było, przelew po prostu zniknął bez śladu!
    Skoro tak, to jestem ciekawy dalszych losow tej sprawy.
    No i zaczne sprawdzac, czy moje ustawione wczesniej przelewy wychodza.

    > Przy kwocie 1600 zł wyszło mi 4,4 grosza dziennie na różnicy pomiędzy
    > eMaxem, a izzyKontem. A nie jestem właścicielem huty aluminium :)
    Rzeczywiscie - pomijajac ewentualny wplyw belkowego - co do 1/10
    grosza sie zgadza - 4,4 grosza.
    Pozdrawiam

    MS

  • 10. Data: 2007-12-20 20:34:20
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 20 Dec 2007 00:15:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Głębszy sens tej reklamacji jest taki, że ktoś poszuka błędu w systemie i
    > go naprawi. Może bank jeszcze nie wie o tym problemie. Daj im szansę.

    Dałem im tę szansę, ale było jeszcze gorzej niż myślałem.
    Pani na mLinii oznajmiła mi, że przelew się nie wykonał, ponieważ
    przelewy z eMaxa są możliwe tylko z datą bieżącą, a jeśli zleci się
    przelew z datą przyszłą, to przelew się nie wykonuje.
    Po moich protestach, ze ja od 7 lat zawsze te przelewy wykonuję z datą
    przyszłą, skonsultowała się z kimś innym, po czym stwierdziła, że to
    niemożliwe i podtrzymała swoje dotychczasowe stanowisko.
    Ponieważ dalsza rozmowa w stylu "dziad przemawiał do obrazu" nie miała
    sensu, poprosiłem o przysłanie mi pisemnej odpowiedzi na moja
    reklamację.
    Do tej pory do mBanku żywiłem bardzo ciepłe uczucia, ale ostatnie
    wydarzenia mocno je schłodziły.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof