  • 1. Data: 2009-02-28 09:35:50
    Temat: mBank / koniec lokaty / coś mieszajo
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    Elo,

    28go miała mi się skończyć lokata,
    dziś patrzę na rachunek, a tam są już pieniądze (dostępne środki
    odpowiadające kwocie lokaty plus odsetki), ale w historii operacji:

    1. brak przelewu z lokaty,
    2. brak wysokości naliczonych odsetek

    ale za to są takie wpisy:

    KAPITALIZACJA ODSETEK-OBCIĄŻENIE (-5 gr)
    STORNO UZNANIA - KOREKTA ODSETEK DODATNICH
    KOREKTA PODATKU OD ODS. KAP.-UZN. (+1 zł)

    poprzednio jak wygasała lokata, to miałem kolejno pozycje:

    WYGAŚNIĘCIE LOKATY TERMINOWEJ
    ODSETKI LOKAT TERMINOWYCH
    PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH

    może to ktoś wyjaśnić ?

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2009-02-28 10:31:37
    Temat: Re: mBank / koniec lokaty / coś mieszajo
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-28, Mariusz Tasarz <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > STORNO UZNANIA - KOREKTA ODSETEK DODATNICH
    > KOREKTA PODATKU OD ODS. KAP.-UZN. (+1 zł)
    >
    > poprzednio jak wygasała lokata, to miałem kolejno pozycje:

    Sprawdź historię rachunku, ale ustaw datę na poniedziałek.
    mBank tak ma, że księguje operacje w weekendowe w poniedziałek i robi
    rózne dziwne storna przy tej okazji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-02-28 11:39:42
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    > Sprawdź historię rachunku, ale ustaw datę na poniedziałek.
    > mBank tak ma, że księguje operacje w weekendowe w poniedziałek i robi
    > rózne dziwne storna przy tej okazji.

    dzięki, pojawiło się co trzeba
    teraz inna rzecz mnie ciekawi - z podzielenia otrzymanych odsetek
    przez kwotę lokaty wyszło, że wypłacili 8,057 %, a nie 8,08%, za luty
    płacą jakoś mniej (bo krótszy) ?

  • 4. Data: 2009-02-28 12:06:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 28 Feb 2009 01:35:50 -0800 (PST), Mariusz Tasarz
    <m...@g...com> wrote:

    >dziś patrzę na rachunek, a tam są już pieniądze (dostępne środki
    >odpowiadające kwocie lokaty plus odsetki), ale w historii operacji:
    >
    >1. brak przelewu z lokaty,
    >2. brak wysokości naliczonych odsetek
    Standard - dzis sobota, wiec trzeba patrzec na historie do
    poniedzialku. Bylo wielokrotnie na grupie.

    >KAPITALIZACJA ODSETEK-OBCIĄŻENIE (-5 gr)
    >STORNO UZNANIA - KOREKTA ODSETEK DODATNICH
    >KOREKTA PODATKU OD ODS. KAP.-UZN. (+1 zł)
    moze wyplacales z bankomatu lub placiles karta 31.01? Odsetki za
    styczen naliczyli przed Twoja wyplata a teraz koryguja.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2009-02-28 13:01:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    >przez kwotę lokaty wyszło, że wypłacili 8,057 %, a nie 8,08%, za luty
    płacą jakoś mniej (bo krótszy) ?

    Licza tyle samo:

    jakby nie liczyc: x*0,08*28/365 < x*0,08*31/365

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-28 18:03:37
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    oko, już wszystko rozumiem, dzięki za wzorki :)
    tak się złożyło, że jedną lokatę miałem założoną 29 listopada i
    powinna się skończyć 29 lutego, a że takiego dnia nie ma, to była to
    lokata 91 dniowa (zamiast 92 jak się wcześniej spodziewałem)

    pozdrawiam

    Mariusz