  • 1. Data: 2013-03-19 09:15:16
    Temat: mBank i bezstykówki - coś się zmieniło?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Po aferze przy której wyszło że banki mają w dupie bezpieczeństwo pieniędzy
    klientów mBank łaskawie pozwolił na blokowanie transakcji offline. Szczerze
    mówiąc nie skorzystałem z tego, bo doceniam wygodę transakcji bezstykowych -
    wolałbym, by po prostu karta nie pozwoliła na więcej niż 3 transakcje
    bezstykowe/offline w jednym dniu i żądała online przy każdej transakcji >50PLN.

    Pierwsze pytanie: czy to w ogóle możliwe technicznie?
    Drugie pytanie: jeśli możliwe, to czy możliwe jest takie przeprogramowanie
    chipa przez bank (jeśli wcześniej nie był odpowiednio ustawiony)?
    Trzecie, retoryczne: ciekawe czy mBank będzie łaskaw w ogóle o tym pomyśleć :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2013-03-19 13:55:33
    Temat: Re: mBank i bezstykówki - coś się zmieniło?
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-03-19 09:15, Jacek Osiecki pisze:
    > Po aferze przy której wyszło że banki mają w dupie bezpieczeństwo pieniędzy
    > klientów mBank łaskawie pozwolił na blokowanie transakcji offline.

    Jak to załatwić? Czy trzeba iść osobiście do oddziału mBanku?

    --
    animka

  • 3. Data: 2013-03-19 18:09:41
    Od: mac <m...@a...pl>

> [...]
    > bezstykowe/offline w jednym dniu i żądała online przy każdej transakcji >50PLN.
    >
    > Pierwsze pytanie: czy to w ogóle możliwe technicznie?

    chyba tak skoro Eurobank w regulaminie (czy czyms takim) dotyczacym kart
    zblizeniowych pisze ze max dziennie (w Polsce) to 100 PLN po czym trzeba
    uzyc z PINem (za granica max 2 transakcje)

    m.

  • 4. Data: 2013-03-19 18:50:34
    Od: mmk <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 18:09:41 UTC+1 użytkownik mac napisał:

> [...]
    > zblizeniowych pisze ze max dziennie (w Polsce) to 100 PLN po czym trzeba
    > uzyc z PINem (za granica max 2 transakcje)

    Mogę potwierdzić, że w przypadku karty Eurobanku tak to rzeczywiście działa (karta
    kredytowa VISA Gold Perfect). Specjalnie zrealizowałem pod rząd kilka transakcji
    zbliżeniowych i to wyłącznie w punktach, gdzie terminal nie wymusza sam z siebie
    autoryzacji on-line (kod autoryzacji na slipie "(3)(N)"). Próba zapłaty zbliżeniowo w
    kolejnej transakcji, która spowodowałaby przekroczenie łącznej kwoty 100 PLN,
    zakończyła się wymuszeniem użycia styku i podania PIN, a sama transakcja poszła
    on-line (kod (1)(F)).

  • 5. Data: 2013-03-19 19:23:57
    Od: mac <m...@a...pl>

    W dniu 2013-03-19 18:50, mmk pisze:
    > W dniu wtorek, 19 marca 2013 18:09:41 UTC+1 użytkownik mac napisał:
    >
    > Mogę potwierdzić, że w przypadku karty Eurobanku tak to rzeczywiście działa (karta
    kredytowa VISA Gold Perfect).

    a moge prosic o info czy ta karta jest "płaska" czy "wypukła" - niestety
    takiej informacji nie ma na stronach Eurobanku a z obrazkow ciezko sie
    domyslic

    m.

  • 6. Data: 2013-03-19 20:29:05
    Od: mmk <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 19:23:57 UTC+1 użytkownik mac napisał:
    > a moge prosic o info czy ta karta jest "płaska" czy "wypukła" - niestety
    > takiej informacji nie ma na stronach Eurobanku a z obrazkow ciezko sie
    > domyslic
    >
    > m.

    Karta jest "wypukła", choć przypuszczam, że nie ma to żadnego znaczenia dla sposobu
    działania zabezpieczeń. Ważne jest to, że chip na karcie "sam" zlicza kwoty
    transakcji zbliżeniowych i po przekroczeniu limitu wymusza transakcję stykową, z PIN
    i autoryzacją on-line. A więc przekręt możliwy w przypadku kart mBanku (tj.
    kilkadziesiąt, kilkaset (?) transakcji zbliżeniowych offline pod rząd), tutaj jest -
    na szczęście - nie do zrobienia.

    Przykre, że mBank tak dał ciała ze swoimi zbliżeniówkami. Pytanie, dlaczego nie
    zdefiniował sensownej wartości licznika transakcji na chipie karty? A co gorsza,
    potem w żywe oczy okłamywał opinię publiczną, w tym i red. Samcika (o w tym odcinku
    blogu: http://samcik.blox.pl/2013/02/Zblizeniowa-zalamka-ws
    zystko-o-co-boicie-sie.html), że tego się nie da ustawić! A na szybcika, po krytyce
    mediów, wprowadzone przez mBank rozwiązanie polegające na możliwości całkowitego
    wyłączenia płatności zbliżeniowych (uwaga, wymaga to kontaktu z mLinią), to wylewanie
    dziecka z kąpielą... Przecież płatności zbliżeniowe, ale z sensownymi limitami, to
    całkiem wygodne i dość bezpieczne rozwiązanie.

  • 7. Data: 2013-03-19 20:32:33
    Od: mac <m...@a...pl>

    W dniu 2013-03-19 20:29, mmk pisze:

    > Karta jest "wypukła", choć przypuszczam, że nie ma to żadnego znaczenia dla sposobu
    działania zabezpieczeń.

    a ta informacja nie jest mi potrzebna ze wzgledu na zblizeniowki - chce
    se "wyrobic" KK a zalezy mi na wypuklej ze wzgledu na wakacyjny wyjazd

    m.

  • 8. Data: 2013-03-19 20:42:32
    Od: mmk <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 20:32:33 UTC+1 użytkownik mac napisał:
> [...]
    dla sposobu dzia�ania zabezpiecze�.

    > a ta informacja nie jest mi potrzebna ze wzgledu na zblizeniowki - chce
    >
    > se "wyrobic" KK a zalezy mi na wypuklej ze wzgledu na wakacyjny wyjazd
    >

    > m.

    Nie używałem tej karty zagranicą, więc nie powiem, czy nie sprawi jakichś problemów,
    ale w Polsce działa mi bezproblemowo. A poza tym jeszcze bonusik w postaci moneybacku
    (0,5 albo 1,0% zależnie od obrotów w danym cyklu) od zakupów na stacjach paliw i w
    marketach :-)
    PIN na karcie jest off-line, co też może być zagranicą zaletą tej karty.

    Jeden minus, to system transakcyjny - w ogóle nie pokazuje blokad na karcie, widać
    dopiero zaksięgowane operacje (oczywiście chodzi o transakcje, które idą on-line - w
    przypadku tych off-line, trudno mówić o blokadach...)

  • 9. Data: 2013-03-19 20:54:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mac wrote:

    > chyba tak skoro Eurobank w regulaminie (czy czyms takim) dotyczacym
    > kart zblizeniowych pisze ze max dziennie (w Polsce) to 100 PLN po
    > czym trzeba uzyc z PINem (za granica max 2 transakcje)

    Ciekawe jak bank, w którym nic nie dzieje się online, realizuje to w
    praktyce?

  • 10. Data: 2013-03-19 21:03:33
    Od: mmk <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 20:54:46 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Ciekawe jak bank, w którym nic nie dzieje się online, realizuje to w
    >
    > praktyce?

    Możesz rozwinąć pytanie? Czy chodzi Ci o zacytowany wyżej zapis regulaminu? Jeżeli
    tak, to odpowiedź jest prosta... To nie bank tego pilnuje, tylko sama karta, a
    konkretnie chip na karcie, czyli taki malutki komputerek ;-) Wystarczy, że są w tym
    chipie zapisane limity transakcji zbliżeniowych (kwotowe/ilościowe), zgodne z tym
    regulaminem, a wtedy to, czy bank jest on-line, czy off-line (cokolwiek miałoby to wg
    Ciebie znaczyć), nie ma znaczenia.