Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2002-05-07 12:25:16
Temat:mBank czy Inteligo
Od:"Tomasz Makara" <t...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mBank czy Inteligo - wiem że temat był już kilka razy poruszany - nie śledzę
listy więc nie wiem czy moje spostrzeżenia którymi poniżej chcę się
podzielić też już były "obrabiane".

Zaznaczam także, że nie pracuję w żadnym banku ;-)

Mam rachunki i karty kredytowe w obu bankach i z obu korzystam (algorytmem
się nie będę dzielił :-).
Tak się złożyło że w trakcie długiego weekendu spędzanego za granicą miałem
NATYCHMIASTOWĄ potrzebę zablokowania obu kart kredytowych. "Przygoda"
skonczyła się na szczęście szczęśliwie ale mBank wypadł w niej zdecydowanie
lepiej.
Miałem w komórce wstukane numery do obu banków. Procedura bokowania kart
kredytowych:

mBank: Telefon do mBanku, naciskam, 0 potem znowu 0, i jeszcze raz 0 i
jeszcze raz 0 i dostaję się do OPERATORA, blokuję konto - szybko, łatwo i
przyjemnie (wypytali mnie o kilka rzeczy oczywiście) (te cztery zera to poto
żeby nie wysłuchiwać tony komunikatów).

Inteligo: Telefon do Inteligo - pyta o numer klienta, ja na swoje
nieszczęście nie pamiętam. Zera nie pomagają/nie skutkują. Telefon na +48 22
913 - biuro numerów TPSA ma tylko telefon 0-801xxxxx - z zagranicy z komórki
się nie dodzwonię. Prubuję +48 81 913 biuro numerów z Lublina ma telefony do
Inteligo (w sumie tam się przecież miesci Inteligo) ale telefony okazują się
nieaktualne. Jak tu znaleźć telefon do jakiejś normalnej infolinii ???
Kawiarnia internetowa ? Nie było w zasięgu wzroku, wsiadłem w metro i w 20
minut (STRAAAAAASZNIE dużo czasu) byłem w hotelu, dostałem się do numeru
klienta i zablokowałem kartę.

W sumie nic się nie stało - z żadnego konta nic nie ubyło, oba banki
wystawią duplikaty za darmo (taką mam nadzieję ;-) ), ale stanowczo większy
stres miałem w przypadku Inteligo.

Jak jest taka sytuacja to się nieco inaczej myśli.
Po powrocie z czystej ciekawości co by było gdybym nie miał komórki
przeanalizowałem także możliwość znalezienia mBanku przez biuro numerów -
pod (22) 913 o takim banku nie słyszeli (ciekawe), w Łodzi (42) 913 mają
tylko numer 0-801xxxx - można pytać o BRE Bank ale tego już nie testowałem -
podejżewam że mBank byłoby łatwiej znaleźć niż Inteligo.

Także po powrocie już na spokojnie spróbowałem się dostać do niedysponentki
z Inteligo - kombinacją 0#0# (dwukrotne podania złego numeru klienta) można
się dostać do muzyczki - po kilkunastu sekundach odzywa się miły głos - ale
tego niestety nie wiedziałem, a w tle muzyki nie ma niestety żadnej
zapowiedzi (nie wiadomo czy zrzuciło połączenie czy czeka na ponowne
podanie numeru klienta - w stresowej sytuacji nie zwróciłem na to zbyt
głębokiej uwagi)

W sumie małe 1:0 dla mBanku.

Pozdrawiam
Tomek

PS. Z Inteligo nie zamierzam rezygnować - kurs wymiany mają jednak trochę
lepszy niż mBank- za granicą karta wypada trochę lepiej (I nie jest to
jedyna zaleta Inteligo).

2. Data: 2002-05-07 12:57:43
Temat:Re: mBank czy Inteligo
Od:"Pan Bambaryla" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Tomku!!

Użytkownik "Tomasz Makara" <t...@c...com.pl> napisał w
wiadomości news:3cd7c7af@news.microsoft.com...
> Mam rachunki i karty kredytowe w obu bankach i z obu korzystam (algorytmem
> się nie będę dzielił :-).

Jednak podziel się, proszę, Twoim patentem... ;-)

Pzdr,
Bam

3. Data: 2002-05-07 13:00:57
Od:w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, May 07, 2002 at 02:57:43PM +0200, Pan Bambaryla wrote:

> Użytkownik "Tomasz Makara" <t...@c...com.pl> napisał w
> wiadomości news:3cd7c7af@news.microsoft.com...
>
> Jednak podziel się, proszę, Twoim patentem... ;-)

Ja tez bym poprosil, chociaz te czesc na uzyskanie kart kredytowych w
mbanku i inteligo. Potem sobie juz jakos poradze. ;-)

--

--w

4. Data: 2002-05-07 14:06:37
Od:Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tez bym poprosil, chociaz te czesc na uzyskanie kart kredytowych w
> mbanku i inteligo. Potem sobie juz jakos poradze. ;-)

Nie czepiajcie sie tak strasznie kolegi Tomasza, tylko dlatego, że użył
złego nazewnictwa.
Tak na marginesie to Inteligo udostępnia specjalny numer do zastrzegania
kart: +48 (81) 5356666 i numer do operacji bankowych: +48 (81) 5356789.
MBank nie jestem pewien czy posiada numer specjalny do zastrzegania
kart, numer do telefonu komórkowego to +48 (42) 6762265.

Pozdrawiam,
Mariusz.

5. Data: 2002-05-07 14:29:05
Od:"minik" <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

> mBank czy Inteligo

Skarpeta

6. Data: 2002-05-07 16:16:43
Od:"Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam tak na marginesie jak komuś się uda zadzwonic pod nr +48 (81) 5356666
to serdecznie gratuluje

Andrzej

7. Data: 2002-05-07 17:06:50
Od:"BUCKS" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Witam tak na marginesie jak komuś się uda zadzwonic pod nr +48 (81)
5356666
> to serdecznie gratuluje

A czemu???
Ja zadzwoniłem i po niecałych 10sekundach mogłem rozmawiać z konsultantką.
Połączenie jest nawiązywane od razu, problem może być gdy w danej chwili
będzie nieco większy ruch, to pewnie posłuchasz muzyczki czekając na
konsultanta ale narazie jest OK.

Pozdrawiam
BUCKS