  • From: "Tomasz Makara" <t...@c...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mBank czy Inteligo
    Date: Tue, 7 May 2002 14:25:16 +0200

    mBank czy Inteligo - wiem że temat był już kilka razy poruszany - nie śledzę
    listy więc nie wiem czy moje spostrzeżenia którymi poniżej chcę się
    podzielić też już były "obrabiane".

    Zaznaczam także, że nie pracuję w żadnym banku ;-)

    Mam rachunki i karty kredytowe w obu bankach i z obu korzystam (algorytmem
    się nie będę dzielił :-).
    Tak się złożyło że w trakcie długiego weekendu spędzanego za granicą miałem
    NATYCHMIASTOWĄ potrzebę zablokowania obu kart kredytowych. "Przygoda"
    skonczyła się na szczęście szczęśliwie ale mBank wypadł w niej zdecydowanie
    lepiej.
    Miałem w komórce wstukane numery do obu banków. Procedura bokowania kart
    kredytowych:

    mBank: Telefon do mBanku, naciskam, 0 potem znowu 0, i jeszcze raz 0 i
    jeszcze raz 0 i dostaję się do OPERATORA, blokuję konto - szybko, łatwo i
    przyjemnie (wypytali mnie o kilka rzeczy oczywiście) (te cztery zera to poto
    żeby nie wysłuchiwać tony komunikatów).

    Inteligo: Telefon do Inteligo - pyta o numer klienta, ja na swoje
    nieszczęście nie pamiętam. Zera nie pomagają/nie skutkują. Telefon na +48 22
    913 - biuro numerów TPSA ma tylko telefon 0-801xxxxx - z zagranicy z komórki
    się nie dodzwonię. Prubuję +48 81 913 biuro numerów z Lublina ma telefony do
    Inteligo (w sumie tam się przecież miesci Inteligo) ale telefony okazują się
    nieaktualne. Jak tu znaleźć telefon do jakiejś normalnej infolinii ???
    Kawiarnia internetowa ? Nie było w zasięgu wzroku, wsiadłem w metro i w 20
    minut (STRAAAAAASZNIE dużo czasu) byłem w hotelu, dostałem się do numeru
    klienta i zablokowałem kartę.

    W sumie nic się nie stało - z żadnego konta nic nie ubyło, oba banki
    wystawią duplikaty za darmo (taką mam nadzieję ;-) ), ale stanowczo większy
    stres miałem w przypadku Inteligo.

    Jak jest taka sytuacja to się nieco inaczej myśli.
    Po powrocie z czystej ciekawości co by było gdybym nie miał komórki
    przeanalizowałem także możliwość znalezienia mBanku przez biuro numerów -
    pod (22) 913 o takim banku nie słyszeli (ciekawe), w Łodzi (42) 913 mają
    tylko numer 0-801xxxx - można pytać o BRE Bank ale tego już nie testowałem -
    podejżewam że mBank byłoby łatwiej znaleźć niż Inteligo.

    Także po powrocie już na spokojnie spróbowałem się dostać do niedysponentki
    z Inteligo - kombinacją 0#0# (dwukrotne podania złego numeru klienta) można
    się dostać do muzyczki - po kilkunastu sekundach odzywa się miły głos - ale
    tego niestety nie wiedziałem, a w tle muzyki nie ma niestety żadnej
    zapowiedzi (nie wiadomo czy zrzuciło połączenie czy czeka na ponowne
    podanie numeru klienta - w stresowej sytuacji nie zwróciłem na to zbyt
    głębokiej uwagi)

    W sumie małe 1:0 dla mBanku.

    Pozdrawiam
    Tomek

    PS. Z Inteligo nie zamierzam rezygnować - kurs wymiany mają jednak trochę
    lepszy niż mBank- za granicą karta wypada trochę lepiej (I nie jest to
    jedyna zaleta Inteligo).