  • 1. Data: 2002-05-07 12:57:37
    Temat: Karta Maestro LG Petro Bank S.A. w USA (długawe)
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich!
    Właśnie wypróbowałem kartę Maestro LG Petro Bank S.A. w Płd. Zachodnich
    Stanach:
    Taos (Nowy Meksyk), San Francisco, Los Angeles. Przed wyjazdem w Polsce
    spytałem się czy na karta to aby będzie działać w USA. Otrzymałem gorące
    zapewnienia od banku, że na pewno będzie działa (jedyny problem to podwójne
    przeliczanie -z dolarów na EURO i z EURO na złotówki). Jakież było moje
    zdziwienie kiedy nie tylko w zwykłych placówkach pocztowych ale w
    największych bankach Stanów w ogóle nie działała a na usilne próby dokonania
    nią czegokolwiek w bankomacie otrzymywałem wydruk:
    "Invalid Card. Please contact your financial institution or use another
    card".
    Toteż skontaktowałem się z LG i zarzucili mi że jej nie aktywowałem -dobre
    sobie jak kilka dni wcześniej wybierałem na nią kasę z bankomatu EURONETU.
    Następnie pani stwierdziła, że najprawdopodobniej korzystałem z bankomatów
    tylko na karty wypukłe i "trzeba uważać" z jakich bankomatów się korzysta w
    USA. Ja nie wiem z jakich korzystałem w tym momencie ale po ilości
    odwiedzonych punktów i poczt na pewno chociaż na jeden trafiłem. Na koniec
    pani stwierdziła, że "założeniem banku" jest żeby karty działały ale
    praktyka pokazuje inaczej...
    Wall
    P.S. Nie muszę dodawać, że miałem inne karty -np. VISA Electron BZ WBK bez
    problemów.

  • 2. Data: 2002-05-07 13:25:48
    Temat: Re: Karta Maestro LG Petro Bank S.A. w USA (długawe)
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wall" <w...@i...pl> wrote in message news:ab8iv4$k26$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > zdziwienie kiedy nie tylko w zwykłych placówkach pocztowych ale w
    > największych bankach Stanów w ogóle nie działała...

    A to szkoda, żeśmy się nie umówili gdzieś w LA ;-)))

    Moje wrażenia z takich stanów jak Arizona, Utah, Nevada i California są
    takie, że kartami VE (konkretnie VE MultiBanku) można płacić w ok 70-80%
    przypadków. Nie należy się zupełnie przejmować tym, że chyba nigdzie nie ma
    naklejek Visa Electron (ja nie widziałem) - sprzedawcy przyjumują karty VE
    bez mrugnięcia okiem - nikt nie zrobił zdziwionej miny. Udało mi się także
    zapłacić za paliwo w automatycznym dystrybutorze kartą VE
    Jedna uwaga - w sklepach prawie zawsze sprawdzano mi ID. I przy VE i VC
    okazywałem paszport - trzeba być na to więc przygotowanym i nosić paszport
    przy sobie.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 3. Data: 2002-05-07 13:28:05
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Wall" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wall
    > P.S. Nie muszę dodawać, że miałem inne karty -np. VISA Electron BZ WBK bez

    Ciekawe czy za opisaną sytuację odpowiada Bank LG (ten bank chyba ledwo
    dycha?)
    czy też dotyczy to również innych emitentów kart systemu Europay INT. np.
    e-Integrum?
    jt

  • 4. Data: 2002-05-07 13:32:18
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    "J.Trzeciak" wrote:

> [...]
    > dycha?)
    > czy też dotyczy to również innych emitentów kart systemu Europay INT. np.

    Też jestem ciekaw tego faktu. Chociaż karty LG są obsługiwane przez
    Polcard więc niby dość poważną firmę i raczej nie powinno być z tym
    problemu.

    Czy autor wątku mógłby nam napisać czy na tych bankomatach były naklejki
    MC/Maestro?

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2002-05-07 13:36:45
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    czesc
    ja z pytaniem troche bede odstawal od tematu, ale:

    > Ciekawe czy za opisaną sytuację odpowiada Bank LG (ten bank chyba ledwo
    > dycha?)

    czemu "ledwo dycha"? zbierac forse? oproznaic lg-net'a?
    zrywac lokaty?
    zbyhó

  • 6. Data: 2002-05-07 13:45:49
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

    Użytkownik "zbyhó" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > czesc
    > ja z pytaniem troche bede odstawal od tematu, ale:

    > czemu "ledwo dycha"? zbierac forse? oproznaic lg-net'a?
    > zrywac lokaty?
    > zbyhó

    Ma powiązaniania kapitałowe z upadłym koreańskim gigantem ? Chyba, że się
    mylę.
    Inwestuj bezpiecznie.
    pzdr.
    jt

  • 7. Data: 2002-05-07 13:54:05
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    > Ma powiązaniania kapitałowe z upadłym koreańskim gigantem ? Chyba, że się
    > mylę.
    > Inwestuj bezpiecznie.

    nota, kurde ale czy to ma/bedzie miec az taki wplyw na ten nasz maly (w
    sklai swiatowej) i duzy zarazem (21 miejsce czy jakos tak w Gazecie
    Bankowej)?
    czy koreanczycy pocagna za soba LGPetro? bo przeciez ta grupa kapitalowa
    (pisales o powiazaniach) to nie tylko samochody czy nasz LG Pietro, ale tez
    produkcja lekow, sprzetu agd...
    watpliwosc jeszcze budzi to ze przeciez lg chce/zamierza/juz kupili (do
    wyboru wg stanu faktycznego) "nordyci"...
    kolejna watpliwosc - poostalosci po fabrykach samochodowych sa dzielone i
    czesc z nich jest sprzedawana, m.in. GM poluje na ochlapy...
    jakis czas temu byly tez pogloski, jeszcze przed kupnem przez nordee ze beda
    laczyc sie z Bankiem Pzemyslowym Łodz... (choc ten argunemt to zadna
    watpiwosc i zaden argument - ;-)))
    a czy LG nie zajmowal sie tez ubezpieczeniami...

    i to wszystko mialoby pierdalnac???

    > pozdrawiam
    > jt

    rowniez sedecznie
    zbyhó janke

  • 8. Data: 2002-05-07 14:04:08
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

    > i to wszystko mialoby pierdalnac???
    >
    > rowniez sedecznie
    > zbyhó janke

    Nic nie trwa wiecznie.
    jt

  • 9. Data: 2002-05-07 14:06:00
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy autor wątku mógłby nam napisać czy na tych bankomatach były naklejki
    > MC/Maestro?

    Tak były.
    Pozdrawiam Wall

  • 10. Data: 2002-05-07 14:06:25
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

> [...]
    > bez mrugnięcia okiem - nikt nie zrobił zdziwionej miny. Udało mi się także
    > zapłacić za paliwo w automatycznym dystrybutorze kartą VE

    A mi na stacji nie udalo mi sie nigdy zaplacic karta plaska (Floryda, Arizona,
    Nevada), nawet wypukla czasem trzeba bylo zmienic (w sklepach nigdy nie bylo
    problemu).

    > Jedna uwaga - w sklepach prawie zawsze sprawdzano mi ID. I przy VE i VC
    > okazywałem paszport - trzeba być na to więc przygotowanym i nosić paszport
    > przy sobie.

    Kurcze... moze w jakims innym kraju bylem bo nigdy mi nie sprawdzali :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl