  • 1. Data: 2002-09-24 09:30:30
    Temat: mBank - co będzie jak nie zaktalizuje nr rach.
    Od: "Piotrek K" <n...@b...gnet.pl>

    Witam

    W mBanku pojawil sie komunikat o koniecznosci aktualizacji numeru rachunku z
    24 cyfrowego do 26
    Co sie stanie po 1 października jesli mam zlecenie stale i podany 24 cyfrowy
    numer rachunku w swoim banku i nie zaktalizuje numeru rachunku do 26
    cyfrowego ?
    Czy przelew nie zostanie zrealizowany ? czy pieniadze wrócą ? czy polecą
    gdzieś w kosmos ?

    Pozdrawiam

    PiotreK

  • 2. Data: 2002-09-24 11:13:15
    Temat: Re: mBank - co będzie jak nie zaktalizuje nr rach.
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Piotrek K wrote:

> [...]
    > rachunku do 26 cyfrowego ?
    > Czy przelew nie zostanie zrealizowany ? czy pieniadze wrócą ? czy

    Niestety nie da się tego przewidzieć. Najprawdopodobniej będzie OK albo
    wrócą.

  • 3. Data: 2002-09-24 18:48:55
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 24 Sep 2002 11:30:30 +0200, "Piotrek K"
    <n...@b...gnet.pl> wrote:

> [...]
    >cyfrowego ?
    >Czy przelew nie zostanie zrealizowany ? czy pieniadze wrócą ? czy polecą

    Taki przelew w ogole nie powinien wyjsc z innego banku. Przelewy do
    bankow akceptujacych tylko i wylacznie IBAN (NRB) powinny byc
    zatrzymane przez bank wysylajacy, jesli numer rachunku nie jest zgodny
    z algorytmem.
    Inna sprawa, ze zapewne w wielu bankach stosowne dane z KIR-u zapewne
    nie zostana zaktualizowane od razu, jak to sie czesto dzieje, i w
    pierwszych dniach przelewy do mBanku bez cyfr kontrolnych moga wyjsc.
    Wtedy nalezy spodziewac sie zwrotu.

    PGR