  • 11. Data: 2004-10-19 09:49:47
    Temat: Re: [OT]Re: mBank - bekowy bank :-)
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Bardzo rzadko (co 1-1,5 roku), ale czasem pieniadze splywaja z innych
    > czesci swiata, a ja nie mam mozliwosci poinformowac o tym tych
    > podmiotow.

    No to nie masz wyjścia - jesteś "skazany" na trzymanie tam konta :-) Ciekawe
    jest to co piszesz - nie masz mozliwości poinformowania kontrahentów? Trochę
    dziwne :-)

    > No ale numer,
    > anyway rozejrze sie czy nie da sie przekwalifikowac na konto bez
    > oplat (ale ZTCW w BZWBK bez regularnych wplywow chyba nie).

    W BZWBK w ogóle nie ma bezpłatnych kont (złotowych) z tego co sie orientuję.
    Być może zwalniają z opłat VIPów, ale nie sądzę żeby to był Twój przypadek
    :-)

    > Natomiast na ogolnienie mojego pytania nadal nie znam odpowiedzi. Jak
    > dlugo banki w Polsce (mniej wiecej, zdaje sobie sprawe ze moze byc
    > bardzo roznie, a czesciowo nawet nieokreslone) toleruja 0zl na
    > platnych kontach i niedozwolony debet.

    Na to pytanie odpowiedziałby albo ktoś z banku, albo ktoś kto ma takie
    "doświadczenie" z danym bankiem - tutaj chyba nikt nie odpowie. Pytanie "po
    co Ci to" wraca jak bumerang ;-) Naprawdę warto ryzykować debety, komornika,
    wpisanie na czarną listę za 120 zł (konto podstawowe w BZWBK chyba 5 PLN
    kosztuje, a karty przecież nie musisz brać) ?

  • 12. Data: 2004-10-19 10:08:09
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cl2o18$6rf$1@news.onet.pl grupowicz Glenn napisał:

    > No to nie masz wyjścia - jesteś "skazany" na trzymanie tam konta :-)
    > Ciekawe jest to co piszesz - nie masz mozliwości poinformowania
    > kontrahentów? Trochę dziwne :-)

    Kontrahentów? ROTFL- ja bym ich tak nie nazwał.
    Napisałem 'podmiotow' by fachowo brzmiało :-P
    Nie wszedzie jest tak ze .. internet, telefony, Ameryka.
    Zreszta po co sie tlumacze. Zadalem pytanie i prosilem o ew. odpowiedz.

    > orientuję. Być może zwalniają z opłat VIPów, ale nie sądzę żeby to był
    > Twój przypadek :-)

    Rowniez nie sadze :-) Pelna zgoda.

> [...]
    > komornika, wpisanie na czarną listę za 120 zł (konto podstawowe w BZWBK
    > chyba 5 PLN kosztuje, a karty przecież nie musisz brać) ?

    Ok. Dzieki za poswiecony czas.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 13. Data: 2004-10-19 10:17:51
    Od: emati <e...@w...pl.no.spam>

    Glenn napisał(a):

    > Nie wiem, ale po co Ci to? Takie postępowanie może się dla Ciebie skończyć
    > niezbyt przyjemnie - zostaniesz wciągnięty na listy niesolidnych i jak
    > będziesz się starał o kredyt, to go po prostu nie dostaniesz. I dopiero
    > będzie krzyk ;-)

    a tak na marginesie to "lista niesolidnych" jest jakaś ogólna czy
    dotyczy tylko danego banku?

  • 14. Data: 2004-10-19 10:24:54
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > a tak na marginesie to "lista niesolidnych" jest jakaś ogólna czy
    > dotyczy tylko danego banku?

    Jest kilka podmiotów, które gromadzą informacje o kredytobiorcach. BIK
    gromadzi dane o wszystkich (pod warunkiem, że dany bank podpisał z nimi
    umowę), MIG-BR o niesolidnych. Są jeszcze BIGi, ale nie wiem czy z któregoś
    jakiś bank korzysta - zapewne zaczna, bo informacja o tym że starający się o
    kredyt nie płaci np. za prąd jest dośc ciekawe dla potencjalnego
    kredytodawcy :-) Więcej znajdziesz w archiwum.

  • 15. Data: 2004-10-19 11:00:26
    Od: emati <e...@w...pl.no.spam>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    > kredyt nie płaci np. za prąd jest dośc ciekawe dla potencjalnego
    > kredytodawcy :-) Więcej znajdziesz w archiwum.

    a czy informacje te sa uaktualniane jeśli np kredyt (nie spłacany w
    terminie)został spłacony?

  • 16. Data: 2004-10-19 11:18:00
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > a czy informacje te sa uaktualniane jeśli np kredyt (nie spłacany w
    > terminie)został spłacony?

    Wtedy masz informację, że kredyt został spłacony, ale był spłacany
    nieterminowo.

  • 17. Data: 2004-10-19 11:36:53
    Od: emati <e...@w...pl.no.spam>

    Glenn napisał(a):

    > Wtedy masz informację, że kredyt został spłacony, ale był spłacany
    > nieterminowo.

    troszke cie pomęczę ale bardzo jestem ciekaw tego tematu....
    czy te dane sa kiedykolwiek czyszczone?
    tzn powiedzmy że miałem kiedys kredyt, nie spłacałem go terminowo, ale
    juz spłaciłem...
    czy występując o kredyt po powiedzmy 3 latach ta wzmianka o mojej
    nierzetelności jeszcze tam jest?

  • 18. Data: 2004-10-19 11:46:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > czy występując o kredyt po powiedzmy 3 latach ta wzmianka o mojej
    > nierzetelności jeszcze tam jest?

    Z BIKu dane są usuwane po 2 latach bodajże - na wniosek banku który dane
    podał.

  • 19. Data: 2004-10-19 11:47:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Glenn wrote:

    > Z BIKu dane są usuwane po 2 latach bodajże - na wniosek banku który
    > dane podał.

    Jeszcze jedno - więcej masz tutaj:

    www.bik.pl

  • 20. Data: 2004-10-19 11:54:32
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Glenn wrote:

    > Z BIKu dane są usuwane po 2 latach bodajże - na wniosek banku który
    > dane podał.

    Autopoprawka - trwa to dłużej:

    "BIK jest zobowiązany do:
    przetwarzania danych przesyłanych przez bank we Wsadzie informacyjnym i
    Zapytaniu oraz ich udostępniania i przechowywania przez okres:
    5 lat od dnia zamknięcia rachunku dla rachunków nie wykazujących zaległości
    powyżej 30 dni,
    7 lat od dnia zamknięcia rachunku dla rachunków wykazujących zaległości
    powyżej 30 dni,
    1 roku o zapytaniach (BIOZ) od dnia otrzymania Zapytania, "

    Żródło: www.bik.pl