  • 1. Data: 2002-04-04 16:33:57
    Temat: mBank a wyjazd zagranice
    Od: Adam Legięć <a...@z...mimuw.edu.pl>

    Hej,

    Wkrótce wyjeżdżam na dłużej do pracy do Niemiec i mam dwa pytania:
    - czy tam są bankomaty Euronetu z których mogę wyciągać pieniędze bez
    prowizji tak samo jak w Polsce (oczywiście marki nie złotówki) ?
    - chciałbym aby jedna osoba z najbliższej rodziny (będąca w Polsce)
    miała swoją własną kartę do mojego eKonta. Rozmawiałem z panią z mLinii
    i trochę zawile tłumaczyła różnice między współwłaścicielem konta a
    pełnomocnikiem. Kolega powiedział mi również że jest możliwość założenia
    dwóch eKont. Osoba ta musi mieć możliwość wyciągania pieniędzy z
    bankomatu i płacenia kartą w sklepie. I nic poza tym, w szczególności
    nie będzie korzystać z Internetu ani z mLinii. Jak to zrealizować
    najprościej i najlepiej oczywiście bez dodatkowych kosztów ?

    Adam

  • 2. Data: 2002-04-04 17:18:11
    Temat: Re: mBank a wyjazd zagranice
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Legięć" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy tam są bankomaty Euronetu z których mogę wyciągać pieniędze bez
    > prowizji tak samo jak w Polsce (oczywiście marki nie złotówki) ?

    He he - takich to juz nie ma na pewno ....:-)))

  • 3. Data: 2002-04-04 21:48:38
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

> [...]

    > - czy tam są bankomaty Euronetu z których mogę wyciągać pieniędze bez
    > prowizji tak samo jak w Polsce (oczywiście marki nie złotówki) ?

    O ile oferta mBanku jest doskonała w Polsce, to za granicą Visa mBanku jest
    zdecydowanie najmniej korzystnym rozwiazaniem ze względu właśnie na wysokie
    prowizje oraz niekorzystne przeliczniki kursów (tutaj na grupie był kiedyś
    podany link do strony zawierającej porównanie tych kosztów dla kart różnych
    banków).
    Wydaje mi się, że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie kupno w Polsce euro,
    wywiezienie ich za granicę (AFAIK do 10 000 EUR można wywieźć bez
    zezwolenia) i na miejscu w Niemczech wpłacenie ich na założone tam konto.

    > - chciałbym aby jedna osoba z najbliższej rodziny (będąca w Polsce)
    > miała swoją własną kartę do mojego eKonta.

    Domyslam się, że chodzi Ci o przekazywanie zarobionych pieniedzy do Kraju?
    Jesli tak, to najlepiej założyć konto walutowe w euro w którymś z polskich
    banków i na to konto dokonywać przelewów z Niemiec. Twoja żona/narzeczona w
    razie potrzeby podejmie pieniądze z konta, sprzeda je w kantorze i straci
    zdecydowanie mniej niż przy przeliczeniach bankowych.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 4. Data: 2002-04-05 16:34:26
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 04 Apr 2002 18:33:57 +0200, Adam Legięć
    <a...@z...mimuw.edu.pl> wrote:

> [...]
    >nie będzie korzystać z Internetu ani z mLinii. Jak to zrealizować
    >najprościej i najlepiej oczywiście bez dodatkowych kosztów ?

    Muszisz zrobic ta osobe pelnomocnikiem _rodzajowym_ i zamowic jej
    karte. Wtedy ta osoba bedzie mogla korzystac tylko z karty. Za karte
    da pelnomocnika jest oplata, chyba 15 zl.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 5. Data: 2002-04-05 21:12:45
    Od: "Maxap" <m...@g...de>

    a co to za praca ? są jeszcze wolne wakaty :)

    pozdrawiam