    From: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank a wyjazd zagranice
    Date: Thu, 4 Apr 2002 23:48:38 +0200

    Użytkownik "Adam Legięć" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:3CAC8075.ECE1554F@zodiac.mimuw.edu.pl...

    > Wkrótce wyjeżdżam na dłużej do pracy do Niemiec i mam dwa pytania:
    > - czy tam są bankomaty Euronetu z których mogę wyciągać pieniędze bez
    > prowizji tak samo jak w Polsce (oczywiście marki nie złotówki) ?

    O ile oferta mBanku jest doskonała w Polsce, to za granicą Visa mBanku jest
    zdecydowanie najmniej korzystnym rozwiazaniem ze względu właśnie na wysokie
    prowizje oraz niekorzystne przeliczniki kursów (tutaj na grupie był kiedyś
    podany link do strony zawierającej porównanie tych kosztów dla kart różnych
    banków).
    Wydaje mi się, że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie kupno w Polsce euro,
    wywiezienie ich za granicę (AFAIK do 10 000 EUR można wywieźć bez
    zezwolenia) i na miejscu w Niemczech wpłacenie ich na założone tam konto.

    > - chciałbym aby jedna osoba z najbliższej rodziny (będąca w Polsce)
    > miała swoją własną kartę do mojego eKonta.

    Domyslam się, że chodzi Ci o przekazywanie zarobionych pieniedzy do Kraju?
    Jesli tak, to najlepiej założyć konto walutowe w euro w którymś z polskich
    banków i na to konto dokonywać przelewów z Niemiec. Twoja żona/narzeczona w
    razie potrzeby podejmie pieniądze z konta, sprzeda je w kantorze i straci
    zdecydowanie mniej niż przy przeliczeniach bankowych.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj