  • 1. Data: 2002-02-21 14:02:11
    Temat: mBank - Zamieszanie związane ze zmianą numeru rozliczeniowego ! ! !
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Do niedawna mBank miał następujący nr rozliczeniowy:
    11402004
    Teraz próbuję wysłać przelew a okazuje się, że dotychczasowy numer jest
    nieaktualny. Pani-usia z mLinki twierdzi, że nie nastrąpiła żadana zmiana
    numeru razrachunkowego i twardo każe przelewać na stary numer.

    Zadzwoniłem do KIR-u i okazało się, że numer 'BRE Bank - Oddz.Bank.Detal.'
    zmienił się na:
    11401964

    Zadzwoniłem ponownie do mLinki, a ta twardo twierdzi, że numer rozliczeniowy
    mBanku nie zmienił się.

    O co chodzi???????
    Niedługo będą przelewane wynagrodzenia i co wtedy????

    Może ktoś z grupowiczów (najlepiej wtajemniczony pracownik mBanku) wyjaśni mi
    to zamieszanie.

    Z góry dziękuję
    Robert Jaszczuk

  • 2. Data: 2002-02-21 14:23:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zadzwoniłem do KIR-u i okazało się, że numer 'BRE Bank - Oddz.Bank.Detal.'
    > zmienił się na:
    > 11401964

    Za posrednictwem tej jednostki jest roliczany ELIXIR (rowniez chyba za jej
    posrednictwem sa przekazywane dokumenty SYBIR z wylaczeniem przelewow).
    Byc moze chcialem wyslac przelew SYBIR-em i dlatego zostal odrzucony. Od
    1/02/02 przelewy do mBanku mozna wysylac tylko ELIXIRem.

    > Zadzwoniłem ponownie do mLinki, a ta twardo twierdzi, że numer
    rozliczeniowy
    > mBanku nie zmienił się.

    I dobrze mowi :).

    > O co chodzi???????
    > Niedługo będą przelewane wynagrodzenia i co wtedy????

    To juz problem banku w ktorego przelew wychodzi. On ponosi odpowiedzialnosc
    za wyslanie go odpowiednia droga.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 3. Data: 2002-02-21 14:42:42
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Byc moze chcialem wyslac przelew SYBIR-em i dlatego zostal odrzucony.
    Chciałem przesłać ELIXIREM.

    > To juz problem banku w ktorego przelew wychodzi. On ponosi odpowiedzialnosc
    > za wyslanie go odpowiednia droga.
    Problem to jest mój bo bank wysyłający przelew nie może go przesłać na "stary"
    numer (11402004) bo mówi, że takiego numeru już nie ma (i potwierdza to info. w
    KIRze).

    MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM ???

    PS.
    Wysłałem testowe 10zł z wykorzystaniem "nowego" numeru (11401964)... zobaczymy
    czy dojdzie?

  • 4. Data: 2002-02-21 14:50:13
    Od: "Kate" <k...@p...fm>

    To może być kwestia tego innego banku - powinni wysyłać przelewy do mBanku
    tylko elixirem.
    Pozdrawiam
    Kate

  • 5. Data: 2002-02-21 15:10:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    "stary"
    > numer (11402004) bo mówi, że takiego numeru już nie ma (i potwierdza to

    Informacja z KIR moze byc wynikiem nieporozumienia. WG. bazy danych w
    poniedzialku sytuacja wyglada tak
    http://faq4pbb.netforia.pl/baza/index.php?rozl=11402
    004&act=2
    Nie ma mowy o zadnej zmianie. A problem jest banku przyjmujacego dyspozycje
    dlatego, ze ponosi odpowiedzialnosc za jej wykonanie w sposob prawidlowy.
    Jesli prawidlowo zlozonej dyspozycji nie wykona mozna sie od niego domagac
    odszkodowania.

    > PS.
    > Wysłałem testowe 10zł z wykorzystaniem "nowego" numeru (11401964)...
    zobaczymy
    > czy dojdzie?

    Przelew prawdopobnie zostanie prawidlowo zaksiegowany, ale nalezy pamietac o
    tym, ze odpowiedzialnosc za bledne dyspozycje ponosi osoba skladajaca
    dyspozycje. Wiec jesli by zaginal moglbys miec pretensje tylko do siebie.

    BTW z jakiego banku wysylasz pieniadze?

    Maciej

  • 6. Data: 2002-02-21 15:42:12
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > BTW z jakiego banku wysylasz pieniadze?
    Z Banku Unii Gospodarczej (I O/W-wa, Pl.Dąbrowskiego 3)

    RRJ

  • 7. Data: 2002-02-21 16:05:43
    Od: "AE" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1...@n...onet.pl...
    > Z Banku Unii Gospodarczej (I O/W-wa, Pl.Dąbrowskiego 3)

    Widocznie Twoj bank ma problemy ze swoja tabela powiazan. Niektore banki nie
    przewidzialy ze inne moga byc tylko uczestnikiem ELIXIRU
    Odnosnie Twojego postu to numer BRE Wydzial Bankowosci Elektronicznej nie
    zmienil sie
    a 11401964 to BRE Centrum Roliczeniowe w Lodzi

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2002-02-21 18:16:06
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym, ze odpowiedzialnosc za bledne dyspozycje ponosi osoba skladajaca
    > dyspozycje. Wiec jesli by zaginal moglbys miec pretensje tylko do siebie.

    Przelew złozony dzisiaj w teleserwisie pekao o 8:30- doszedł na emaxa bez
    żadnych problemów :-))
    Tak więc pekaesiacy- głowy do góry.
    Grzegorz