  • 1. Data: 2003-09-13 05:41:32
    Temat: [mBank] Potwierdzenie przelewu
    Od: "ATZ_Rzeszow" <a...@w...pl>

    Witam

    W jaki sposob uzyskac 'opieczatkowane' potwierdzenie przelewu z
    e-konta? Lub jak w inny sposob stwierdzic wiarygodnosc przelewu?

    Chodzi mi o sytuacje typu: place za prad przez mBank, a zaklad energ.
    twierdzi, ze pieniedzy nie dostal. Lub sprzedaje cos na allegro, klient
    twierdzi ze zaplacil, a kasy na koncie nie ma. Sytuacje hipotetyczne, ale
    wszystko moze sie zdarzyc...

    Z.

  • 2. Data: 2003-09-13 05:55:23
    Temat: Re: [mBank] Potwierdzenie przelewu
    Od: "Duke" <d...@p...wp.pl>

    ATZ_Rzeszow <a...@w...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > W jaki sposob uzyskac 'opieczatkowane' potwierdzenie przelewu z
    > e-konta?

    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2113.html#2330

  • 3. Data: 2003-09-13 06:04:07
    Od: "ATZ_Rzeszow" <a...@w...pl>

    Duke napisał:

    > http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2113.html#2330

    I wszystko jasne. Dzieki :-)

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2003-09-13 06:37:49
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik ATZ_Rzeszow napisał:

    > Chodzi mi o sytuacje typu: place za prad przez mBank, a zaklad energ.
    > twierdzi, ze pieniedzy nie dostal.

    Na to to akurat jest bardzo prosty sposób. Czekasz jak ZE przyśle Ci
    wezwanie do zapłaty albo ew. inną notę odsetkową i składasz reklamację w
    mBanku. A potem sobie BRE załatwia sprawę z bankiem, w którym ZE ma
    rachunek.

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2003-09-13 12:51:29
    Od: "Graan" <h...@i...pl>

> [...]
    > wezwanie do zapłaty albo ew. inną notę odsetkową i składasz reklamację w
    > mBanku. A potem sobie BRE załatwia sprawę z bankiem, w którym ZE ma

    hehe
    To mbank w ten sposob zalatwia reklamacje?
    Zawsze mi się wydawalo, że jesli przelew nie doszedl gdzies, tzn że wina
    lezy po stronie klienta, ktory np placil oplatę za kogoś innego i tego nie
    wpisal w tytule platnosci i dlatego firma ma problemy z idnetyfikacją
    platnosci. Dlaczego więc bank ma się takimi sprawami zajmować?

  • 6. Data: 2003-09-13 15:54:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Graan" <h...@i...pl> writes:

> [...]
    > lezy po stronie klienta, ktory np placil oplatę za kogoś innego i tego nie
    > wpisal w tytule platnosci i dlatego firma ma problemy z idnetyfikacją

    Wtedy klient powinien wyslac do tej firmy dane transakcji i powinni ja
    sobie natychmiast znalezc.

    Natomiast jesli nie moga jej znalezc (niezaleznie od tego, kto za kogo
    i za co tam placil), to sprawe ma wyjasnic bank, bo to on realizowal
    przelew i widocznie mu cos slabo to wyszlo.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2003-09-13 16:03:58
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Graan napisał:

> [...]
    > wpisal w tytule platnosci i dlatego firma ma problemy z idnetyfikacją
    > platnosci. Dlaczego więc bank ma się takimi sprawami zajmować?

    Ja piszę o sytuacji _poprawnie_ wysłanego przelewu. I nie widzę powodu,
    żebym miał udowadniać ZE czy komukolwiek innemu, że nie jestem
    wielbłądem. Najczęściej moje problemy kończą się na etapie: "Proszę
    przysłać mi czytelnie podpisane oświadczenie treści: Do dnia takiego a
    takiego na nasz rachunek bankowy nr..... nie wpłynęła kwota .....
    tytułem zapłaty za...., a jeśli odmawiacie Państwo wystawienia takiego
    oświadczenia to czekam na pozwanie mnie o zapłatę za..... do sądu".
    W całym moim bankowym życiu obejmującym już pewnie kilka tysięcy
    przelewów (księgowym jestem:-) pieniądze zginęły raz, dostałem po bożemu
    wezwanie do zapłaty i złożyłem reklamację. A jako, że przelew był z
    Pekao do Handlowego to sobie banki wyjaśniały to wszystko 7 miesięcy. Ja
    oczywiście w tym czasie zapłaciłem jeszcze raz (bo odbiorca kasy nie
    miał), ale potem mnie Handlowy przepraszał (bo to oni zapili).
    A jak ktoś źle wpisze dane na przelewie to już jest zupełnie inny
    problem i wtedy rzeczywiście nadawca musi się nieco pogimnastykować.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2003-09-13 18:14:14
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    t...@p...fm (Tomasz Staszewski) napisał(a):

> [...]
    > tytułem zapłaty za...., a jeśli odmawiacie Państwo wystawienia takiego
    > oświadczenia to czekam na pozwanie mnie o zapłatę za..... do sądu".

    A jaka jest podstawa prawna takiego postępowania?
    Pytam na wszelki wypadek

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.cuf.prv.pl
    http://www.zdrapka.gsm.prv.pl

  • 9. Data: 2003-09-14 06:05:46
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Marcin Dominiak napisał:

    > A jaka jest podstawa prawna takiego postępowania?
    > Pytam na wszelki wypadek

    Ale jakiego postępowania? Że nie chcę udowadniać, że nie jestem
    wielbłądem? Moje widzimisię. Przecież mówię im wprost, że mogą mnie do
    sądu pozwać. A wtedy oni zaczynają myśleć i najczęściej kasa się
    znajduje. A jak się nie znajduje, to wysyłają mi wezwanie do zapłaty i
    ja reklamuję wykonanie usługi, którą kiedyś zleciłem (przelew) i bank
    musi mi udowodnić, że moje zlecenie poprawnie wykonał.

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2003-09-15 00:02:29
    Od: "Don " <d...@g...pl>

    ATZ_Rzeszow <a...@w...pl> napisał(a):

    Ja chciałem uzyskać potwierdzenie fax-em.
    Zapytałem za ile minut mogę sie spodziewać a Pani,
    że do 2 dni!!Zamarłem.Może otrzymam za godzine może do 2 dni,
    to zależy od ilości zleceń w dziale księgowości.
    Nie wiem tylko dlaczego operator sam nie może wydrukować i wysłać?

    Dzień wcześniej zamawiałem w Lukasie, czas 6 minut
    (podają, że max. czas do 15 minut).

    pozdr