  • 1. Data: 2021-06-23 13:33:49
    Temat: mB - KK Mastercard World Intnsive
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    Przez lata miałęm KK Citi BP Payback ale ostatnio mi wymienili na kartę
    BP Payback, któa nie zbiera punktó Payback. A teraz jeszcze wybrali taki
    sposób potwierdzania płątności w Internecie, że chyba czas się z nimi
    pożegnać.
    Jako, że mam konto w mB to patrzę na ich ofertę i znalazłem kartę
    Mastercard World Intensive:
    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-kredyt
    owe/world-mastercad-intensive/
    Co o niej sądzicie? Ktoś znalazł jakieś dskwalifikujące rzeczy?
    Zakłądam, że karta by była za darmo. Chyba tylko opłąay za wydanie
    pierwszej się nie uniknie - 50 PLN.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 2. Data: 2021-06-23 14:32:45
    Temat: Re: mB - KK Mastercard World Intnsive
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 czerwca 2021 o 13:33:55 UTC+2 Zdzichu500 napisał(a):
> [...]
    > Co o niej sądzicie? Ktoś znalazł jakieś dskwalifikujące rzeczy?
    > Zakłądam, że karta by była za darmo. Chyba tylko opłąay za wydanie

    A właściwie dlaczego chcesz akurat tą kartę (a pytanie numer zero - dlaczego akurat
    kredytówkę z mBąka - a, bo masz konto - choć to raczej antypowód do brania
    kredytówki)?
    Dałeś się nabrać na " Od transakcji zagranicznych nie pobierzemy prowizji za
    przewalutowanie"?
    Jest to piękna "tyż prowda" wpadająca w "gówno prawdę" - prowizji nie pobiorą
    explicite, ale nie napisali, że karta rozliczana jest w EUR i w związku z tym skoszą
    jednak ok. 3% na swoim złodziejskim kursie.
    Oczywiście jest to i tak "2 razy lepiej" niż inne kredytówki mBąka, gdzie kroją ok.
    6%.
    Na debetówkach też tyle (albo visa rozliczana w PLN z prowizją 5,9% - tylko że visa
    przy rozliczaniu w PLN kosi sama 0,4%, a przy rozliczaniu w EUR tylko 0,2% - albo MC
    z prowizją 3% + kurs mBąka 3% + 0,2% dla MC) - chyba że visa świat albo włączysz
    funkcję wielowalutową i wtedy koszą łącznie 3,5% - dziwni są, nie?

    Do tego żeby mieć akurat tą kredytówkę musisz mieć mkonto intensive.
    Kiedyś miałem w promocji za darmo to sobie też przeszedłem dla jaj wyrabianie akurat
    tej kredytówki - kazali przynieść pełną historię konta za ostatnie 3 miesiące - taaa,
    jedzie mi tu czołg? - przyniosłem same wpływy wynagrodzenia za ostatnie 6 miesięcy -
    a co, muszę robić jakieś przelewy z konta, na które mi wynagrodzenie wpływa? - i też
    łyknęli.
    Biedna pani w oddziale w galmoku naczytała się jakichś strasznych rzeczy w procedurze
    i nie wystarczył jej wydruk, który przyniosłem, musiałem jej jeszcze pokazać, że mogę
    się do santanderowej apki zalogować (nie zmyślam).

    Pisząc jeszcze o KK mBąka to sobie ostatnio poklikałem i wyszło, że - OIDP -
    zmniejszyli minimalny limit na mc world elite (najpierw myślałem, że w ogóle o tej
    karcie piszesz) do 20k - a było chyba 50k.
    Gdyby nie zastraszająca opłata roczna to bym sobie wziął - mBąk wydaje się jedynym,
    gdzie taką kartę można sobie po prostu zamówić, w innych bankach to bank musi to
    zaproponować ;>
    Hmmm, a może sobie złożyć wniosek i sprawdzić, jak dla tego intensive? Jeśli nie
    podpiszę umowy to przecież nic nie zapłacę... Nie chce mi się znów do oddziału
    chodzić - a wątpię, czy nawet w przypadku takiej karty mBąk będzie przyjaźniejszy
    klientowi ;>

    A z tym citkiem to co za cudo?
    To ta nowa MC moto-bp nie daje punktów payback?
    To po co ma napisane na sobie payback i zachęcają do rejestracji?

    Na koniec tradycyjne polecanie kredytówek:
    a) Ciekawostka przyrodnicza czyli platyna z bnp paribas - trudno dostać (opisywałem
    na p.b.b. moje niedawne z tym przygody), ale jak chcesz i odpowiada Ci oddział przy
    metrze stoskłosy, to mogę Ci dać na priv kontakt do pani, z którą udało się tą kartę
    załatwić.
    Obecnie promocje:
    - 0zł za wydanie i pierwszy rok dla karty głównej oraz jednej dodatkowej
    - brak prowizji za zagranicę - i rozliczanie w PLN - więc naprawdę _bez_prowizji_
    (niestety promo w każdej chwili może być odwołane i wtedy zostaje tylko 2 miesiące
    bezprowizyjności)
    - 10k punktów mambonus na start (ok. 33zł)
    - 20k punktów mambonus jeśli wydasz w ciągu roku 36k, co dodatkowo zwalnia z opłaty
    rocznej,
    - 4 darmowe wejścia dragon pass rocznie
    Inne cechy:
    - "moneyback" 0,66% w postaci punktów mambonus wymienialnych na nagrody rzeczowe i
    vouchery - zdecydowanie lepszy zwrot niż dla priceless specials
    - opłata roczna 400zł - ale zwalnia wydanie 36k w poprzednim roku (co dodatkowo
    oznacz 240zł moneyback) - powinieneś się łapać, jeśli mBąkową miałbyś mieć za darmo
    - minimalny limit 10k
    - ubezpieczenie podróżne i chyba jeszcze jakieś inne
    b) jak zawsze santander - wszystkie karty darmowe przy 10 transakcjach na miesiąc,
    wliczają się w to również transakcje kartami dodatkowymi i mobilnymi, karty dodatkowe
    za darmo
    - visa platinum - minimalny limit 10k, ubezpieczenie podróżne oraz assistance (m.in.
    lekarz i hydraulik), 4 darmowe wejśćie priority pass rocznie, zagranica ok. 5,5%,
    teraz jeszcze promocja z darmowym rokiem, moneyback 1% przez rok (max. 50zł/mc) i do
    200zł nagrody na wejściu,
    - mc world - minimalny limit 4k, ubezpieczenie podróżne, zagranica ok. 3,5%
    - 1-2-3 - min. limit 1k (max. 100k) zwroty za ubrania i buty (2%) i knajpy (3%),
    zagranica ponad 6%
    - visa silver - jeśli nie możesz platinum - taka sama promocja
    c) i jeszcze milek - karty darmowe przy 5 pyk/mc, dodatkowe też wymagają swoich 5
    pyk/mc
    - platinum - min. limit 20k - ubezpieczenie podróżne i assistance (ale bez lekarza)
    - gold - min. limit 5k - ubezpieczenie podróżne (mniejsza suma niż dla platyny) i
    assistance (jw.)
    d) citka masz.

  • 3. Data: 2021-06-23 17:35:03
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-23, Zdzichu500 <n...@n...org> wrote:

    [...]

> [...]
    > Co o niej sądzicie? Ktoś znalazł jakieś dskwalifikujące rzeczy?
    > Zakłądam, że karta by była za darmo. Chyba tylko opłąay za wydanie

    Przyjemne rzeczy w mBanku:

    - Karty są widoczne w mTransferze, więc można też nią płacić także tam gdzie masz
    tylko mTransfer
    - Żadnych opłat z/do revoluta

    Tylko mały haczyk: nie ma prowizji za przewalutowanie, ale stosowane są kursy
    bankowe,
    a nie mastercardu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2021-06-23 17:42:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-23, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Pisząc jeszcze o KK mBąka to sobie ostatnio poklikałem
    > i wyszło, że - OIDP - zmniejszyli minimalny limit na mc world
    > elite (najpierw myślałem, że w ogóle o tej karcie piszesz) do
    > 20k - a było chyba 50k.

    A co ta Elite w sumie daje takiego ekstra?
    Chcesz mieć kartę elite w kolekcji, to sobie zamów czarną
    Revolut Metal :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2021-06-23 18:33:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 czerwca 2021 o 17:35:06 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):

    > Tylko mały haczyk: nie ma prowizji za przewalutowanie, ale stosowane są kursy
    bankowe,
    > a nie mastercardu. :)

    Co gorsza - I bankowe I mastercardu - jeśli płacisz w walucie innej niż PLN i EUR.
    Oczywiście MC to problem ponad 10 razy mniejszy niż mBąk ;>

  • 6. Data: 2021-06-23 18:36:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 czerwca 2021 o 17:42:28 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-06-23, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > A co ta Elite w sumie daje takiego ekstra?

    Sama elite jest extra ;>
    Nic nie musi dawać ponad to ;>
    Echh, szkoda, że lion's zlikwidowali, tam na elite miałem szansę - a jaką fajną kartę
    mieli...
    W mBąku nie dało się porobić jaj - żeby w ogóle elite była do wyboru, trzeba
    zadeklarować dochody >=20k/mc - więc nie byłoby niestety szansy, że wniosek by
    przeszedł, a ja bym strzelił focha i nie podpisał umowy, tak jak to było z mc
    intensive ;>

    > Chcesz mieć kartę elite w kolekcji, to sobie zamów czarną
    > Revolut Metal :)

    O, to ona ma status mc world elite? Muszę sprawdzić ;>

  • 7. Data: 2021-06-23 19:03:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-23, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Sama elite jest extra ;>

    No ale co konkretnie daje? :)
    Dla kogoś kto nie podróżuje codziennie 3000km? :P

    > O, to ona ma status mc world elite? Muszę sprawdzić ;>

    Korekta:
    World Elite to Curve Metal, źle popatrzyłem.
    Czarny Revolut to VISA Infinite.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2021-06-23 19:05:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-23, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Co gorsza - I bankowe I mastercardu - jeśli płacisz w walucie innej niż PLN i EUR.
    > Oczywiście MC to problem ponad 10 razy mniejszy niż mBąk ;>

    Ja i tak mam kurdekartę podpiętą, więc wisimito :D

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2021-06-23 22:28:49
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    > A właściwie dlaczego chcesz akurat tą kartę (a pytanie numer zero - dlaczego akurat
    kredytówkę z mBąka - a, bo masz konto - choć to raczej antypowód do brania
    kredytówki)?

    Ogólnie masz rację. Pewnie kiedyś bym tak zrobił ale mB wybrałem z
    wygody/lenistwa. Skoro mam tam konto to kartę mogę wziąć na kliknięcie a
    nie załatwiać jakieś papiery.

> [...]
    jednak ok. 3% na swoim złodziejskim kursie.
    > Oczywiście jest to i tak "2 razy lepiej" niż inne kredytówki mBąka, gdzie kroją ok.

    Akurat w moim przypadku to nie jest takie istotne bo sprowadza się do
    podróżowania raz do roku. A i tak do tego i zakupów w sieci jest kata z
    kantoru Aliora.

    > A z tym citkiem to co za cudo?
    > To ta nowa MC moto-bp nie daje punktów payback?
    > To po co ma napisane na sobie payback i zachęcają do rejestracji?

    Jest po prostu kartą payback i zabiera się na niej punkty tak jak na
    karcie payback. Nie ma żadnych punktów od Citi za wydane pieniądze. A
    były na Visie BP.

    > Na koniec tradycyjne polecanie kredytówek:

    Dzięki, przejrzę sobie.

    > jak chcesz i odpowiada Ci oddział przy metrze stoskłosy, to mogę Ci dać na priv
    kontakt do pani, z którą udało się tą kartę załatwić.

    U mnie na prowincji metra brak :(

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 10. Data: 2021-06-24 13:59:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 czerwca 2021 o 22:28:57 UTC+2 Zdzichu500 napisał(a):

> [...]
    > Ogólnie masz rację. Pewnie kiedyś bym tak zrobił ale mB wybrałem z
    > wygody/lenistwa. Skoro mam tam konto to kartę mogę wziąć na kliknięcie a

    A są tam w mBąku jeszcze oferty "na klik"? Nie wiem, bo mam wyłączone wszystkie zgody
    marketingowe, nawet tą mityczną "czwartą zgodę", której wyłączenie wymagało
    zaangażowania pani "opiekun klienta" (i to takiej co naprawdę coś umiała) - bo kiedyś
    miałem status VIP w mBąku ;) - i trwało tydzień - ale się udało.
    W sumie to nawet ciekawy jestem - w santanderze i milku są i działają, bnp ściemnia.
    Choć w sumie to jak masz konto w mBąku z regularnym wpływem to rozróżnienie "klik" a
    analityk będzie tylko takie, że z analitykiem dłużej potrwa - a dokumentów
    dochodowych rzeczywiście możesz nie musieć dosyłać.

> [...]
    > Akurat w moim przypadku to nie jest takie istotne bo sprowadza się do
    > podróżowania raz do roku. A i tak do tego i zakupów w sieci jest kata z

    Hmm, to w takim razie dlaczego akurat mc world intensive?
    Rozumiem, że mkonto intensive masz?
    Wg mnie szkoda tych 50zł za wydanie.
    Aha, i pamiętaj, żeby od razu brać duży limit - w mBąku zwiększenie limitu jest
    płatne procentowo od sumy zwiększenia!
    Ale nawet zwykłe KK visa i mc mają limity do 20k, za wydanie 30zł - a dla MC jest
    teraz promo z darmowym wydaniem i jeszcze można dostać stówę na aledrogo - a do
    zwolnienia trzeba wydać 12k, a nie 30k.
    Ew. visa premium z limitem do 200k i zwolnieniem za 24k (wydanie 30zł).
    Lub jak chcesz zbierać punkty to "zwykły" mc world - wydanie 30, limit do 100k,
    zwolnienie za 18k/rocznie.
    Ale do punktów już bardziej proponuję bnp i ich mambonus - w priceless specials
    dłuuuugo będziesz na cokowiek zbierać.
    A jak nie chcesz jarmarcznego pasiaka to weź MC Me, wydanie 10zł + ew. 10zł za własny
    wizerunek, darmowa za 10k rocznie, limit też do 20k.

    kontakt do pani, z którą udało się tą kartę załatwić.
    > U mnie na prowincji metra brak :(

    No to trudniej. Ta visa platinum z bnp (niezależnie od tego, co ogólnie o francuzie
    myślę, już mi się nawet nie chce ich wszystkich głupot tutaj opisywać) jest na tyle
    dobrą ofertą, że byłaby warta podróży do jakiegoś oddziału - tylko uwaga, musi być to
    oddział z "obsługą premium" - inaczej można się tak nadziać jak znajomy z forum -
    miał "premium" konto w skarbonce, poszedł do "zwykłego" oddziału i usłyszał "ale pan
    jest klientem premium, a my takich nie obsługujemy" - i co byś zrobił z takim bankiem
    z "Misia"?
    Ale niestety podróże wymagane są dwie - ja musiałem raz iść złożyć wniosek i donieść
    dokumenty dochodowe - na sczęście starczają trzy ostatnie przelewy pensji - a potem
    następnego dnia podpisać umowę - choć już klientem bnp jestem i teoretycznie można by
    to zrobić "przez internet". Hmm, w sumie to nawet nie sprawdziłem, czy byłoby to
    możliwe - ale obawiam się, że wcale to "premium" to sam miód nie jest ;>
    Chyba żeby się udało trafić na jakąś tak zorganizowaną panią, że miałaby w pogotowiu
    analityka - wtedy można by w międzyczasie pójść na zakupy. Ale obecnie ci analitycy
    to po nocach na home office robią, więc łatwo nie będzie.